Status
Stängd för vidare inlägg.
Jätte trist! :( Men jag läste på kennelsidan att hon trots att operationen inte gick som planerat beräknas bli helt bra.

Ja, han berättade att prognosen är lika god ändå , så det kändes ändå bra. Jag var väldigt tydligen med att hon ska bli en arbetande hund och behöver sina ben utan problem i knäet, och det var han helt med på. Allt hänger ju dock på tiden här efter nu, att hon läker som hon ska och att vi lyckas hålla henne stilla. Som du säkert sett har vi fått massor av tips och hjälp från andra från kenneln inkl uppfödaren så det känns som en lite mindre övermäktig uppgift idag än vad det gjorde igår!
 
I helgen åkte Impa och det är så tyst och tomt i huset. Tur jag har Salle annars hade jag blivit galen. Uppfödaren tycker hon är stor och börjar fundera på om det inte blir en stor kull. Midsommar helgen vet vi om hon inte går över tiden.
blogger-image-337994189.jpg

Här är det två veckor kvar till beräknad valpning men det syns inte så väl från sidan. Tittar man på henne uppifrån så finns det inte nån midja längre. Uppfödaren har lovat att skicka bilder på henne så jag får se hur hon förändras i kroppen ju närmare valpning hon kommer.

Så spännande med hoffebäbisarna! :love: Är det inte fruktansvärt tomt utan henne hemma nu? Jag tyckte det var jobbigt att lämna bort Lia över dagen :angel:
 
Så spännande med hoffebäbisarna! :love: Är det inte fruktansvärt tomt utan henne hemma nu? Jag tyckte det var jobbigt att lämna bort Lia över dagen :angel:
Jo, hon är ju min lilla toka som trängs i sängen och kryper upp i soffan och krafsar på mig för att jag ska ge henne full uppmärksamhet. Sen hittar hon på bus, drar igång Salle i full lek inomhus och massa annat. Hon är en sån där som tar plats :love: Men jag har ju Saulos "Salle" så han ser till att hålla mig sysselsatt och jag har planerat in lite tävlingar för att jag inte ska sakna Impa allt för mycket. Sen får jag hälsa på henne så mycket jag vill så kommer bli lite resor ner till Skåne i sommar.:)
 
Jo, hon är ju min lilla toka som trängs i sängen och kryper upp i soffan och krafsar på mig för att jag ska ge henne full uppmärksamhet. Sen hittar hon på bus, drar igång Salle i full lek inomhus och massa annat. Hon är en sån där som tar plats :love: Men jag har ju Saulos "Salle" så han ser till att hålla mig sysselsatt och jag har planerat in lite tävlingar för att jag inte ska sakna Impa allt för mycket. Sen får jag hälsa på henne så mycket jag vill så kommer bli lite resor ner till Skåne i sommar.:)

Tur du har en till! :up: men kul! Hojta till när du rör dig neråt Skåne-trakterna, hade varit kul att träffa fler hoffemänniskor! :o
 
Nu har jag haft klumpedumpe i två veckor och allt har gått otroligt bra bortsett från att magen var kass de första dagarna. Hon funkar bra med de andra hundarna, mellanhunden har precis börjat busa lite med henne medan blandisen inte är speciellt intresserad, men de sover gärna tillsammans och kan utan problem sova alla tre i mitt knä trots att det blir lite trångt.
Jag tror att jag har fått precis den hund jag var ute efter. :love::bump: Bortsett från att hon är i värsta spökåldern... :wtf:
B51BC232-D922-4690-9791-E00111DA7CB0_zpsphgylxsf.jpg
 
Jag behöver lite tips. Alba är bara 10 veckor och vi tränar rumsrenheten för fullt. Upplever att det funkar bra, men några pölar inne blir det varje dag.
Hon har sovit med oss på nätterna och då är hon helt torr. Vi har vaknat till 1-2 ggr på natten och tagit ut henne då (då har hon sovit) och hon kissar direkt när vi släpper ner henne. Därefter går vi in och fortsätter sova.
Men på morgonen när hon tas ut först direkt från sängen kissar hon och ev bajsar. Hon tas in, får frukost och därefter tas hon ut igen. När vi sen tar in henne kan det gå en kort stund, kanske max 20 min och hon kissar på golvet.
Det känns hektiskt att gå ut ungefär 3 ggr på raken på morgonen när man ska ge barnen frukost osv.

På övervåningen är hon sällan. Barnen har sina rum där bara. Men när någon av oss vuxna varit ensamma och ska lägga barnen har vi tagit med henne upp och direkt kissar hon i något av rummen. Varför gör hon så? Är det pga osäkerhet, i en miljö där hon inte är trygg i?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 121
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 575
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 158
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 746
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp