• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 083
  • Visningar Visningar 59 393
Om det inte vore korrekt hade jag inte skrivit det och @tanten behöver inte svara, jag är själv centerpartist sedan jag var liten, egentligen ännu längre, och det är med sorg jag ser vad nuvarande ledning gjort med partiet.
Om du är Centerpartist kan du gå in på Connect och titta vad som skrivs där och ställa frågorna.
Du behöver inte läsa Egor Putilovs twitter.

Senast ändrad:
Detta är så fullt av dumhter att jag baxnar.

Dessutom - när partiet fick reda på vad de personerna sägs ha gjort så tog det 12 timmar tills de var föremål för uteslutningsärende hos styrelserna. Från en kväll till nästa morgon.

Detta med ekobrottsling googlade jag och allt jag hittade var vridna artiklar från synnerligen tveksamma källor. Bl.a. "Egor Putilov". Om du tar din världsbild därifrån så förklarar det mycet av saker du påstår.
Jag tänker inte gå in i debatt med dig, jag vet vad du står för. Men vill bara säga att när det gäller personen som uteslöts, den personen var sedan länge tydlig med sina åsikter, det var inget som centerpartiet inte kände till, tvärtom. Det som hände var att det uppmärksammades i media, inget annat.

Den andra personen har jag kollat upp genom att gå till källorna bl.a. genom att läsa domslut och det är inget tvivel om de uppgifter som SD-trogna media fört fram stämmer. Till det kommer mycket annat.

Men som sagt, jag är inte intresserad av att diskutera med dig.

För mig är det sorgligt det som skett med Centerpartiet.

Jag tänker inte gå in i debatt med dig, jag vet vad du står för. Men vill bara säga att när det gäller personen som uteslöts, den personen var sedan länge tydlig med sina åsikter, det var inget som centerpartiet inte kände till, tvärtom. Det som hände var att det uppmärksammades i media, inget annat.

Den andra personen har jag kollat upp genom att gå till källorna bl.a. genom att läsa domslut och det är inget tvivel om de uppgifter som SD-trogna media fört fram stämmer. Till det kommer mycket annat.

Men som sagt, jag är inte intresserad av att diskutera med dig.

För mig är det sorgligt det som skett med Centerpartiet.
OK.

Då får vi vara ense om att det jag diskuterat med partiledningen inte stämmer med det du läst på SD-trogna media.
Bra. :D

Själv är jag stolt över Centerns raka och kompromisslösa lnje. Våra grundvärderingar är desamma som när jag blev medlem 1975. Det gillar jag. :) Vi är inga kappvändare.

Om du är ledsen så är jag glad. Bra fördelning.

OK.

Då får vi vara ense om att det jag diskuterat med partiledningen inte stämmer med det du läst på SD-trogna media.

Själv är jag stolt över Centerns raka och kompromisslösa lnje. Våra grundvärderingar är desamma som när jag blev medlem 1975. Det gillar jag. :) Vi är inga kappvändare.

Centerns raka linje är dock full med svängar...Nej till kärnkraft, nej till bron (Öresund) och nej till EU...och idag har vi kärnkraft, vi har en väl använd och uppskattad bro samt vi är medlemmar i EU...:angel::D

Detta är så fullt av dumheter att jag baxnar.

Dessutom - när partiet fick reda på vad de personerna sägs ha gjort så tog det 12 timmar tills de var föremål för uteslutningsärende hos styrelserna. Från en kväll till nästa morgon.

Detta med ekobrottsling googlade jag och allt jag hittade var vridna artiklar från synnerligen tveksamma källor. Bl.a. "Egor Putilov" samt tidigare Apixlat som nu bytt namn. Om du tar din världsbild därifrån så förklarar det mycet av saker du påstår.
Man agerar med andra ord lika konsekvent som SD...?

OK.

Oj, är du så högt uppe att du diskuterar med partiledningen?

Sen ljuger du, det är det jag tycker är sämst med politiker. Jag kollar alltid upp saker och ting för att vara helt säker på att det stämmer och när det gäller den här personen har jag t.o.m. läst domslutet och du försöker få det till att jag bara läser på SD-media trots att jag tydligt skrev att så inte var fallet.

Jag tycker inte du har anledning att vara så särskilt glad, det finns ett väldigt stort missnöje bland många medlemmar inom Centerpartiet.

Sen ljuger du, det är det jag tycker är sämst med politiker. Jag kollar alltid upp saker och ting för att vara helt säker på att det stämmer och när det gäller den här personen har jag t.o.m. läst domslutet och du försöker få det till att jag bara läser på SD-media trots att jag tydligt skrev att så inte var fallet.

Jag tycker inte du har anledning att vara så särskilt glad, det finns ett väldigt stort missnöje bland många medlemmar inom Centerpartiet.
Större missnöje (proportionellt) än bland medlemmar i andra partierna?

När hade något parti absolut majoritet i riksdagen senast?
För de som var med på den tiden så var centerns engagemang utåt set så stark att kovändningarna måste ha kostat på..vilket visade sig i de följande valen och förmodligen öppnade dörren till MP;s inträde i riksdagen.
Majoriteten var för kärnkraft, centern lade sig väl och röstade för nja-linjen , Majoriteten var för bron och vad det gällde EU så röstade väl centern för till slut..och ett partis agerande ska väl ändå ett parti stå för eller hur?

Centern har väl, proportionellt sett den största andelen betalande medlemmar. Man har vid ett flertal tillfället uppvisat att de olika lokalavdelningarna inte ligger i fas med Stockholm...allvarligast var det väl när nästan hela sjöbo centern tvingades in i sjöbopartiet....

Såvitt jag vet har inte någon som sagt något liknande inlett något samarbete med socialdemokraterna. Enbart fånigt att påstå.

Att sakpolitik går före maktspelet hedrar centern i detta fall.
Politik är ungefär som att köra bil extremt fort på bana. Det du gör i kurva 3 avgör om du klarar kurva 6. Så jag misstänker att Centerns ledning grunnar på kurva sex just nu...(ev. regeringsdeltagande) ;)

Jag märkte, när man diskuterade äganderättsfrågor inom LRF så var centerpartisterna förbaskat njugga, ända tills de själva lyckats köpa de gårdar de arrenderande...då blev de plötsligt rabiatare i den frågan än de de gamla moderater jag hade som partibröde r ;)

Såvitt jag vet har inte någon som sagt något liknande inlett något samarbete med socialdemokraterna. Enbart fånigt att påstå.

Att sakpolitik går före maktspelet hedrar centern i detta fall.
Vad räknas som att agera stödhjul åt socialdemokraterna? Om man nu skulle bilda regering med S efter valet så skulle du bara säga att det är pragmatiskt och att man i politiken måste kompromissa och att man kan göra mer skillnad i regeringen än utanför den.

Vad räknas som att agera stödhjul åt socialdemokraterna? Om man nu skulle bilda regering med S efter valet så skulle du bara säga att det är pragmatiskt och att man i politiken måste kompromissa och att man kan göra mer skillnad i regeringen än utanför den.

Att inleda ett samarbete vore att agera stödhjul.

Att hålla fast vid sin egen aviserade politik i en enstaka sakfråga utan att ha diskuterat något samarbete alls är det absolut inte.

Liknande trådar

Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
411
Senast: sjoberga
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 430
Samhälle Hallå! Jag valde samhälle, men detta kan gälla både mat och ekonomi också, så om samhälle är fel får gärna moderator ändra till rätt :)... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
10 597
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på... 2 3
Svar
58
· Visningar
1 699
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka