Bukefalos 28 år!

Apropå, basgrejer. Vad tycker ni att man bör ha hemma? Vi har ju också saker kvar från våra förra hundar, men är lite orolig att jag ska ha missat något som är bra att ha. Det är ändå nästan 15 år sedan vi hade valp.
 
Apropå, basgrejer. Vad tycker ni att man bör ha hemma? Vi har ju också saker kvar från våra förra hundar, men är lite orolig att jag ska ha missat något som är bra att ha. Det är ändå nästan 15 år sedan vi hade valp.

Jag har nog egentligen ingenting som jag inte använder även för de vuxna hundarna. Det är nog kompostgaller i så fall :)
Jag brukar försöka ha mina valpar lösa de första månaderna, så att köpa selar osv är ofta bortkastade pengar pga att de hinner växa ur dem mellan gångerna. Min labbe var en vintervalp, så till honom behövde jag köpa täcken eftersom han frös så hemskt. Men det ska ju förhoppningsvis inte behövas nu :D
Basutrustning för mig är typ:
- bädd
- bur
- koppel och halsband/sele
- visselpipa (pga retriever)
- tuggben
- någon tålig leksak att tugga på
- apotek för akuta grejer
- kompostgaller
- bajspåsar om man inte bor på landet
 
Apropå, basgrejer. Vad tycker ni att man bör ha hemma? Vi har ju också saker kvar från våra förra hundar, men är lite orolig att jag ska ha missat något som är bra att ha. Det är ändå nästan 15 år sedan vi hade valp.
Bädd, mat, rena skålar, ett par olika leksaker om man inte vet vad hunden gillar att leka med, basic första hjälpen som termometer, gasbinda, blodstopp osv, en vass klotång, halsband och koppel (eller sele om man föredrar det), bajspåsar och kompostgaller känner jag är ett bra startpaket.
 
Fina Stina - nu har hon flyttat hem till mig inför kommande valpning :)
Hon är inte så stor, så det är knappast någon jättekull - men det rör på sig därinne, så några hoppas jag det är :love:
Vi får se hur mycket hon hinner växa innan det är dags om ca 2 veckor :heart
IMG_3098.jpeg
 
Nu med pandemin blir det lite ovisst i allmänhet. Jag planerar ju att importera från Polen 2021-23 beroende på när uppfödaren får utställningsresultaten som krävs för avel, för det krävs där och med arbetsavlade aussies är det väldigt haphazard med utställning. Men nu med pandemin kan det hända att det ändras, och då kanske de slopar utställningsresultat eftersom utställningar är svåra att genomföra under tiden pandemin pågår, men jag hade ju generellt hoppats på minst 2022 :o
Som det ser ut i dagsläget har jag svårt att se att utställningar inte skulle komma igång igen under 2021 faktiskt. Tror en väldigt stor del av världens restriktioner kommer lätta så fort det kommer ett vaccin på marknaden. Vem vet, det kanske blir så att man ska visa vaccinationspapper på både hund och människa i fortsättningen på stora tillställningar 😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 222
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 383
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 671
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 423
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp