Vägde Louie idag, 14,5 kg väger han nu, som drygt 17 veckor gammal 😊 tror att han kommer bli ganska lagom stor, har för mig att Floyd vägde något liknande i denna åldern.
Idag har han varit med på vattenträning med en av grupperna vi tränar i. Han var ute och lattjade lite utanför bilen, hälsade på alla och så tränade vi lite fotgående i ny miljö, annars satt han ensam i bilen större delen av tiden vi var där. Samlades 9.30 och åkte kl 14, så det blev ganska många timmar i bilen - som han fördrev genom att sova och tugga lite ben 😍 så okomplicerad att lämna ensam!

När vi kom hem gick vi ut på en liten svampletarrunda och gick rakt på ett grävlingsgryt där grävlingen nyfiket stack upp huvudet. Fick hålla i Louie för att han inte skulle smita ner i grytet, tror inte att det hade blivit så bra :laugh:
 
Vägde Louie idag, 14,5 kg väger han nu, som drygt 17 veckor gammal 😊 tror att han kommer bli ganska lagom stor, har för mig att Floyd vägde något liknande i denna åldern.
Idag har han varit med på vattenträning med en av grupperna vi tränar i. Han var ute och lattjade lite utanför bilen, hälsade på alla och så tränade vi lite fotgående i ny miljö, annars satt han ensam i bilen större delen av tiden vi var där. Samlades 9.30 och åkte kl 14, så det blev ganska många timmar i bilen - som han fördrev genom att sova och tugga lite ben 😍 så okomplicerad att lämna ensam!

När vi kom hem gick vi ut på en liten svampletarrunda och gick rakt på ett grävlingsgryt där grävlingen nyfiket stack upp huvudet. Fick hålla i Louie för att han inte skulle smita ner i grytet, tror inte att det hade blivit så bra :laugh:

Blev nyfiken och kollade i valp -16 tråden, men Floyd vägde visst bara knappt 20kg när han var 7,5 månad, så Louie blir nog snäppet större ändå :)
 
Olga väger 4,4 kg i dag. 15 veckor gammal. Så blir nog inte så stor. Blir nog i ungefär samma storlek som Ice, hon väger under 7 när hon är i trim.

Jag är annars väldigt nöjd med Olga. Hon är en glad och trygg valp om än lite väl vild med vassa tänder som hon gärna använder :D
Vi håller som bäst på att träna på att man inte måste hälsa på allt och alla man möter.
116439876_10220962079874979_6626107809717864817_n.jpg
.
 
Olga väger 4,4 kg i dag. 15 veckor gammal. Så blir nog inte så stor. Blir nog i ungefär samma storlek som Ice, hon väger under 7 när hon är i trim.

Jag är annars väldigt nöjd med Olga. Hon är en glad och trygg valp om än lite väl vild med vassa tänder som hon gärna använder :D
Vi håller som bäst på att träna på att man inte måste hälsa på allt och alla man möter.
Visa bifogad fil 54922.
Dör sötdöden :love: :D
 
Penny vägde 9 kg vid vaccination, 12 veckor gammal. Stor tjej!

Funderar på att anmäla mig till en rallylydnadskurs i november, då är hon 6 månader och valpkursen är slut. Är det för tidigt måntro? Alternativt en trixkurs men eftersom det är rallylydnad och nosework jag vill göra så känns det ju som att jag borde gå kurs i det. Även om trix också är roligt ;)
20200728_163249.jpg
 
Penny vägde 9 kg vid vaccination, 12 veckor gammal. Stor tjej!

Funderar på att anmäla mig till en rallylydnadskurs i november, då är hon 6 månader och valpkursen är slut. Är det för tidigt måntro? Alternativt en trixkurs men eftersom det är rallylydnad och nosework jag vill göra så känns det ju som att jag borde gå kurs i det. Även om trix också är roligt ;)Visa bifogad fil 55086

Jag gick en grundkurs i rallylydnad med min hund när hon var 7 månader gammal. Upplevde inte varken då eller nu i efterhand att det var var för tidigt. Sedan får man såklart känna efter själv utifrån den individ som man har huruvida den är mogen för det eller ej. :)
 
Funderar på att anmäla mig till en rallylydnadskurs i november, då är hon 6 månader och valpkursen är slut. Är det för tidigt måntro? Alternativt en trixkurs men eftersom det är rallylydnad och nosework jag vill göra så känns det ju som att jag borde gå kurs i det. Även om trix också är roligt ;)

Jag går i precis samma tankar, och frågade min valpkursinstruktör senast, och hon tyckte absolut att man kunde gå vidare med den typen av kurser genast. Så min plan och förhoppning är nybörjarkurs i NW under hösten, så får vi se när vi är redo för rally också.
 
Nu är Louie inskolad ordentligt i hundgården :) han har suttit ett par heldagar där nu (med undantag för kort lunchrastning och lunchgiva) vilket har gått jättebra. I morgon börjar vi jobba igen och det känns skönt att han är så cool med att vara på ”fritids”. Mina föräldrar har två veckors semester till så de kommer kolla till dem lite under dagtid och ge honom lunch osv, så det känns bra :)

78D6CF33-8DFD-4159-B3C9-E56FEE8B9C78.jpeg
 
Jag följde med min mamma och tittade på valp idag - valpar måste ju vara bland det raraste som finns :love: Inte min valp såklart men den kommer spendera halva dagarna hos oss när mamma jobbar. Så valpgos blir det för min del iallafall:D

Vet inte om jag håller med efter snart 7 veckor med en valp 😂 Kanske rar när den sover, vilket den gör för sällan :cautious: Hur gosar man med en piraya/krokodilhybrid? 🤕 jag har kanske fel preferens med min svarta galning 🤣

Åysan var iaf väldigt duktig på klubben ikväll. Vände knappt ett öra mot skotten. Tyckte dock att det fanns många konstiga hundar.
 
Vet inte om jag håller med efter snart 7 veckor med en valp 😂 Kanske rar när den sover, vilket den gör för sällan :cautious: Hur gosar man med en piraya/krokodilhybrid? 🤕 jag har kanske fel preferens med min svarta galning 🤣
Gosning är ett svårt kapitel :rofl:

Torsten är strax 8 månader och kan inte gosa. Han bits och slickar. Piraya/krokodilhybrid är en bra beskrivning. Och gillar inte att man rör honom annat än för hårdhänt kliande. Får han inte slicka och bita så slickar han sin snopp. Han slickar sin snopp mest hela tiden.

Så gos? Nä, det är nog ett senare kapitel. När tonåren är över:D:D:D
 
Vet inte om jag håller med efter snart 7 veckor med en valp 😂 Kanske rar när den sover, vilket den gör för sällan :cautious: Hur gosar man med en piraya/krokodilhybrid? 🤕 jag har kanske fel preferens med min svarta galning 🤣

Åysan var iaf väldigt duktig på klubben ikväll. Vände knappt ett öra mot skotten. Tyckte dock att det fanns många konstiga hundar.
Ja man romantiserar nog valptiden :angel:
Valpar är iallafall effektivaste sättet att få sina små barn att städa, annars äter ju valpen upp leksakerna. Mycket effektiv taktik! :D
 
Idag blir Emiron 7 månader :love: Det är så satans skönt att småbarnstiden börjar vara över även om tonåren också har sina utmaningar. Det absolut skönaste är nog självständigheten och mognaden. Man kan gå på toaletten utan att ha en hund som sitter och skriker utanför dörren. Man kan duscha ifred utan att behöva be sambon passa hunden. Man kan ha normala rastningsrutiner och behöver inte springa ut med hunden stup i kvarten. Man är inte låst hemma för att det inte går att lämna hunden ensam mer än korta stunder utan passning och hunden kan vid det här laget vardagens rutiner. Man kan slappna av i sitt eget hem utan att behöva ha stenkoll på hunden hela tiden så den inte tuggar på något eller river ned blomkrukorna. Mao så flyter vardagen på betydligt mycket lättare med en lite mer vuxen hund än med en helt grön valp... Det är inte förrän nu som jag börjat lägga på mig de där 7-10 kilona som jag gick ned de första två veckorna när Emiron kom hit... Hade det inte varit för att det är så himla kul att se dem utvecklas och få forma hunden själv så hade jag bara köpt vuxna hundar...
 
Ja man romantiserar nog valptiden :angel:
Valpar är iallafall effektivaste sättet att få sina små barn att städa, annars äter ju valpen upp leksakerna. Mycket effektiv taktik! :D
3-månadersvalpen jag har nu går det bara gosa med när hon vill sova i knät. Resten av tiden går mest åt att försöka montera bort henne från byxben, händer (aj som satan) mm :rofl: och hon har ett bett utan dess like för att vara en sån liten skit :nailbiting:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 780
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 099
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 492
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp