Bukefalos 28 år!

Marvel har landat efter 100 mil i bil och verkar ändå rätt tillfreds men Max är en läskig jätte som potentiellt äter valpar som snacks :nailbiting:
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?
Jag fick han leverad till mig så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Men jag skulle nog säga att det behövs rastas 2-3 gånger åtminstone. Det är en fördel om valpen blivit lite aktiverad innan ni åker från uppfödaren så att den är lite trött :)
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?
Jag åkte tåg i 3h med ammo när jag hämtade honom.
Han var ordentligt rastade innan (spenderat hela dagen i trädgården med sina syskon) så han sov hela vägen.
Behövde inte rastas alltså, och det var inte akut kiss när vi kom fram heller.

Om valpen är rastad innan borde man inte behöva stanna mer än en gång (om den är vaken ) tänker jag. Så länge den sover hade inte jag stannat alls.
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?

Jag kommer ha typ 5h att köra med min valp, och också åka själv. Sist jag hämtade valp från min uppfödare stannade vi en gång typ halvvägs, resten av tiden sov valpen. Det blir nog samma nu, tar kanske med en vuxen hund som sällskap bak i buren :)
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?
Jag har ca 7,5 timmar hem när vi har hämtat vår. Det inkl dock 3 timmar båt. Vi gissar att den kommer sova i princip hela vägen med vakentid på båten då.
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?
Vi hade 5 timmar hem nu senast. Vi stannade en gång ungefär halvvägs men det var mest för att vi människor behövde äta. Hon låg bak i buren och hade två vuxna hundar som sällskap i buren brevid.
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?

4h hade jag bara kört i sträck, troligen somnar valpen.
Körde 150mil hem med min senaste (och 100mil hem med den förra), haft valpen bak i bilburen och stannat regelbundet för rastning och mat när de vaknat, kanske i snitt var fjärde timme just. Mina har båda pipit när de vaknat och ville ut.
 
På måndag är det dags för slutliga veterinärkontrollen innan avresa.

Vad har ni för taktik för att lugna nerverna? Jag är normalt sett bra på att kliva ut ur mig själv och via logiska resonemang med mig själva tagga ned och stressa mindre. Men nu går det fan inte.
 
Igår var det dag 57, så från idag börjar nedräkningen till nedkomst :love:

Än är damen pigg - busar, äter och sover :)
Just här vill hon ha brorsans boll...
IMG_3193.jpeg
 
Idag har Igor varit hos oss i en vecka :heart Han är en väldigt glad och framåt valp, rätt tuff med mycket egna åsikter. Hur rolig som helst, han håller oss verkligen sysselsatta här hemma kan jag säga :D Vuxna hunden är fortfarande lite sval mot honom, men med all rätt eftersom att han kan vara riktigt jäkla jobbig. Ibland mjuknar hon lite och bjuder in till lek så den dag han börjar mogna blir dom nog bra kompisar!

IMG_20200503_194023_877.jpg
 
Jag tycker fortfarande att du ska flytta till Sthlm, bo granne med mig och så kan vi umgås vaaarje dag hur mycket som helst och ta massor av promenader med det som då blir vår fina lilla flock :D

Alltså. Hur avundsjuk jag än är så är jag samtidigt så jäkla glad åt att du får en så fantastiskt bra saluki. Du är SÅ värd det.

Det är ju tack vare dig som detta ens kunde bli verklighet, så tacksam för det!
 
Idag har Igor varit hos oss i en vecka :heart Han är en väldigt glad och framåt valp, rätt tuff med mycket egna åsikter. Hur rolig som helst, han håller oss verkligen sysselsatta här hemma kan jag säga :D Vuxna hunden är fortfarande lite sval mot honom, men med all rätt eftersom att han kan vara riktigt jäkla jobbig. Ibland mjuknar hon lite och bjuder in till lek så den dag han börjar mogna blir dom nog bra kompisar!

Visa bifogad fil 50182

Alltså, han är ju helt underbar! :love:
 
På måndag är det dags för slutliga veterinärkontrollen innan avresa.

Vad har ni för taktik för att lugna nerverna? Jag är normalt sett bra på att kliva ut ur mig själv och via logiska resonemang med mig själva tagga ned och stressa mindre. Men nu går det fan inte.

Hur har det gått? Har du överlevt?
 
Hur gick resan? Jag kommer ha fyra timmars körtid och har ingen medhjälpare med mig, funderar på hur man bäst lägger upp det hela så vore intressant att höra hur du gjorde :) Var åkte valpen, hur ofta stannade ni och rastade etc?

När jag hämtade min hade vi 13 timmars körtid. Vi var två stycken, bara för att kunna variera att köra. Vi hade valpen bak i bur, tillsammans med en vuxen hund som sällskap. Vi stannade några gånger, minns inte hur många. Han sov mest och det var inga bekymmer alls. :)
 
Briam landade på 11v igår. Tuff kille som gillar att kampa. I helgen var han med och kollade på dom stora hundarna som tränade skydd så då passade han på att smaka lite på bitärmen istället för kudden.
Fenna finner han lite jobbig just för att han är väldigt ihärdig och väldigt på. Ibland bjuder hon in till lek när han är lugn och inte beter sig som ett as. 😝
received_646042469279440.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 134
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 348
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 635
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 321
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp