Valborg idag firar ni på något sätt?

Islandshästryttare

Trådstartare
Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall titta på Chalmerskortegen om ett tag. Nästan omöjligt att undvika då jag hört bygglåten i 10 dagar så fort jag gått utanför dörren Då vill jag se resultatet också:D. För er som inte känner till det så kör de samma låt på repeat under hela byggtiden i 10 timmar per dag som chalmeristerna har på sig att bygga varje dag.

I år var det denna låten som vi som bor nära byggplatsen fick höra 🙂

 
Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall titta på Chalmerskortegen om ett tag. Nästan omöjligt att undvika då jag hört bygglåten i 10 dagar så fort jag gått utanför dörren Då vill jag se resultatet också:D. För er som inte känner till det så kör de samma låt på repeat under hela byggtiden i 10 timmar per dag som chalmeristerna har på sig att bygga varje dag.

I år var det denna låten som vi som bor nära byggplatsen fick höra 🙂

Vi ska gå till en brasa ikväll :)
 
Jag hade tänkt gå på något firande, men så kom jag på att jag inte gillar folk eller att frysa, så jag ska äta glass med kolasås och titta på tv. Och cykla och ge en kompis hästar hö.
 
Varit som publik på orienterings tävling. När vi kom hem la jag mig på soffan och sedan drog någon ner rullgardinen för ögonen i en timme eller så. 12 åriga dottern var inte sugen på majbrasa så vi stannar hemma... hon vill se mästarnas mästare...
 
Nej, jag kommer inte se på nån brasa eller så. Tappade lusten för 7 år sedan då de eldade bensindunkar av plast i brasan. Jag sa till men fick svaret att det är så man gör på landet. Jaha, så alla som bor på landet är dumma i huvudet då? Har inte gått sen dess.
 
Skulle vilja se brasa, men vill inte gå ensam, kanske blir nästa år istället när jag bott in mig mer. Sitter nu med ytterligare en lax-matlåda för dagen, men till den en kall alkoholfri öl. Det får bli mitt firande!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 161
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 679
Senast: Lavinia
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 509
Senast: YorkWann
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp