Val av hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bib
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 650
B

Bib

Hej!
Jag skulle vilja har lite tips om lämplig hingst till mitt halvblods sto.
Hon har dansk härstamning (Elmegårdens Fight o Alibi). Hon är vacker exteriört och har tre bra gångarter med plus för traven.
Hon blir dock lätt uppstressad så jag är intesserad av en hingst som ger lungt temprament.

Sv: Val av hingst

Hej!
Jag skulle vilja har lite tips om lämplig hingst till mitt halvblods sto.
Hon har dansk härstamning (Elmegårdens Fight o Alibi). Hon är vacker exteriört och har tre bra gångarter med plus för traven.
Hon blir dock lätt uppstressad så jag är intesserad av en hingst som ger lungt temprament.

Jag tycker Biggles 1015 kan vara ett bra val. Jag har själv två avkommer efter honom och väntar på en till till nästa år. De jag har har varit klass ett som föl och trevligt temperament på dem.

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 649
Senast: sorbifolia
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 246
Senast: Karoliten
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har... 2
Svar
35
· Visningar
5 689
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka