visst är hon fin 😍Och visst ligger det en liten där inne som har en lapp på svansen där det står tillverkad till Bobberiboo?😍
1584267380050.png
 
Va gör jag fel? Freya kan sova 22 - 07 hos min mamma men hos mig sover hon knappt 01 - 06.. och sen är hon vaken tills vi går ut. Som idag blev kl 8. Men mellan 6 - 8 väcker hon mig minst 1 gång i halvtimmen.
Jag blir utan att vilja vara det såå sjukt frustrerad och irriterad på henne.. Hon är ändå 4 månader nu och ska kunna sova en hel natt.

Men måste ju vara något jag gör? Rör jag mig mer? Så jag väcker henne?
Har ändå en 160 säng så hon borde inte väckas av det.

Nej för fyy vad trött jag är nu 😭.. redan sjuk med feber och förkyld med dubbelsidig öroninflammation 😞.

Dagens gnäll inlägg 😂🙈
Tänker att det antingen är så simpelt att det handlar om vana, eller så har din mamma andra rutiner (tänker framför allt på kvällen) som fungerar bättre? På morgonen skulle det ju kunna handla om ljus, ifall du släpper in mer ljus i hemmet/sovrummet på morgonen? Eller så rör du helt enkelt på dig på morgonen. Hundar uppfattar ju gärna rörelser som att vi vaknar. :)

Krya på dig i alla fall och hoppas hon kan låta dig sova mer så du blir frisk snabbt!
 
Va gör jag fel? Freya kan sova 22 - 07 hos min mamma men hos mig sover hon knappt 01 - 06.. och sen är hon vaken tills vi går ut. Som idag blev kl 8. Men mellan 6 - 8 väcker hon mig minst 1 gång i halvtimmen.
Jag blir utan att vilja vara det såå sjukt frustrerad och irriterad på henne.. Hon är ändå 4 månader nu och ska kunna sova en hel natt.

Men måste ju vara något jag gör? Rör jag mig mer? Så jag väcker henne?
Har ändå en 160 säng så hon borde inte väckas av det.

Nej för fyy vad trött jag är nu 😭.. redan sjuk med feber och förkyld med dubbelsidig öroninflammation 😞.

Dagens gnäll inlägg 😂🙈
Gissningsvis har hon lärt sig att det ger vinst att väcka dig, hon får uppmärksamhet/det händer något när hon gör det.
Hos din mamma finns inte den vanan så då gör hon det inte.
 
Gissningsvis har hon lärt sig att det ger vinst att väcka dig, hon får uppmärksamhet/det händer något när hon gör det.
Hos din mamma finns inte den vanan så då gör hon det inte.
Nu ber jag om ursäkt om det är ett övertramp att svara i den här tråden då jag inte har någon hunderfarenhet. Men jag tänkte att detta kanske är något som gäller husdjur generellt? När jag bodde hemma hade vi en katt som var sådan nämligen.

Utanför mammas sovrumsdörr kunde han stå och yla och tjuta tills han blev hes vid typ 5 på morgonen för han ville ut, och hon gick alltid upp och släppte ut honom. Var jag dock ensam hemma höll han sig tyst. Han väckte mig i början men slutade ganska snabbt när han insåg att jag inte går upp så tidigt oavsett vad han säger.

Så prova att ignorera det så kanske det ger med sig? eftersom det funkar hos din mamma borde ju hunden kunna hålla sig även om den är nödig då det fungerar där, handlar kanske mer om vill än måste :)

edit: insåg att jag bara citerade @Wingates men det är ett svar till @border_kelpie egentligen :)
 
Va gör jag fel? Freya kan sova 22 - 07 hos min mamma men hos mig sover hon knappt 01 - 06.. och sen är hon vaken tills vi går ut. Som idag blev kl 8. Men mellan 6 - 8 väcker hon mig minst 1 gång i halvtimmen.
Jag blir utan att vilja vara det såå sjukt frustrerad och irriterad på henne.. Hon är ändå 4 månader nu och ska kunna sova en hel natt.

Men måste ju vara något jag gör? Rör jag mig mer? Så jag väcker henne?
Har ändå en 160 säng så hon borde inte väckas av det.

Nej för fyy vad trött jag är nu 😭.. redan sjuk med feber och förkyld med dubbelsidig öroninflammation 😞.

Dagens gnäll inlägg 😂🙈
Har du pratat med din mamma och frågat hur hennes kvällar ser ut för att reda ut om ni gör något olika där?
 
Med tanke på hur smittspridningen ser ut så ser det jävligt mörkt ut med att hämta valpen i slutet på april.... :cry: det värsta är egentligen att jag inte kan flytta semestern in på sommaren eftersom semesterschemat redan är spikat på jobbet. Så om det inte blir innan juni så får jag flytta semestern till efter sommaren istället och be till högre makter att uppfödaren kan tänka sig att behålla valpen hemma till dess....
 
En video las upp på kennelns fb. En massa söta små korvar föddes igår morse. Vet inte hur många eller vad som trillade ut men på videosnutten tyckte jag att jag kunde räkna fram tillräckligt många för att där nog ska kunna finnas en till mig 😍😍😍 Hon ville vänta ett par dagar innan hon gick ut med antal och fördelning.
 
Morr. Kan inte åka och hälsa på blivande valpens mamma ocv uppfödare eftersom deras stad är avstängd. Finns inte en chans att komma in. Hoppas de öppnar igen lagom tills valparna är födda och Leveransklara. Har kompisar som inte kan sälja sina valpar eftersom de inte kommer sig ur staden. Små problem just nu men suger ju förstås.
 
Morr. Kan inte åka och hälsa på blivande valpens mamma ocv uppfödare eftersom deras stad är avstängd. Finns inte en chans att komma in. Hoppas de öppnar igen lagom tills valparna är födda och Leveransklara. Har kompisar som inte kan sälja sina valpar eftersom de inte kommer sig ur staden. Små problem just nu men suger ju förstås.
Var finns dom ? Inte Sverige eller
Jäkla corona ställer till med så mycket tråkigheter på alla plan nu - allt från vardag till hemskheter
 
Samma ras som du har eller annan :)

Rasen blir en överraskning. 😄 Jag har dock bett uppfödaren om att få ställa mig i kö på nästkommande kull istället, så det blir ingen valp just nu. Egentligen borde nuvarande läge vara idealiskt att skaffa valp med tanke på att alla tävlingar, kurser och träningar är inställda och jag studerar helt på distans för närvarande, men jag känner inte att läget är tillräckligt säkert och stabilt ändå såsom det är nu med corona och det viruset ställer till med. Dessutom känns det inte helt bra att resa en längre bit just nu - som jag skulle behöva göra för att hämta valp.
 
Senast ändrad:
Igår kom det ett gäng valpar :love: 6 hanar och 2 tikar, vilket gör att det förmodligen blir en hane som flyttar hit om två månader. Det finns fortfarande en liten chans för en tik, och om det erbjuds kommer jag nog välja det 😊
En svart blir det i alla fall, för svarta var de allihop!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 857
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 164
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 519
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 640
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp