Helt galet vad hemmablind man blir! Valpen väger 28,5kg nu. Hon vägde 8 kg när vi hämtade hem henne :laugh:
8470E6B2-79D2-462D-9F8D-CAB61260D7E1.jpeg
 
Idag blir Emiron 14 månader. Det känns lite fjantigt att räkna månader efter att hunden fyllt 1 år men vafan... Det är dags att börja tänka på BPH nu på allvar, vill gärna ha det gjort innan sommaren om det går.
 
Upptäckte att valpen har dubbla tänder i överkäken. Valpen är 6 månader nu så det krävs väl ett besök hos veterinären för borttagning av tänder då..
 
Louie fick sitt första viltspår igår! Det tyckte han var roligt :D tog spårstarten direkt och löste vinkeln fint. Han spårar lite slagigt, som retrievers gärna gör, men förhållandevis lugnt ändå. Han var mycket nöjd med sitt fynd vid spårslutet :D
2375ED9E-2E71-4020-B841-C4214F38ECAC.jpeg
 
Louie fick sitt första viltspår igår! Det tyckte han var roligt :D tog spårstarten direkt och löste vinkeln fint. Han spårar lite slagigt, som retrievers gärna gör, men förhållandevis lugnt ändå. Han var mycket nöjd med sitt fynd vid spårslutet :D
Visa bifogad fil 65847
Vad heter selen han har på sig? Letar ny sele till Ascot och den Louie har på sig ser ut att kunna sitta bra på Ascot :)
 
Nu får ni hjälpa en förstagångsägare igen och dagens tema är vaccination. Snart 1 år och dags att få spruta igen. Jag har försökt söka på vaccinationsregler, men hittar inget begripligt. Finns det regler om när mer exakt sprutan ska tas? Innan 1-årsdagen? Inom två veckor från 1 årsdagen? Finns det något intervall jag ska hålla koll på för att få tävla tex?
 
Nu får ni hjälpa en förstagångsägare igen och dagens tema är vaccination. Snart 1 år och dags att få spruta igen. Jag har försökt söka på vaccinationsregler, men hittar inget begripligt. Finns det regler om när mer exakt sprutan ska tas? Innan 1-årsdagen? Inom två veckor från 1 årsdagen? Finns det något intervall jag ska hålla koll på för att få tävla tex?
SKKs regler för utställning, prov och tävling säger att hunden måste vara minst 10 månader när den ges och det får inte ha gått mer än 4 år efter sprutan. Så det gör absolut inget att ge den någon månad eller två efter 1 års ålder.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 768
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 484
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp