- Människor från vissa länder/kulturer passar inte som medborgare i Sverige
Osv
Jag tycker verkligen inte att människor från vissa kulturer, som praktiserar och håller fast vid sin kultur, passar som medborgare i Sverige. Hur menar du?
Om de anpassar sig för att följa rikets lagar och verkligen gör det, är de hjärtligt välkomna. Men så ser det ju inte ut?
De som utövar kulturer, och som håller fast vid kulturer som hedersmord/våld, barnäktenskap, månggifte, omskärelse, sharialagar för att ta några exempel, förstår jag inte varför vi skall välkomna?
Inte heller de vars kultur säger att kvinnan inte får förvärvsarbeta då deras kultur säger att mannen skall försörja kvinnan och kvinnorna vara hemma.
Dessa kulturer anser jag inte vara kompatibla med den s.k. svenska modellen. Om inte alla som vill eller kan jobba, får lov att jobba pga sitt kön och sin kultur, så blir det mindre pengar till välfärden och hur ska vi då kunna hjälpa fler?
Jag träffar många utsatta för de här kulturerna och är skräckslagen över hur många kvinnor och barn som far illa. Man vågar inte ta i saken för att man är rädd att stöta sig med deras kultur och bli kallad rasist.
Inte ett enda parti har tagit tag i just den frågan, hur vi ska hjälpa kvinnorna som vill men inte får arbeta. Och de är ju rätt många.
Den politiska striden just nu verkar vara hur vi ska hjälpa män, är det runt 9000?
Inget parti pratar om hur vi ska hjälpa de 240 000 kvinnor och tjejer (förmodligen fler) som redan bor här, många är födda här, som dagligen utsätts för hederrelaterade "frågor". Skamligt tycker jag.
Partiet som tar tag i det här får troligen min röst, eftersom jag tror att det är nyckeln till integration. Och integrationen tror jag blir en avgörande valfråga..
Med andra ord kommer jag då inte rösta på V, MP, FI eller SD, de är ju helt ointresserade av vad som händer med våra nysvenska kvinnliga medborgare.