Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sonen och jag åkte en snabbis till affären. Pga broöppning tog det ca 40 min men hundarna var nyrastade precis när vi åkte så...
Kommer hem och soffan ser ut som ett världskrig, filtar och kuddar överallt, en kisspöl på golvet och Lilla S ligger lugnt och slöar i ett hörne. Skägget ligger i hallen och ger mig en butter blick " det är inte jag som svinat ner"

Valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta....
 
Sonen och jag åkte en snabbis till affären. Pga broöppning tog det ca 40 min men hundarna var nyrastade precis när vi åkte så...
Kommer hem och soffan ser ut som ett världskrig, filtar och kuddar överallt, en kisspöl på golvet och Lilla S ligger lugnt och slöar i ett hörne. Skägget ligger i hallen och ger mig en butter blick " det är inte jag som svinat ner"

Valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta....
Hade inte du en rastgård till :idea:;)
 
Vi har fått hem vår Alba nu sen en vecka tillbaka. Vår första hund och drt går såå bra! Var lite orolig efter att ha läst den här tråden men det är ungefär så som vi förväntat oss.

En sak som slagit mig. Just attityden kring hundar är vidrig. Alla har tagit sig rätten att berätta hur man ska göra, allt man gör fel, hur man uppfostrar, valet av ras (fel ras såklaaart).
Så här är inte attityden kring hästar.
 
Valp har haft tokspel nu på kvällen och levt rövare i sovrummet vid läggdags... For omkring som en vettvilling och drog omkring på kissetidningarna, på hundsängen, attackerade allt som både rörde sig och det som var stilla. Blev en extra kisserunda där han fortsatte på rövarspåret, att en sån liten krabat kan ha så mycket energi och spring i benen. Nu är han något lugnare men sova verkar inte riktigt finnas med på schemat ännu.

Lego har tagit till flykten upp i sängen dit valpis inte kommer upp själv. Vilket valpis just nu högljutt klagar över.



Förresten, vilken mat och hur mycket äter era valpar? skriv gärna både ras och ålder :)
 
Förresten, vilken mat och hur mycket äter era valpar? skriv gärna både ras och ålder :)

Doggy proffessional. Äter 4 ggr/dag totalt ca 4,5dl/dag. 1,5dl majsvälling. 2 äggula i veckan.

Dock hatar fröken maten så idag har hon ätit typ 1,5 dl mat och 1,5 dl välling. Hon får i morgon på sig sen testar jag en annan mat. Valpfodret gillade hon men uppfödaren rekommenderade oss att påbörja doggyn redan nu.

Golden retriever 9v.
 
Vi har fått hem vår Alba nu sen en vecka tillbaka. Vår första hund och drt går såå bra! Var lite orolig efter att ha läst den här tråden men det är ungefär så som vi förväntat oss.

En sak som slagit mig. Just attityden kring hundar är vidrig. Alla har tagit sig rätten att berätta hur man ska göra, allt man gör fel, hur man uppfostrar, valet av ras (fel ras såklaaart).
Så här är inte attityden kring hästar.

Va härligt att det går bra!! Bilder vill vi ju såklart se!

Tråkigt med sånna personer. Har inte stött på det själv faktiskt, eller möjligen att folk tidvis vill berätta hur man ska göra i ditten och datten sammanhang men det har inte varit så mycket, och enbart från personer som jag i största allmänhet upplever som lite dryga och lite "know-it-all"
Kanske är det välvilja som blir fel? Folk som vill hjälpa eftersom det är er först hund men det blir klumpigt uttryckt och ni inte bett om det?

Trist som sagt men bara att skaka av sig, ni känner er valp bäst och lär få hitta ert sätt att göra saker på.
 
Va härligt att det går bra!! Bilder vill vi ju såklart se!

Tråkigt med sånna personer. Har inte stött på det själv faktiskt, eller möjligen att folk tidvis vill berätta hur man ska göra i ditten och datten sammanhang men det har inte varit så mycket, och enbart från personer som jag i största allmänhet upplever som lite dryga och lite "know-it-all"
Kanske är det välvilja som blir fel? Folk som vill hjälpa eftersom det är er först hund men det blir klumpigt uttryckt och ni inte bett om det?

Trist som sagt men bara att skaka av sig, ni känner er valp bäst och lär få hitta ert sätt att göra saker på.

Ja du har nog rätt. Folk menar inget illa och vi tar åt oss (på ett negativt sätt). Man vill gärna skapa sina egna erfarenheter och det är väl dom ma lär sig bäst av. Om man gjort rätt eller fel.
 
Valp har haft tokspel nu på kvällen och levt rövare i sovrummet vid läggdags... For omkring som en vettvilling och drog omkring på kissetidningarna, på hundsängen, attackerade allt som både rörde sig och det som var stilla. Blev en extra kisserunda där han fortsatte på rövarspåret, att en sån liten krabat kan ha så mycket energi och spring i benen. Nu är han något lugnare men sova verkar inte riktigt finnas med på schemat ännu.

Lego har tagit till flykten upp i sängen dit valpis inte kommer upp själv. Vilket valpis just nu högljutt klagar över.



Förresten, vilken mat och hur mycket äter era valpar? skriv gärna både ras och ålder :)
Vår Schäfer Lilla S, är 5 mån, väger 15 kg och äter Nutram Adult. 3,5 dl två ggr om dagen.
 
Valp har haft tokspel nu på kvällen och levt rövare i sovrummet vid läggdags... For omkring som en vettvilling och drog omkring på kissetidningarna, på hundsängen, attackerade allt som både rörde sig och det som var stilla. Blev en extra kisserunda där han fortsatte på rövarspåret, att en sån liten krabat kan ha så mycket energi och spring i benen. Nu är han något lugnare men sova verkar inte riktigt finnas med på schemat ännu.

Lego har tagit till flykten upp i sängen dit valpis inte kommer upp själv. Vilket valpis just nu högljutt klagar över.



Förresten, vilken mat och hur mycket äter era valpar? skriv gärna både ras och ålder :)
Min (på dagen) 12 veckor gamla russellpuppis, ca 3 kg tung, äter 175-200 g Mush Vaisto (valp) per dag, uppdelat på tre gånger.
 
Finsk lapphund 7 månader ca 15kg äter ca 300gr Mush vaisto puppy och en dl purina pro plan puppy. Torrfodret pga att hon blir så himla hård i magen på bara mush. Hon bantas så detta är det minsta jag vågar ge henne.
 
Vi har fått hem vår Alba nu sen en vecka tillbaka. Vår första hund och drt går såå bra! Var lite orolig efter att ha läst den här tråden men det är ungefär så som vi förväntat oss.

En sak som slagit mig. Just attityden kring hundar är vidrig. Alla har tagit sig rätten att berätta hur man ska göra, allt man gör fel, hur man uppfostrar, valet av ras (fel ras såklaaart).
Så här är inte attityden kring hästar.

Oh ja. Jag har fått många bannor om att jag borde göra si och så, också över hur en hovawart minsann kommer vara (fast de själva aldrig träffat en hoffe innan). Tur man har en bra uppfödare i ryggen som man litar på :p Folk har även helt sonika gått fram och börjat klappa, trots att jag sagt att de inte får och trots att jag plockat upp valpen i famnen. Känns som vissa tycker att valpar är allmän egendom :meh:
 
Och Lia är halt :( Någon gång igår kväll hände det. Hon lekte som en galning så jag avbröt henne och efter en stunds vila skrek hon till när hon skulle upp och var sedan halt på ett bakben. Använde det ändå så jag avvaktade till morgonkvisten, men nu stödjer hon knappt alls på det. Ligger hon ner på mage och blir kliad på rygg som hon älskar sträcker hon ut båda bakbenen som vanligt, men inte annars.

Har tid hos veterinär kl 14. Jag är lite nojig av mig och ser alltid det värsta i sådana här situationer, men håll tummen att det inte är något allvarligt!
 
Sambon tog valpis till jobbet så nu är det städmani som gäller i lägenheten! Har mest blivit snabba dammsugningar de veckor vi haft honom men nu ska golven skina. Vitt golv och valp är inte en kombination jag rekommenderar :banghead:
 
Oh ja. Jag har fått många bannor om att jag borde göra si och så, också över hur en hovawart minsann kommer vara (fast de själva aldrig träffat en hoffe innan). Tur man har en bra uppfödare i ryggen som man litar på :p Folk har även helt sonika gått fram och börjat klappa, trots att jag sagt att de inte får och trots att jag plockat upp valpen i famnen. Känns som vissa tycker att valpar är allmän egendom :meh:

Vår hoffe blir 10 månader nästa vecka och vi har också fått hört vad mycket jobb vi kommer ha och att det blir otroligt tufft när vi har småbarn etc etc. Ändå så är det en stor brukshund vi haft innan också så vi är inga nybörjare och jag är ingen idiot som inte läser på och inte fattar vad en stor brukshund kan komma att kräva :grin:
 
Vi har fått hem vår Alba nu sen en vecka tillbaka. Vår första hund och drt går såå bra! Var lite orolig efter att ha läst den här tråden men det är ungefär så som vi förväntat oss.

En sak som slagit mig. Just attityden kring hundar är vidrig. Alla har tagit sig rätten att berätta hur man ska göra, allt man gör fel, hur man uppfostrar, valet av ras (fel ras såklaaart).
Så här är inte attityden kring hästar.

Det är lite samma sak när man skaffar barn som valp. Allt man gör är fel och alla kommer med "goda" råd och har invändningar om alla val man gör.

Stäng av öronen och gör som du känner är bäst och behöver du råd så fråga själv :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 547
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 119
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 310
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp