Valet av transport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Annab79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 756
A

Annab79

Nu vet jag inte vart jag ska ställa frågan. Men provar här.
Ska köpa ett bättre begagnat släp och behöver lite tips. Vet inte vilket märke ännu.
Det ska vara ett lätt släp som ska gå att dra med b- körkort.
Ska kunna lasta sto med föl.
Ljus och med bra ventilation är ett krav.
Vill lätt kunna ta bort mittendelen, men ha kvar frambommarna så jag kan binda upp stoet.
Vilka släp går att välja med fölvägg? Hur fungerar en sådan?
Någon som har några bilder?
Går väl annars att ha ett släp och lasta med hö framtill? Kanske blir krångligt varje gång man ska in och ut?
Har två dräktiga tjejer till sommaren och känner att jag ska hitta ett släp innan det,då båda ska betäckas om+ att jag letar ett dräktigt sto.
Blir mycket åka i sommar och känns som en bra investering.

Sv: Valet av transport

Hur mycket lastvikt behöver du?
Hur mycket får du dra på B-kort med din bil?

De tär nästan de viktigaste frågorna, och det där B-kortet ställer nästan alltid till det om man har en stor häst. Enaxlade släp har oftast tillräcklig kapacitet, men frågan är om du tycker det blir tillräckligt stadigt för fölet.

Jag har kört min häst (600 kg) i ett enaxlat släp en gång, och jag tror att jag undviker det i framtiden. HON hade inte så mycket emot det, men att få henne in och ut var nästan lite för spännande... :o

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
3 006
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: mars
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 418
Senast: Mia_R
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 589
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022