Det är tänkt att min hunds syster ska paras så det kommer förhoppningsvis bli en valp efter henne i vår/sommar :love: Kommer bli så mysigt! Har letat hane tillsammans med tikens matte och det känns verkligen super. Hoppas, hoppas, hoppas att allt går vägen! :bump:
 
Spenderade gårdagen + natten i Umeå hos uppfödaren. Wow vilken tik. Kan ta en exakt kopia av henne rakt av. Pigg, alert, ingen stress eller frustration i arbete (inte ens när jag tränade med henne och hon förstod typ hälften haha), signalkänslig. Och i vardagen stencool, klockren avknapp, social, obrydd om sin omgivning. Gud vad jag längtar!
 
Spenderade gårdagen + natten i Umeå hos uppfödaren. Wow vilken tik. Kan ta en exakt kopia av henne rakt av. Pigg, alert, ingen stress eller frustration i arbete (inte ens när jag tränade med henne och hon förstod typ hälften haha), signalkänslig. Och i vardagen stencool, klockren avknapp, social, obrydd om sin omgivning. Gud vad jag längtar!

Har följt med i tråden på avstånd och läst sporadiskt....
och vi verkar vänta på valp från samma tik 😍
 
Spenderade gårdagen + natten i Umeå hos uppfödaren. Wow vilken tik. Kan ta en exakt kopia av henne rakt av. Pigg, alert, ingen stress eller frustration i arbete (inte ens när jag tränade med henne och hon förstod typ hälften haha), signalkänslig. Och i vardagen stencool, klockren avknapp, social, obrydd om sin omgivning. Gud vad jag längtar!
Åh, jag tror jag vet vem du har varit hos. Både uppfödaren och hundarna är supertrevliga!
 
Vi väntar också på löp. Hade varit väldigt trevligt om det hade startat vid årsskiftet. Nu blir det allt kortare tid för "valpledighet" ju senare det blir.

Ja, samma här! Tiken jag väntar på var beräknad att börja nov/dec, men nu är det framskjutet till Jan/feb.. men ptja, vad ska man göra? Mer än att vara rastlös då :p

Jag tänkte åka till England med Floyd och träna under ett par av veckorna på industrisemestern, har gärna velat ha haft valpen hemma så länge som möjligt innan det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 878
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 190
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 526
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 663
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp