Underbart! :love:
Det enda som är jobbigt är pälsen, jag är van vid noll hårande från mina hundar men efter Klippa hittade jag päls lite här och var i lägenheten ett år efteråt 🙈 Men jag är som sagt van vid absolut inget fällande alls så är nog extra känslig för sånt :D

Ja, hårar gör de ju helt klart 🙈 ska bli skönt med en mörk hund till, ytterligare en gul labbe hade nog gett mig en hjärnblödning. Alla mina mörka kläder är typ oanvändbara :laugh:
 
Så glad över lille valpen som verkar ha kommit på att det inte alls är fruktansvärt och vidrigt och kränkande att matte håller fast tassarna och klipper klor. Sedan två dagar tillbaka har han legat blixtstilla med en enda sak i huvudet - KORV! :p Uppfödaren så att han var krånglig med kloklippning och han har verkligen låtit som att jag misshandlat honom tidigare. Vi skyndar långsamt och klipper 1-3 klor per pass, men så kul med framsteg!
 
Hur vanligt är det att valpar skadar nån av sina mjölktänder? Jag märkte nu att Marvel slagit av toppen på en av sina huggtänder (vad heter de? :o) och verkar inte det minsta bekymrad men jag ska rådfråga vet ändå men det blir ju på måndag :)
 
20200613_142738.jpg


Fick äntlingen träffa min kompis nya lilla familjemedlem idag. Så mjuk och gullig och ganska trött i värmen.

Får se bara om vi kommer kunna ses så mycket. Frej gjorde aaggressiva utfall mot valpen tyvärr :( så nu har jag väl bara att belägga honom med valpförbud.
 
Jag är så spänd på att få reda på vilken tik som ska användas till hanen..! Det är så lång tid kvar, flera år, och jag är redan enormt valpsjuk :o

Så istället sitter jag och planerar vad jag ska göra när det väl är dags :rofl:
 
Hur vanligt är det att valpar skadar nån av sina mjölktänder? Jag märkte nu att Marvel slagit av toppen på en av sina huggtänder (vad heter de? :o) och verkar inte det minsta bekymrad men jag ska rådfråga vet ändå men det blir ju på måndag :)
Om hunden inte har ont och pulpan inte är blottad behöver du inte bekymra dig. Valptänderna ska ju dessutom bytas ganska fort. Det man kan vara uppmärksam på är hårdare trauma som eventuellt skulle kunnat skada den permanenta tanden under. Dock är valparnas hörntänder så smala och spetsiga att det inte ska mycket till egentligen för att de ska slå av spetsen längst ut.
 
Vi får nog ta och konstatera att Emiron behöver en annan lekkamrat tills han blivit vuxen i knoppen... Det gick bra i början men han utvecklas fort och hans växande självförtroende gör att han numera leker på ett sätt som labben inte tycker är roligt. Tyvärr är hon för snäll för att ryta ifrån men man ser på hennes kroppsspråk att hon inte tycker det är kul. Han springer efter, drar henne i nackskinnet, biter henne över ryggen och springer omkull henne. Så nu är det färdiglekt för de två på obestämd framtid och Emiron ska få hitta en annan lekkamrat som har pondus att sätta honom på plats när det behövs.
 
Vi får nog ta och konstatera att Emiron behöver en annan lekkamrat tills han blivit vuxen i knoppen... Det gick bra i början men han utvecklas fort och hans växande självförtroende gör att han numera leker på ett sätt som labben inte tycker är roligt. Tyvärr är hon för snäll för att ryta ifrån men man ser på hennes kroppsspråk att hon inte tycker det är kul. Han springer efter, drar henne i nackskinnet, biter henne över ryggen och springer omkull henne. Så nu är det färdiglekt för de två på obestämd framtid och Emiron ska få hitta en annan lekkamrat som har pondus att sätta honom på plats när det behövs.
Tinja skulle kunna sätta vilken hund som helst på plats :rofl: Där kan man snacka pondus!
 
Jag börjar få en ung vuxen i huset.

Han håller sig nära mig. Far inte runt och försöket kolla allt och inget överallt. Han fixar att ligga stilla och vila när jag inte vill leka med honom.
Det går fortare än jag trott. Tror nog att det kommer bakslag. Men ändå, just nu är jag nöjd.
 
Fröken löken är den lugnaste hunden jag mött. Någonsin! När jag är på jobbet ligger hon i något hörn någonstans och sover, fram tills jag säger till att vi ska ut och kissa. Hemma röjer hon rundor själv en del i trädgården eller med oss. Maskiner och lastbilar- inga som hellst bekymmer, vi tittar och går vidare med våra liv. Hon ör sjukt rolig att leka med och har en näsa som en riktig spårhund.
Älskar att man lyckas hitta en sån perfekt hand till handsken bara genom att kolla lite bakåt i stammböckerna för att hitta något som passar 😍😍😍
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 859
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 167
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 520
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 651
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp