Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår besökte jag valparna, ett härligt gäng med olika personligheter. En hane fastnande jag lite extra för men det är bara vänta snällt 2v till innan jag vet vem av hanarna som ska följa med hem.
Har inte varit jättetaggad på valp av flera anledningar men efter att träffat uppfödaren känns allt mycket bättre.
Nu är det 4v kvar som hundlös, sedan blir det fullt ös här igen!
20210123_110940.jpg
 
Två veckor med Tay och jag kan konstatera att vi fått ett matvrak och fryslort till valp. Att man är frusen kan jag förstå nu när det - 15 ute, han har fått ha Nikes täcke som passar bra om vi är ute en stund. Han är dock duktig och gör sina behov ute, han är bara inte så sugen på att gå ut men får draghjälp av Nessie.
En ny matskål har införskaffats för han behöver inte inhalera maten på tre sekunder och han har Nikes gamla halsband som sitter perfekt. Han går ju bra lös men försöker koppelträna lite för det lätt att man glömmer bort det ute på landet.
Just nu är han som en liten piraya, det kliar väl i tänderna, i jämförelse med corgisarna när de var valpar så är det rätt lindrigt ändå.
Idag var han med och åkte bil och fick följa med in på djuraffären med husse medans jag handlade mat. Lättsam och rolig valp än så länge, han gillar att vara med.

IMG_20210130_172450.jpg
 
Fick meddelande förut att valparna hade kommit igår och att det tyvärr inte blir någon till oss. Var ju inställd på det men är ändå besviken :( Ska prata lite mer med honom om hur han tänker med nästa kull eller om vi ska leta efter andra kennlar och kombinationer istället.

Fy så tråkigt, även om du var inställd på det. Jag var med om det i höstas och även om jag står på intresselistan på en valpkull som verkar super-intressant nu så finns det ju aldrig några garantier för att få en valp. Känns som att det är ett fortsatt oerhört stort tryck på valpkullar i nästan alla raser, mer än vanligt. Kul förstås men ja, en har liksom lite konkurrens om de bra valpar som föds. :D Speciellt om en är kräsen.
 
Fy så tråkigt, även om du var inställd på det. Jag var med om det i höstas och även om jag står på intresselistan på en valpkull som verkar super-intressant nu så finns det ju aldrig några garantier för att få en valp. Känns som att det är ett fortsatt oerhört stort tryck på valpkullar i nästan alla raser, mer än vanligt. Kul förstås men ja, en har liksom lite konkurrens om de bra valpar som föds. :D Speciellt om en är kräsen.

Ja jag tycker också det känns som att det är extra högt tryck oavsett ras nu. Vi är första reserv iallafall, alltid något, men vad är oddsen för att någon ska hoppa av och det blir just en tik över? Men men, tillslut får vi en valp, så brått är det inte, men jag hoppades på den här kullen och den här uppfödaren för jag fastnade för honom :)
 
Bah, så trist. :( Ibland går det verkligen troll i det där att tikar går tomma... Finns det andra lovande kullar på G?
Ja finns en men jag vill helst samarbeta med ”min” uppfödare, och jag vill vara gärna vara fodervärd igen. Kan såklart vänta på denna tikens nästa löp, men vill samtidigt helst ha valp vår/sommar och inte mitt i vintern. All social- och miljöträning är så mycket enklare och lättare den tiden på året. Men visst, rätt valp är viktigare än rätt tid på året.
 
Och jag väntar på bekräftad dräktighet... många veckor kvar tills det syns nåt. För att inte tala om all väntan som blir efter det, om det nu är några pyren i magen.... jösses vilken tortyr!
Ja herregud, det är ALLDELES för mycket som ska klaffa. Tycker tiken och hanen om varandra? Blir det en bra parning? Tar det sig? Kommer dräktigheten och valpningen gå bra? Hur många? Hur många tikar???

Tortyr :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 494
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 593
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Få med sambo i hästköp
  • Sele till shettis

Omröstningar

Tillbaka
Upp