Mitt standardtips är läs partiprogrammen. Där står vad partierna vill, vad de grundar sin politik på och hur de tänker sig att de ska genomföra sin politik. Det går liksom inte att gå enbart på vallöften även om de oftast är grundade på partiprogrammen i någon mån.

Förövrigt är SD ett rasistiskt och sexistiskt parti.
 
Det jag tycker är hemskt är att folk tar sig rätt att personangripa och göra narr av honom.
Jag vet inte hur jag kan uppfattas som luddig?
Osäker på vad jag ska rösta på är jag dock.

Fast det kommer hända oavsett vem som blir stadsminister. Det är lite en del av jobbet, det går inte att göra alla nöjda.
 
Mitt standardtips är läs partiprogrammen. Där står vad partierna vill, vad de grundar sin politik på och hur de tänker sig att de ska genomföra sin politik. Det går liksom inte att gå enbart på vallöften även om de oftast är grundade på partiprogrammen i någon mån.

Förövrigt är SD ett rasistiskt och sexistiskt parti.
SD kommer jag inte rösta på så länge jag lever. Sen finns det ett par partier till som jag inte kan ge min röst men inte på lika starka grunder.
 
Du tycker att MP har varit bra på att få genom sina vallöften? Eller är det så bekvämt att man som litet parti på så sätt kan lova vad som helst eftersom man aldrig kommer få möjlighet att genomföra?
Det som media älskar att kalla vallöften är (obs jag är verkligen inte miljöpartist :D ) vad man vill.
Alltså vad man ska kämåpa för och vad man tror på.

Valreslutatet bestämmer sedan hur mycket inflytande man får och hur mycket man kan driva igenom.

Jag tror inte att jag sett något parti säga "vi lovar att"?
 
Det jag tycker är hemskt är att folk tar sig rätt att personangripa och göra narr av honom.
Jag vet inte hur jag kan uppfattas som luddig?
Osäker på vad jag ska rösta på är jag dock.

Jag tycker att tråden känns lite luddig ja, det skulle vara enklare att föra en diskussion om du var lite mer saklig. :) Vad jag ser nu är att du tycker att det är hemskt att folk tar sig rätten, men vad är det du vill med det, förutom att lufta tanken? Hur tänker du dig att det ska lösas? Som sagt så kommer man inte att komma ifrån kritik, och även om den inte är så sympatisk så måste vi värna om yttrandefriheten till en viss nivå. Vad man kan göra själv, om man inte vill engagera sig lite mer bokstavligt i politiken, är ju att bemöta kritiken med fakta och att vara källkritisk.
 
Jag tycker att tråden känns lite luddig ja, det skulle vara enklare att föra en diskussion om du var lite mer saklig. :) Vad jag ser nu är att du tycker att det är hemskt att folk tar sig rätten, men vad är det du vill med det, förutom att lufta tanken? Hur tänker du dig att det ska lösas? Som sagt så kommer man inte att komma ifrån kritik, och även om den inte är så sympatisk så måste vi värna om yttrandefriheten till en viss nivå. Vad man kan göra själv, om man inte vill engagera sig lite mer bokstavligt i politiken, är ju att bemöta kritiken med fakta och att vara källkritisk.
Med tråden vill jag ha åsikter.
Har man någon som man vill dela med sig så gör man det annars låter man bara bli.
 
"Massinvandring är roten till allt ont: arbetslöshet, bostadsbrist, sjukvårdsköer och högskolespärrar. Flyktingar från utomeuropeiska länder är särskilt hotande. Genom rasblandning utplånar de Sverige som folk och kultur."

Med det här citatet vill jag visa att debatten sett ungefär likadan ut hur länge som helst. Det skulle kunna vara skrivet idag på facebook eller twitter. Men det kommer från en artikel publicerad i DN för mer än 30 år sedan som handlar om det då nya partiet Sverigepartiet. (Det splittrades rätt snart i två delar varav den ena blev Sverigedemokraterna.)
Det har alltid funnits frustration och det har alltid funnits populister som försökt utmåla vissa folkgrupper som syndabockar.
 
Det jag tycker är hemskt är att folk tar sig rätt att personangripa och göra narr av honom.
Jag vet inte hur jag kan uppfattas som luddig?
Osäker på vad jag ska rösta på är jag dock.
Vem är "folk"?

Det finns väl inga politiker som inte utsätts för satir? Man behöver bara lyssna på P1 på söndagsmornarna :D

Att vi sedan har krafter som verkar för att undanröja vår demokrat är en annan sak.
Om man läser vad som står i Fria Tider, Rapport24, Samtiden m.fl. rasistiska källor så finns det gott om påhopp. Men det är organiserat hat!! Inte vanligt politisk arbete.
 
Om man kastar sig ut i en dyngstack så får man finna sig i att vara inbäddad i just dynga.

Man kan faktiskt inte ta hela sin information om politik och partier från Flashback och Facebook.

Om man är seriöst intresserad finns det vettigare platser att vara på. Våra stora tidningars debattsidor till att börja med.
Tycker det kastas mycket skit i tidningar också.
 
Det som media älskar att kalla vallöften är (obs jag är verkligen inte miljöpartist :D ) vad man vill.
Alltså vad man ska kämåpa för och vad man tror på.

Valreslutatet bestämmer sedan hur mycket inflytande man får och hur mycket man kan driva igenom.

Jag tror inte att jag sett något parti säga "vi lovar att"?
Precis och då blir det som jag skrev att man som litet parti kan lova vad som helst för man kommer aldrig få makten att genomföra det oavsett och man kan säga "inte vårt fel". Det blir som skuggbudgetar, t.ex. F!s skuggbudget som var helt sanslöst orealistisk men det spelar ingen roll eftersom den aldrig kommer användas oavsett.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 057
Senast: bettysmatte
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 736
  • Artikel
Dagbok Trötthet. Panikångest i parti och minut som inget hjälper mot. Alltid brist på pengar. Ingen framtidstro för inget kommer någonsin att...
Svar
15
· Visningar
1 201
Senast: bettysmatte
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp