Till slut sååååå - 30 minuter innan vi skulle åka hem, efter 3 dygn på platsen, så fick dom till det :love: Typ så där så jag fick stanna en stund extra :rofl: så nu bara vänta på att få märka om det blev något av det. Typ absolut sista dagen om man går efter progprovet.....pjuh. Ibland tror jag dom håller en på halster bara för att :sneaky:
Så i slutänden var resan värd all nervpirrande väntan :) jag är dock dödstrött efter resa, dåligt med sömn pga nya ljud och annan säng och av all spänning. Nu ska jag sooova gott inatt

och nu ser jag att det gick vägen :D Skönt!
 
Finfina Spike - här lite grå på denna bild då han är 9 år. Men en galet trevlig hane, social och enkel och tuppen i kenneln där han bor och dessutom otroligt vacker - och om man ska prata utseende en av dom vackraste hanarna i Sverige och har bara 3 kullar efter sig tidigare (två i Sverige och en i Finland). Jag hoppas galet mycket på att detta ska gå vägen . Tror galet mycket på denna kombo :)
IMG_2454.jpeg
 
Om progprovet visade perfekt dag för äggen att bli befruktade igår, är det kanske redan för sent. I så fall ägglossade hon för tre dagar sedan, och en del tikar står ju som bäst vid ägglossning. En del kliniker uppger tyvärr när det är perfekt för äggen att bli befruktade i stället för när tiken har ägglossning. Vad hade hon för värden?
Det var 75 nmol dagen före och det är inte försent förrän efter 80.....så jag hoppas det ska fungera :) Bara vänta och se och hoppas lite försiktigt..... :nailbiting:
 
Jag ska vara helt ärlig med er. Jag ser INTE fram emot valp tiden what so ever! Allt bitande och tuggande och springa ut och kissa stup i kvarten. Dessutom tycker jag valpar luktar så himla räligt 😑😑 Men när man har den där tuggande-kissande-illa luktande-terroristen liggande i soffan och myser då känns det lite värt det. Ibland...
 
Jag ska vara helt ärlig med er. Jag ser INTE fram emot valp tiden what so ever! Allt bitande och tuggande och springa ut och kissa stup i kvarten. Dessutom tycker jag valpar luktar så himla räligt 😑😑 Men när man har den där tuggande-kissande-illa luktande-terroristen liggande i soffan och myser då känns det lite värt det. Ibland...
Du är inte ensam, jag gillar inte heller valptiden. Längtar bara tills hunden blir vuxen :D Valptiden går mest ut på att få valpen nöjd så att den sover ;)
 
Jag ska vara helt ärlig med er. Jag ser INTE fram emot valp tiden what so ever! Allt bitande och tuggande och springa ut och kissa stup i kvarten. Dessutom tycker jag valpar luktar så himla räligt 😑😑 Men när man har den där tuggande-kissande-illa luktande-terroristen liggande i soffan och myser då känns det lite värt det. Ibland...
Valpar är hemska :nailbiting: Vid ca 7 mån börjar det bli hundar av dem, ungefär runt den åldern börjar de bli ok enligt mig! 😂
 
Jag ska vara helt ärlig med er. Jag ser INTE fram emot valp tiden what so ever! Allt bitande och tuggande och springa ut och kissa stup i kvarten. Dessutom tycker jag valpar luktar så himla räligt 😑😑 Men när man har den där tuggande-kissande-illa luktande-terroristen liggande i soffan och myser då känns det lite värt det. Ibland...

Valptiden är nått man tar sig igenom för att få en vuxen hund 😁 Viktor har blivit 1 år nu och det är så skönt. Jag är ju sugen på en till men valptiden är inget jag längtar efter.
 
Jag ska vara helt ärlig med er. Jag ser INTE fram emot valp tiden what so ever! Allt bitande och tuggande och springa ut och kissa stup i kvarten. Dessutom tycker jag valpar luktar så himla räligt 😑😑 Men när man har den där tuggande-kissande-illa luktande-terroristen liggande i soffan och myser då känns det lite värt det. Ibland...
Jag gillar heller inte småvalpstiden. Är glad att jag importerar hunden från utlandet denna gången så att den iaf är nästan 4 månader när den kommer hem.
 
Älskar valptiden förutom när det ska gås på promenad. Att gå med fyra hundar varav en inte kan gå i koppel, drar eller stannar om vartannat, springer framför benen och trasslar in sig etc gör mig galen! Har valpen lös så mycket det går i början men precis där jag bor kan de inte vara det på ett säkert sätt ifall de skulle bli rädda. Då längtar jag till hunden är vuxen och har lärt sig gå fint :p
 
Zvante bet sönder internetsladden två gånger på typ en vecka (dvs en gammal och en helt nyköpt :p) när han var liten, pappa var sådär nöjd med beslutet att köpa en hund då 😂
Valpar är hemska :nailbiting: Vid ca 7 mån börjar det bli hundar av dem, ungefär runt den åldern börjar de bli ok enligt mig! 😂
Valptiden är nått man tar sig igenom för att få en vuxen hund 😁 Viktor har blivit 1 år nu och det är så skönt. Jag är ju sugen på en till men valptiden är inget jag längtar efter.
Jag gillar heller inte småvalpstiden. Är glad att jag importerar hunden från utlandet denna gången så att den iaf är nästan 4 månader när den kommer hem.
Jag hatar också valptiden. De är fula, luktar, kissar hela tiden och har äcklig päls.
Vad skönt att inte jag är den enda 😂😂

Vi sitter lite som på nålar här hemma. Vi vet ju att hon är dräktig, men det tar ju ett par veckor till innan vi får reda på hur många där tittar ut Och om där vlir någon till oss.
 
Det var 75 nmol dagen före och det är inte försent förrän efter 80.....så jag hoppas det ska fungera :) Bara vänta och se och hoppas lite försiktigt..... :nailbiting:

Nej, det behöver inte vara för sent för äggen, jag menade att det kunde vara för sent för parning om det är en tik som bara står vid dagarna kring ägglossning :) Ägglossningen är ju vid 12-24 nmol/L, så det kan ju varit därför som hon inte släppte till helt först. Över 75 nmol/L brukar man räkna som att höglöpet är slut, även om det finns undantag.
Men jag håller alla tummar för att hon är ett undantag och att hon har långlivade ägg så att det blir en hel hög valpar 😍
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 894
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 203
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 532
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 749
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp