Bukefalos 28 år!

Gah, det närmar sig. I övermorgon hämtar jag.

Var in till Granngården för att köpa sättlök och myrdosor och tittade förbi hundavdelningen.
Av de bilder jag sett på uppfödarens facebook så skickar de med ett helt bohag. Så det får ge sig med tiden vad jag ska köpa. Det följde dock med en liten påse med små godisbitar.

En hundbädd ska jag fixa. Vet inte om det är ok med en ombonad plats eller om han verkligen behöver en bädd? Har försökt med bädd till nån av mina tidigare som struntade i den och hellre låg på en favoritfilt på ett helt annat ställe än det jag tyckte skulle passa (gärna mitt i vägen där vi gick ;) ) Skålar har jag, koppel och halsband har jag.
 
Fler och fler skräckscenarier dyker upp.
Tänk om den inte alls kan vara ensam i början? Hur ska jag då kunna handla mat?
Har inte råd att skaffa bilbur direkt. Hur gör jag tills jag får hem en sådan? Och vilken ska jag ha? :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Jag känner inte igen mig själv. Jag brukar vara happy-go-lucky och vara förvissad om att allt löser sig. Det gör det nog nu med.
Varför är jag så knäpp inför detta?
 
Fler och fler skräckscenarier dyker upp.
Tänk om den inte alls kan vara ensam i början? Hur ska jag då kunna handla mat?
Har inte råd att skaffa bilbur direkt. Hur gör jag tills jag får hem en sådan? Och vilken ska jag ha? :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Jag känner inte igen mig själv. Jag brukar vara happy-go-lucky och vara förvissad om att allt löser sig. Det gör det nog nu med.
Varför är jag så knäpp inför detta?
Har du ingen familjemedlem som kan passa den medan du handlar eller som i värsta fall kan handla åt dig? Man ska aldrig räkna med att valpen kan vara ensam i början. Har du möjlighet att storhandla innan så att du inte behöver lämna huset på typ en vecka eller så?
 
Har du ingen familjemedlem som kan passa den medan du handlar eller som i värsta fall kan handla åt dig? Man ska aldrig räkna med att valpen kan vara ensam i början. Har du möjlighet att storhandla innan så att du inte behöver lämna huset på typ en vecka eller så?
Det löser sig. :)

Det finns folk som kan ta honom en halvtimme eller så medan jag kilar in på affären. Eller så handlar avkomman - som ändå tycker att skröpliga moderskapet inte ska gå i affärer....

Som sagt, det löser sig. Men mina nerver löser sig inte. :rofl:
 
Ska hämta valp på måndag :love:

Jag har inte så mycket panik över valptiden. Min nuvarande hund var okomplicerad och helt fantastisk som valp så jag har liksom redan accepterat att det lär bli ett helvete denna gång :cool: Däremot drömmer jag varje natt om hur olika saker går fel. Att uppfödaren inte längre vill sälja till mig, att han säljs till någon annan av misstag eller inte går igenom besiktningen. Inatt drömde jag att jag råkade få med mig uppfödarens vuxna malle hem istället för valpen. Väl hemma upptäckte jag misstaget men då tyckte uppfödaren att skadan redan var skedd så nu var jag helt plötsligt malleägare... :crazy: Hoppas närmsta dagarna passerar fort nu!
 
Stina har börjat fälla ur på blivande mjölkbaren :)
2 veckor kvar :love:
IMG_3033.jpeg
 
Nu sover han bredvid mig på kontoret. Allt gick bra fram tills jag skulle betala och bankID inte funkade! Ridå!
Men det löste sig med hjälp av en god vän vars id funkade:heart
Han hade ett himla sjå att kolla in trädgården och huset men till slut slocknade han.
 

Bifogade filer

  • 20200425_172309.jpg
    20200425_172309.jpg
    265,2 KB · Visningar: 83

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 278
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 390
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 683
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 491
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp