Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Skriver med de på listan, tyckte b var så himla svårt. De behöver egentligen inte vara sådär superpositiva bara de är beskrivande av hunden ;) hoppas att jag inte får en babblig vovve dock haha
Beskäftiga
Bejublade
Bevisande
Betydande
Bedyrande
Bevekande
Besinna(n)de
:D
 
Tack! Skriver med de på listan, tyckte b var så himla svårt. De behöver egentligen inte vara sådär superpositiva bara de är beskrivande av hunden ;) hoppas att jag inte får en babblig vovve dock haha
Kullsyster till vår ena heter Bitch :o
 
Det är så himla svårt med namn ju!
Nuvarande hund har i stamtavlan ett dubbelnamn, alla kullsyskon heter det första namnet och sen har de ett eget. Vi fick bestämma det egna namnet själv så han heter Zeppelin efter Led Zeppelin, men vi insåg ju att Zeppelin egentligen är för långt att säga så oftast kallas han Zeppe. Frågan är ju om nästa ska få ett kortare namn direkt, eller om vi ska föreslå ett längre namn till stamtavlan och kalla honom för något kortare. Vill ju gärna att det passar ihop med musiktemat :p
Tror att namnet kommer att börja på U, eller kanske T.

Inte hårdrock men bra (bättre ;)) U2
Efter lite övning borde det vara ganska lätt att använda som vardagsnamn?
 
Imorgon flyttar den här lilla tjejen hem till mig. Då blir jag hel igen ...

http://s39.photobucket.com/user/stalltarga/media/IMG_20151028_132749_zps7u6hn7sw.jpg.html?sort=3&o=3

Hon är döpt till kennelnamnet + Seconhand Sadie. Jag kommer att kalla henne för Disa. En mycket pigg liten valp, 11 veckor gammal nu.

Så nu borde jag ju flytta över till Valp 2015-tråden. Men jag vill ju gärna följa er andra här också! Och det är ju snart 2016 ...

Va kvar här med miiiig :angel: jättesöt tjej! Herregud vad jag längtar efter min egen nu... Du får helt enkelt uppdatera i både 2015 OCH 2016 trådarna ;)

Lycka till!
 
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.

Cobra? Annars tycker jag att Cava är bäst :)
 
Cobra? Annars tycker jag att Cava är bäst :)
Cobra var bra!!!
Det gillade jag!
Sambon togsågar Cava. Men så gillar han inte drycken heller :mad:

Han gillade också Cobra.
Nu står Cobra, Cula och Criga högst på listan till min egna tik. Sen ska ju övriga i kullen ha namn också men det blir lättare:)
 
Tack Monifa och Red Chili!

Nu ska jag ägna kvällen åt att valpsäkra huset. Det blev ju valp betydligt snabbare än väntat, är nog lite dåligt förberedd. Tur att man har haft ett antal hundar innan, finns mycket användbara grejer kvar här hemma. Och gamla vovvens korg står och väntar på nya valpen.
 
Igår öppnade valparna ögonen och de har fått namn.

25CAAABD-D3E1-4E69-A7C2-6344A6840910_zpswpn91uup.jpg

Bildsköna Boxa

CF88F9ED-0A21-4C10-ACE4-4BD062D543BA_zpsh3o8j6ph.jpg

Briljanta Beth

A34CE1BC-C3B0-42FC-AB5E-B4420C69C91B_zpsxlesqnp8.jpg

Booming Benza

5200DCFD-52C4-4174-B3EC-1E922E1C3645_zpsq1yed29y.jpg

Brusiga Briska

Mina favoriter är Boxa och Briska. Oavsett vilken valp som blir min lär jag ha annat vardagsnamn :) Bibbi ligger varmt om hjärtat.

Bilderna får ej kopieras. Tillhör uppfödaren.
 
Så blev man med valp igen - och det är alldeles, alldeles underbart!

(Bilder kommer när jag sitter vid datorn, fixar inte att kopiera från Photobucket till Buke från mobilen. Nån som vet hur man gör?)

Idag har Disa hälsat på stallkatten - som tittade mycket förnärmat på mig och undrade vad det var för knepig liten varelse jag kommit hem med. Sen har hon fått nosa lite försiktigt på snällaste hästen, undersökt hela trädgården och haft fem minuters koppelträning. Innehållsrik förmiddag för en liten gårdshundsvalp!
 
Så blev man med valp igen - och det är alldeles, alldeles underbart!

(Bilder kommer när jag sitter vid datorn, fixar inte att kopiera från Photobucket till Buke från mobilen. Nån som vet hur man gör?)

Idag har Disa hälsat på stallkatten - som tittade mycket förnärmat på mig och undrade vad det var för knepig liten varelse jag kommit hem med. Sen har hon fått nosa lite försiktigt på snällaste hästen, undersökt hela trädgården och haft fem minuters koppelträning. Innehållsrik förmiddag för en liten gårdshundsvalp!

Gå in på bilden du vill ha, tryck på Share och sedan Get links, kopiera IMG och klistra in i ett inlägg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 285
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 930
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 239
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp