Har träffat Stina idag och det är 5 veckor efter parning nu - och jag är övertygad om att hon är dräktig :love:
Gått upp i vikt trots halverad matlust en tid och nu börjar matlusten återkomma. Fått en liten bula på magen och är så annorlunda och mer "värdig" i sitt sätt. Första gången någonsin jag sett storebror Skalman ha respekt för sin lillasyster :rofl::rofl::rofl: det brukar vara tvärtom nämligen :D

Nu ska jag bara vänta på att den lilla putmagen ska växa sig stor framöver :) Om allt fortskrider som det ska, så flyttar hon hit om 2 veckor.
 
En bild på de små grynen.
FB_IMG_1586797366054.jpg
 
Hoppsan - kanske hör jag hemma i tråden? P.g.a. isolerad coronadesperation så ska jag åka och titta på en fyramånaders hane i veckan.

Miljoner funderingar och frågor. Jag har inte haft unghund på oändligt många år.
Bilen - hur transporterar jag hem en sån liten när jag inte har kombi och lastgaller? Jag har ju haft stora hundar förr och detta är en liten ras.

Nåväl. Jag kanske inte ens gillar den när jag träffar den. Så det inte blir något av
 
Hoppsan - kanske hör jag hemma i tråden? P.g.a. isolerad coronadesperation så ska jag åka och titta på en fyramånaders hane i veckan.

Miljoner funderingar och frågor. Jag har inte haft unghund på oändligt många år.
Bilen - hur transporterar jag hem en sån liten när jag inte har kombi och lastgaller? Jag har ju haft stora hundar förr och detta är en liten ras.

Nåväl. Jag kanske inte ens gillar den när jag träffar den. Så det inte blir något av
Så spännande!
 
Hoppsan - kanske hör jag hemma i tråden? P.g.a. isolerad coronadesperation så ska jag åka och titta på en fyramånaders hane i veckan.

Miljoner funderingar och frågor. Jag har inte haft unghund på oändligt många år.
Bilen - hur transporterar jag hem en sån liten när jag inte har kombi och lastgaller? Jag har ju haft stora hundar förr och detta är en liten ras.

Nåväl. Jag kanske inte ens gillar den när jag träffar den. Så det inte blir något av

Eftersom det är en så liten valp kan en kattbur funka under hemresan.
 
Eftersom det är en så liten valp kan en kattbur funka under hemresan.
Bra, för en sån har jag tillgång till.

Självklart kollar allt med uppfödaren. Det är en - av allt jag kunnat luska ut - seriös person som hållit på länge. Fick namnet via tips. :)

Mest spänd är jag att se mentalitet hos hundarma och få träffa tiken. Som gammal uppfödare är jag lite nördig antar jag.
 
Bra, för en sån har jag tillgång till.

Självklart kollar allt med uppfödaren. Det är en - av allt jag kunnat luska ut - seriös person som hållit på länge. Fick namnet via tips. :)

Mest spänd är jag att se mentalitet hos hundarma och få träffa tiken. Som gammal uppfödare är jag lite nördig antar jag.

Mentaliteten är ju det absolut viktigaste så där ska man vara noga och petig. Hoppas allt går bra och valpen är så som du vill ha den.
 
Jag hoppar in i tråden! Efter flera års väntan så flyttar det äntligen in en liten salukitjej hos oss om ett litet tag. Planen var alltid att det skulle bli en hane, men nu blev det inte så. Kunde inte tacka nej till en valp av denna kombinationen :love::love:

15075F2E-7F62-4F5C-891E-4F6D2A94D92B.jpeg


@Red_Chili har jag redan lovat att hon får vara hundvakt :p
 
Jag hoppar in i tråden! Efter flera års väntan så flyttar det äntligen in en liten salukitjej hos oss om ett litet tag. Planen var alltid att det skulle bli en hane, men nu blev det inte så. Kunde inte tacka nej till en valp av denna kombinationen :love::love:

Visa bifogad fil 48874

@Red_Chili har jag redan lovat att hon får vara hundvakt :p
Jag tycker fortfarande att du ska flytta till Sthlm, bo granne med mig och så kan vi umgås vaaarje dag hur mycket som helst och ta massor av promenader med det som då blir vår fina lilla flock :D

Alltså. Hur avundsjuk jag än är så är jag samtidigt så jäkla glad åt att du får en så fantastiskt bra saluki. Du är SÅ värd det.
 
Jag hoppar in i tråden! Efter flera års väntan så flyttar det äntligen in en liten salukitjej hos oss om ett litet tag. Planen var alltid att det skulle bli en hane, men nu blev det inte så. Kunde inte tacka nej till en valp av denna kombinationen :love::love:

Visa bifogad fil 48874

@Red_Chili har jag redan lovat att hon får vara hundvakt :p

Ååååh! Inte alls avundsjuk 🙈😍 Men det är verkligen en toppen kombination och hon kommer bli en fantastisk Saluki!
 
Den här tråden är farlig! Jag börjar bli väldigt valpsjuk och vet vilken ras jag vill ha. Men i år är inte läge utan vi kanske få kolla mer seriöst på det nästa år. Är lite saker som ska klaffa först :p Läser på om rasen och har börjat kolla efter uppfödare i närheten så man kanske kan få komma och träffa rasen och lära sig mer.
 
Den här tråden är farlig! Jag börjar bli väldigt valpsjuk och vet vilken ras jag vill ha. Men i år är inte läge utan vi kanske få kolla mer seriöst på det nästa år. Är lite saker som ska klaffa först :p Läser på om rasen och har börjat kolla efter uppfödare i närheten så man kanske kan få komma och träffa rasen och lära sig mer.
Vilken ras är det? 😊
 
Imorgon är det 6 veckor sedan Stina parades - en parning som blev en dag senare än den dagen djursjukhuset sa "para nuuu direkt" då hon låg på 75 nmol enligt
progesteronprovet. Jag trodde länge att det inte tagit då denna tös har spenar små som på en hanhund nästan i vanliga fall så dom inte ens syns i pälsen :p

Nu börjar magen växa och det snabbt. Nästa helg flyttar hon hem till mig för att förhoppningsvis stanna här i ca 10 veckor :love:
IMG_2980.jpeg
 
Nu har jag varit och tittat på hanen.
Det ar en trevlig flock hundar. Av de två som fanns kvar av kullen var den andra tingad sedan igår så den som de funderat skulle passa mig var den som fanns kvar.

Jag blev lite fundersam över att den var så blyg och lite reserverad. Men efter ett tag blev det bättre. Jag fick den i famnen och det var inga bekymmer, den fann ro och slappnade av direkt.

Det blev så att jag tingade den. Nu ska den få en färsk vet.koll och jag hämtar den om halvannan vecka.
1587054748398.png
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 940
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 281
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 587
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 139
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp