Så spänd och förväntansfull!

Tiken som jag väntar valp ifrån är inne på sin fjärde dräktighetsvecka. Jag vågar inte hoppas för mycket ännu, men det finns många tecken på att det är valpar i magen.

Försöker trots allt hålla mig cool och ha inställningen att hon bara är skendräktig och att det inte blir valpar än att gå in med för mycket hopp och istället bli besviken om det visar sig att hon går tom.

Jag tog kontakt med uppfödaren för ett år sen och ställde mig på intresselistan för valp efter tiken. Har "följt med" (på avstånd) på hjärtultraljud, korning, debuten i agility, byte av hane till den tilltänkta kullen, ett fejkat löp och till sist det riktiga löpet.

Har träffat henne, ett par av hennes syskon, hennes mamma och pappa. Och släkt till pappan till kombinationen.
Och jag gillar allihopa sååååå mycket!!

Nu hoppas jag på ett helt gäng valpar i magen och att det finns en åt mig därinne 😍
 
Lilla Storma är nu 9 veckor och är en envis, galen och energisk liten valp som tar livet med en klackspark 🤣. Hon väger 2.6 kg och är 20 cm hög.
Liten och söt men med en stor portion attityd 👌🙈
 

Bifogade filer

  • 20200120_133659.jpg
    20200120_133659.jpg
    209,6 KB · Visningar: 40
Så spänd och förväntansfull!

Tiken som jag väntar valp ifrån är inne på sin fjärde dräktighetsvecka. Jag vågar inte hoppas för mycket ännu, men det finns många tecken på att det är valpar i magen.

Försöker trots allt hålla mig cool och ha inställningen att hon bara är skendräktig och att det inte blir valpar än att gå in med för mycket hopp och istället bli besviken om det visar sig att hon går tom.

Jag tog kontakt med uppfödaren för ett år sen och ställde mig på intresselistan för valp efter tiken. Har "följt med" (på avstånd) på hjärtultraljud, korning, debuten i agility, byte av hane till den tilltänkta kullen, ett fejkat löp och till sist det riktiga löpet.

Har träffat henne, ett par av hennes syskon, hennes mamma och pappa. Och släkt till pappan till kombinationen.
Och jag gillar allihopa sååååå mycket!!

Nu hoppas jag på ett helt gäng valpar i magen och att det finns en åt mig därinne 😍

Jag är tvärsäker på att hon är dräktig :angel: :D

DSC_3642.JPG

"VA? Ska jag bli pappa?" :D
 
Här blir det nog två valpar nästa år :o En skrutt och en fauve ska sparas efter de respektive parningarna nästa år fast de är ju egenuppfödda, så det kanske inte räknas :D

Gillar ju fauve och ska vi i framtiden när jag tagit jägarexamen själv så jag har jag funderat på en fauve. Mannen jagar ju mycket men då det är mest jag som är hemma och tar hand om hunden/arna så valde jag en brukshund då längtan efter en egen hund blev för stor.
Ser framemot valpbilder om du får valpar 🙂
 
Tiken var dräktig och är beräknad till 15 feb så nu är det nära! Är dock orolig att jag inte är en intressant köpare då det har trillat in fler som är intresserade av den kullen. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 882
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 197
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 530
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 703
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp