Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håll tummarna för mig. En trevlig, frisk och välmeriterad tik med intressant stam ska paras i vår. Har varit i kontakt med uppfödaren som mer än gärna säljer en bra valp till mig. Nu får jag bara vänta o se vilken hane hon väljer.. Jag hoppas det blir en hane som är lika perfekt som tiken! Och att parning, dräktighet, valpning och uppväxt går bra :love:
Spännande! Vad blir det för ras om jag får vara nyfiken?

@bollen__ åh spännande, samma fråga till dig :angel: vad blir det för ras?
 
Jag hade planer på en till rottis nu i vår. Har pratat med uppfödaren redan i april/maj nångång och verkligen sett framemot en valp ur just den kombinationen. MEN tyvärr har det visat sig att hanen är steril :( Jag får spana vidare efter lämpliga valpar. Det går ingen nöd på mig än, Doris blir fem i februari men är som en jäkla unghund fortfarande :D
 
Jag har precis fått reda på att en av mina favorittikar med en av mina favoritstammar ska ha sin sista kull 2016...... Visar det sig att det är en grymt bra hane också så kommer jag få totalpanik, jag har INTE utrymme för en hund till på iaf 2-3 år :arghh:
 
Jag har precis fått reda på att en av mina favorittikar med en av mina favoritstammar ska ha sin sista kull 2016...... Visar det sig att det är en grymt bra hane också så kommer jag få totalpanik, jag har INTE utrymme för en hund till på iaf 2-3 år :arghh:
Hur många totalkilo hund har du? Jag har bestämt att upp till 100 kg är ok. Nu har vi 35+ 28+9=67 kg. Då finns det plats för 33 kg hund till. Det räcker till en schäfer till :D
 
Hur många totalkilo hund har du? Jag har bestämt att upp till 100 kg är ok. Nu har vi 35+ 28+9=67 kg. Då finns det plats för 33 kg hund till. Det räcker till en schäfer till :D
Hahaha! Jag nämnde för morsan häromdagen att OM Ebrah ska ha valpar i framtiden och paras med bra hane så kommer jag se till att ta en av valparna. Morsan höll på att sätta i halsen, "ska du ha EN TILL?!" nästan skrek hon :p men ja, har jag samma gräns som dig så får det plats med flera salukis till :angel: (men jag vill inte ha hundar som väger nästan dubbelt så mycket som mig... En till kan dock lätt få plats om sisådär 4-5 år)
 
Hahaha! Jag nämnde för morsan häromdagen att OM Ebrah ska ha valpar i framtiden och paras med bra hane så kommer jag se till att ta en av valparna. Morsan höll på att sätta i halsen, "ska du ha EN TILL?!" nästan skrek hon :p men ja, har jag samma gräns som dig så får det plats med flera salukis till :angel: (men jag vill inte ha hundar som väger nästan dubbelt så mycket som mig... En till kan dock lätt få plats om sisådär 4-5 år)
Jag väger bara 54!
Men än så länge är bara niokilaren min.

Humm....få se. Sambo väger 76. Har en 35 kg+28 kg= 63. Mindre vikt än honom
Jag äger 9 kg+sen kanske 30kg....blir också mindre vikt än mig. Helt ok mao :up:

Hur fick jag det till 67 kg förut? Det blir ju 72!:o
 
Kanske blir en valp här också nästa år, trots att jag även var med i Valp 2015-tråden :o och har en vuxen hund som fyller 10 i mars. Försöker hitta en omplacering men raserna jag är intresserad av har tydligen sällan någon omplacering, så det verkar svårt.

Vet inte hur helgalet det är att köpa en valp när unghunden blir ett år i april...? Men ska jag gå på @Voff 's 100 kg regel har jag gott mått, de kommer inte ens väga 50 kg tillsammans alla tre :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 568
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 185
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 339
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp