Bukefalos 28 år!

Nu har jag varit och tittat på hanen.
Det ar en trevlig flock hundar. Av de två som fanns kvar av kullen var den andra tingad sedan igår så den som de funderat skulle passa mig var den som fanns kvar.

Jag blev lite fundersam över att den var så blyg och lite reserverad. Men efter ett tag blev det bättre. Jag fick den i famnen och det var inga bekymmer, den fann ro och slappnade av direkt.

Det blev så att jag tingade den. Nu ska den få en färsk vet.koll och jag hämtar den om halvannan vecka.
Visa bifogad fil 48972
Å så roligt!
 
Nu har jag varit och tittat på hanen.
Det ar en trevlig flock hundar. Av de två som fanns kvar av kullen var den andra tingad sedan igår så den som de funderat skulle passa mig var den som fanns kvar.

Jag blev lite fundersam över att den var så blyg och lite reserverad. Men efter ett tag blev det bättre. Jag fick den i famnen och det var inga bekymmer, den fann ro och slappnade av direkt.

Det blev så att jag tingade den. Nu ska den få en färsk vet.koll och jag hämtar den om halvannan vecka.
Visa bifogad fil 48972

Men så kul!!
Min lille kille var också blyg och försiktig, men det har aldrig varit några problem :)
 
Haha.
Eftersom jag inte klarar att den har ett så puttenuttigt namn - uppfödaren kallar den Fonsie - så har jag funderat på vad den kan kallas.

@tornblommas förslag leder hittills - Sture. 😁

Nån som kan toppa det?
Alltså på den här grabben
 

Bifogade filer

  • 20200416_134215.jpg
    20200416_134215.jpg
    292,2 KB · Visningar: 137
Haha.
Eftersom jag inte klarar att den har ett så puttenuttigt namn - uppfödaren kallar den Fonsie - så har jag funderat på vad den kan kallas.

@tornblommas förslag leder hittills - Sture. 😁

Nån som kan toppa det?
Alltså på den här grabben
Frans! Låter ju lite likt Fonsie, så kanske han lär sig sitt nya namn snabbt :D
 
Är så glad! :banana: Gränserna verkar vara på väg att öppna så pass mycket att fler transportföretag utanför medicin/livsmedelssektorn ska kunna köra inom Europa, så har lyckats lösa med en transportkurir för att få honom transporterad i början på maj, om allt fortsatt ser bra ut med gränserna. Hade hoppats att kunna hämta honom själv men läget ser alldeles för osäkert ut när det gäller privatpersoners resande den kommande tiden så vågar inte riktigt chansa.
 
Tiken är ultrsd igår och det ser ut som ungefär 8 valpar 😍.

Dessutom har de nu öppnat gränsen till Nyland igen så jag hinner hälsa på innan de ska lämnas ut.

Greyhounds hålla oftast kvar hos uppfödare tills de är 12 veckor, så det finns gott om tidm
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 127
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 631
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 305
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp