Bukefalos 28 år!

När "min" uppfödare ger mig en kul länk med massa stamtavlor, bilder och dylikt - så sitter man och kikar långt in på natten. Perfekt för en genetiknörd som mig 😁

Vill ha vaaalp nu. Lååång väntan till att tiken ska paras. Men den som väntar på något gott 😁
 
Jag har hittat en kull i Danmark som lockar. Finns valpar i Sverige men är nog ingen idé att ens kontakta de uppfödarna, alla valpar är med största sannolikhet tingande.
Min man är less på mitt ”tjat” om en till hund och har sagt ”gör som du vill” - det är ju ändå mitt intresse :angel:
Men känns osäkert nu när gränserna är stängda.
 
Bebis-magar växer så fort :love:
6 veckor och 3 dagar gången :D
IMG_3004.jpeg
 
Jag har hittat en kull i Danmark som lockar. Finns valpar i Sverige men är nog ingen idé att ens kontakta de uppfödarna, alla valpar är med största sannolikhet tingande.
Min man är less på mitt ”tjat” om en till hund och har sagt ”gör som du vill” - det är ju ändå mitt intresse :angel:
Men känns osäkert nu när gränserna är stängda.
Transporten går att lösa. Det finns många företag som kör, bara man är villig att anpassa tiden lite. Ska själv ha en valp från Tjeckien och har kontakt med två transportörer, en som kan lämna i Danmark (deras rutt går inte in i Sverige) och en som kör till Sverige också. Tycker inte du ska backa ur bara för det om allt annat är klippt och skuret.
 
Asså valpfoder... Detta förbannade gissel. Blir snart gråhårig. Det fodret uppfödaren ger går inte att få tag på i Sverige, det är något lokalt märke så måste försöka hitta ett hyfsat likvärdigt foder vilket är som att stå med ett hav av röda bollar och försöka välja den som är mest röd...
 
Börjar bli sjukt nervös, nästa tisdag kommer valpen och det är 8 år sen jag sist hade valp (och då världens enklaste valp) :nailbiting::nailbiting:
Jag är också sjukt nervös. Näst intill ångestkänslor inför det hela 🤣
får också alltid ångest inför valphämtning :laugh:

Alltså, ni förstår inte hur skönt det är att läsa att även ni vana hundmänniskor blir nervösa inför valphämtning. Jag har fyra veckor kvar och kan bara ana hur jag kommer känna mig när det är nära på riktigt :nailbiting:
 
Inte helt orimligt att jag får stanna bilen och kräkas lite i diket när jag väl ska åka och hämta honom 🤣
Jag ska hämta min hund på lördag.

Senast jag köpte valp var på 80-talet. Efter det har omplaceringar landat hos mig eller slängts efter mig ;) Så det var ett tag sedan...

Nu är detta en fyramånaders så den allra, allra värsta valptiden är snart över. Men ändå. Jösses :nailbiting:
Nervös är jag sällan, men nu är jag det.
Tänk om allt går på skit? Tänk om jag tycker illa om den när den väl är här? Tänk om den blir helt odräglig och jag inte får bukt på det? Tänk om jag aldrig vänjer mig vid de där stora fula öronen?
(det är en papillon)
 
Alltså, ni förstår inte hur skönt det är att läsa att även ni vana hundmänniskor blir nervösa inför valphämtning. Jag har fyra veckor kvar och kan bara ana hur jag kommer känna mig när det är nära på riktigt :nailbiting:

Det är vidrigt :laugh: ångrar mig alltid lite sista veckan innan jag ska hämta :D
 
Jag ska hämta min hund på lördag.

Senast jag köpte valp var på 80-talet. Efter det har omplaceringar landat hos mig eller slängts efter mig ;) Så det var ett tag sedan...

Nu är detta en fyramånaders så den allra, allra värsta valptiden är snart över. Men ändå. Jösses :nailbiting:
Nervös är jag sällan, men nu är jag det.
Tänk om allt går på skit? Tänk om jag tycker illa om den när den väl är här? Tänk om den blir helt odräglig och jag inte får bukt på det? Tänk om jag aldrig vänjer mig vid de där stora fula öronen?
(det är en papillon)
Nu var det "bara" 6 år sen jag hade valp sist men känner samma sak. Det jag är absolut mest rädd för är att jag inte ska tycka om den när den väl är här och att jag ska ångra mig. Ibland ligger jag och tänker på det på nätterna så jag inte kan sova. Alla mina negativa tankar blir 20 ggr värre på nätterna så dagtid är det inget jag går runt och tänker på direkt, då tar de positiva tankarna över. Men det är lite betungande ändå. Ibland undrar jag om det är såhär man känner när man ska ha barn för första gången. Paniken under ytan, rädsla att misslyckas, göra fel, känna fel känslor osv. Vara en dålig förälder (hundägare) helt enkelt.

Det är vidrigt :laugh: ångrar mig alltid lite sista veckan innan jag ska hämta :D
Samma här. Det är nästan så jag vill dra i paniksnöret redan nu och backa ur, men man vet att det är en vanesak och så fort valpen blivit en del av familjen så återgår allt till det normala igen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 211
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 379
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 671
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 403
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp