Nu är hon här. Lilla Trolla

92298824_10157322467846819_8778385692385345536_o.jpg


92460580_10157322468116819_4632412602884947968_o.jpg
 
Stamtavlenamnen spikade för kullen. De flesta var fina, men jag har en favorit :)
Inget av dem relaterar dock något till det jag lutar åt som tilltalsnamn.

Har ni andra funderat ut några namn ännu?
Jag funderar för fullt. De kommer ha ryska namn så klurar på namn med detta tema. 🤔
 
Har ni andra funderat ut några namn ännu?
Jag tror att jag har bestämt mig för tilltalsnamn. Tycker att det är så himla svårt, men ska träffa valpen till helgen så då känns det förhoppningsvis rätt (eller fel..). Uppfödaren har ett tema på stamtavlenamn som kunde anpassas för att relateras till tilltalsnamnet, men det jag har tänkt mig känns rätt knepigt att väva in på något vis :p
 
Åh, vilket kul tema! :D Får du vara med och välja namn i stamtavlan också?

Jag lutar lite åt att det blir en Louie här hemma. Känns som att det kan bli ett bra flöde i inkallningsramsan med Ladda, Louie, Floyd och Finn :laugh:
Jo jag får nog vara med och bestämma. Hanen är rysk import så temat var givet. :)
Vill gärna hitta nåt bra som går att ha nån variant på hemma.
 
Stamtavlenamnen spikade för kullen. De flesta var fina, men jag har en favorit :)
Inget av dem relaterar dock något till det jag lutar åt som tilltalsnamn.

Har ni andra funderat ut några namn ännu?
Vi har en hel lista med tänkbara namn som sitter på kylskåpet. 😄 Tänkte vänta med att välja tills vi vet vad stamtavlenamnet blir. Har några favoriter dock.
 
Äh, min kull blir uppskjuten till 2021, troligen sommaren. Covid-19 ställer till en massa vad gäller årsplaneringen :(

På den ljusa sidan så kanske jag tar en valp från en annan kull, har en elevtik som är -så bra- och troligen ska paras i höst :eek:
 
Tror inte nåt av dem hamnar på stamtavlan men Olga känns som ett alternativ hemmavid. :D
Anastasia är ett av alternativen om jag minns rätt. Vågar man föreslå Ludmila?
Olga är ett kul namn! Vera vet jag en rysk dobbis som heter.

Ksenia (ryska versionen av Xena) finns ju, eller Yevgeniya efter Yevgeniya Zhigulenko som var en av de kvinnliga piloterna i "Night Witches" under WW2.
Natalya är väl med ryskt?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 928
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 578
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 853
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp