Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppas ju på valp 2021 men är så sjukt rädd.
Vad gör jag om denna hunden också får något fel.. Då vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra med mig själv. Bosätta mig på en öde ö!
Skulle denna valpen bli dålig på något sätt, så kommer verkligen ingen uppfödare våga sälja till mig någonsin.
Det har satt sig väldigt mycket i mitt huvud :(.
Vågar jag ens prova en gång till?!..

Samtidigt som jag sitter och bara önskar av hela min själ att jag denna gången kan få en frisk hund som jag kan träna, tävla, åka och bada med, gå på vandring och bara leva ett roligt liv med :heart.
Ser på alla andra som tränar och har roligt med sina hundar och får ett sånt sug och lyckorus av att se dem. Tänker direkt att det! det vill jag också kunna göra med min hund.

Ja står i en kö men fyy denna rädslan är inte att leka med :down:.
 
Jag hoppas ju på valp 2021 men är så sjukt rädd.
Vad gör jag om denna hunden också får något fel.. Då vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra med mig själv. Bosätta mig på en öde ö!
Skulle denna valpen bli dålig på något sätt, så kommer verkligen ingen uppfödare våga sälja till mig någonsin.
Det har satt sig väldigt mycket i mitt huvud :(.
Vågar jag ens prova en gång till?!..

Samtidigt som jag sitter och bara önskar av hela min själ att jag denna gången kan få en frisk hund som jag kan träna, tävla, åka och bada med, gå på vandring och bara leva ett roligt liv med :heart.
Ser på alla andra som tränar och har roligt med sina hundar och får ett sånt sug och lyckorus av att se dem. Tänker direkt att det! det vill jag också kunna göra med min hund.

Ja står i en kö men fyy denna rädslan är inte att leka med :down:.

Håller tummarna för att allt går bra denna gången ❤️
 
Jag tänkte ju egentligen vänta men det dök upp en förberedande vallhundskurs hyfsat nära och på dagar jag kan så nu är vi anmälda till den 🙈. Ett kullsyskon ska dessutom på samma kurs och det lustiga är att ägaren dessutom har ett halvsyskon till Nano (masen), de har samma mamma. Vad är oddsen? 🙃
Det ska bli kul, Tay har ju ännu inte sett nåt får ens en gång så vi får se vad han tycker 😁. Ikväll är han på valpkurs med husse.

IMG_20210311_082327.jpg
 
Jag hoppas ju på valp 2021 men är så sjukt rädd.
Vad gör jag om denna hunden också får något fel.. Då vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra med mig själv. Bosätta mig på en öde ö!
Skulle denna valpen bli dålig på något sätt, så kommer verkligen ingen uppfödare våga sälja till mig någonsin.
Det har satt sig väldigt mycket i mitt huvud :(.
Vågar jag ens prova en gång till?!..

Samtidigt som jag sitter och bara önskar av hela min själ att jag denna gången kan få en frisk hund som jag kan träna, tävla, åka och bada med, gå på vandring och bara leva ett roligt liv med :heart.
Ser på alla andra som tränar och har roligt med sina hundar och får ett sånt sug och lyckorus av att se dem. Tänker direkt att det! det vill jag också kunna göra med min hund.

Ja står i en kö men fyy denna rädslan är inte att leka med :down:.
Åh, hoppas verkligen du får ett underbart hundliv denna gången ❤️ Är det samma ras igen?
 
Jag hoppas ju på valp 2021 men är så sjukt rädd.
Vad gör jag om denna hunden också får något fel.. Då vet jag faktiskt inte vad jag kommer göra med mig själv. Bosätta mig på en öde ö!
Skulle denna valpen bli dålig på något sätt, så kommer verkligen ingen uppfödare våga sälja till mig någonsin.
Det har satt sig väldigt mycket i mitt huvud :(.
Vågar jag ens prova en gång till?!..
Jag säger, våga chansa! Fick utstå massa hat och skitsnack över att jag fick ta bort både Fenna och Briam med 2v mellanrum, av helt humana anledningar.
Trodde inte en jäkel ville sälja valp till mig tack vare allt hat och skulle ALDRIG skaffa hund igen, men idag sitter jag med en liten Assar på 11v efter många om och men. Jag var ärlig från dag 1 vad som hade hänt mina tidigare hundar och Assars uppfödare hade full förståelse över valen jag fick ta.
Jag må vara skiträdd att Assar ska dö plötsligt som Fenna utan större förvarning eller ha katastrofala leder som Briam, men han giver mig samtidigt så mycket lycka som gör att jag orkar gå framåt.
Vill du ha hund igen och du mår bra av det, låt ingen då stoppa dig trots tidigare skit. ❣
 
Efter lite olika turer fram och tillbaka blir det nu äntligen valp för mig 😍 och från ”min” uppfödare också!
8 år sedan jag hade egen valp, även om jag passat många valpar genom åren bort kort och lång tid, så är det ändå något alldeles extra men en egen! Jag är sprallig och glad och alldeles nervös också 😄
Mest för att det är en chansning med valp, hur mycket efterforskningar en har gjort så vet en ju inte hur det kommer bli.
Hoppas på en ny liten tränings- och tävlingskompis! ❤️
 
Jag har, efter ett helt liv av väntan, bestämt mig för att bli med valp.

Först tittade jag på Portugisisk vattenhund - jag har en bekant med en sådan hund som är supertrevlig på alla sätt. Gick igenom Sveriges alla kennlar, hittade en kennel 7h bilväg från mig, med en hund jag gillade. Pratade med uppfödaren som var supertrevlig och som hade bra svar på alla mina frågor - men tiken jag var intresserad av skulle inte paras i år. Anmälde mig som intressent för en valp efter denna tiken ändå (jag kände att jag har väntat ett helt liv och kan vänta ett år till) och gick på nästa ras; engelsk springer spaniel.

Har igen finkammat Sveriges uppfödare och hittat ett par stycken som har tikar som jag kan tänka mig valp efter. Och jag inser att jag är kräsen i mitt val av hund. De uppfödare som jag helst skulle vilja ha valp efter har redan fullbokade kullar (jag tyckte verkligen att jag var ute i god tid!). Andra uppfödare som jag anmält intresse hos har trevliga tikar som de tänker para under året, men har ännu inte sett ut någon hane till sina kullar - vilket gör att jag inte vet om jag faktiskt är intresserad av en valp i kullen eller inte.

Och nu börjar jag bli så oooootålig. Jag vill ju ha valp nu! Jag känner mig så himla redo! Och jag känner att det är sjukt svårt när man inte har en parning och en "paxad" valp att se fram emot. Jag har ju ingen aning om det blir valp till sommaren, till hösten, eller inte alls i år. Blää :( Vill ju bara komma vidare nu! Tillåta mig själv att längta lite.
 
Jag har, efter ett helt liv av väntan, bestämt mig för att bli med valp.

Först tittade jag på Portugisisk vattenhund - jag har en bekant med en sådan hund som är supertrevlig på alla sätt. Gick igenom Sveriges alla kennlar, hittade en kennel 7h bilväg från mig, med en hund jag gillade. Pratade med uppfödaren som var supertrevlig och som hade bra svar på alla mina frågor - men tiken jag var intresserad av skulle inte paras i år. Anmälde mig som intressent för en valp efter denna tiken ändå (jag kände att jag har väntat ett helt liv och kan vänta ett år till) och gick på nästa ras; engelsk springer spaniel.

Har igen finkammat Sveriges uppfödare och hittat ett par stycken som har tikar som jag kan tänka mig valp efter. Och jag inser att jag är kräsen i mitt val av hund. De uppfödare som jag helst skulle vilja ha valp efter har redan fullbokade kullar (jag tyckte verkligen att jag var ute i god tid!). Andra uppfödare som jag anmält intresse hos har trevliga tikar som de tänker para under året, men har ännu inte sett ut någon hane till sina kullar - vilket gör att jag inte vet om jag faktiskt är intresserad av en valp i kullen eller inte.

Och nu börjar jag bli så oooootålig. Jag vill ju ha valp nu! Jag känner mig så himla redo! Och jag känner att det är sjukt svårt när man inte har en parning och en "paxad" valp att se fram emot. Jag har ju ingen aning om det blir valp till sommaren, till hösten, eller inte alls i år. Blää :( Vill ju bara komma vidare nu! Tillåta mig själv att längta lite.
Hoppas verkligen att det blir valp till dig, och BRA att du är kräsen! Om de som har bra tikar verkar vara kloka och vettiga uppfödare så borde det ju bli att de väljer hanar som också faller dig i smaken. Tyvärr är det ju så att om man är väldigt kräsen så är man ibland för sent ute om man inte är minst ett år innan och anmäler intresse.
 
Jag har, efter ett helt liv av väntan, bestämt mig för att bli med valp.

Först tittade jag på Portugisisk vattenhund - jag har en bekant med en sådan hund som är supertrevlig på alla sätt. Gick igenom Sveriges alla kennlar, hittade en kennel 7h bilväg från mig, med en hund jag gillade. Pratade med uppfödaren som var supertrevlig och som hade bra svar på alla mina frågor - men tiken jag var intresserad av skulle inte paras i år. Anmälde mig som intressent för en valp efter denna tiken ändå (jag kände att jag har väntat ett helt liv och kan vänta ett år till) och gick på nästa ras; engelsk springer spaniel.

Har igen finkammat Sveriges uppfödare och hittat ett par stycken som har tikar som jag kan tänka mig valp efter. Och jag inser att jag är kräsen i mitt val av hund. De uppfödare som jag helst skulle vilja ha valp efter har redan fullbokade kullar (jag tyckte verkligen att jag var ute i god tid!). Andra uppfödare som jag anmält intresse hos har trevliga tikar som de tänker para under året, men har ännu inte sett ut någon hane till sina kullar - vilket gör att jag inte vet om jag faktiskt är intresserad av en valp i kullen eller inte.

Och nu börjar jag bli så oooootålig. Jag vill ju ha valp nu! Jag känner mig så himla redo! Och jag känner att det är sjukt svårt när man inte har en parning och en "paxad" valp att se fram emot. Jag har ju ingen aning om det blir valp till sommaren, till hösten, eller inte alls i år. Blää :( Vill ju bara komma vidare nu! Tillåta mig själv att längta lite.
Vilka härliga raser du tittat på :love: Håller tummarna för att du får din valp. Jag får hem en springertös i början på sommaren:heart
 
Hoppas verkligen att det blir valp till dig, och BRA att du är kräsen! Om de som har bra tikar verkar vara kloka och vettiga uppfödare så borde det ju bli att de väljer hanar som också faller dig i smaken. Tyvärr är det ju så att om man är väldigt kräsen så är man ibland för sent ute om man inte är minst ett år innan och anmäler intresse.
Ååh, ja, jag hoppas också! Vad gäller hanarna har det varit både högt och lågt hittills. Tyvärr en jättefin tik som fallit bort nu pga valet av hane. Har en ny favorittik som jag väntar på ska få en hane matchad, så jag hoppas verkligen att det blir något bra där! En annan favorit vill ägaren para med hane utomlands (som också verkar toppen!), men där är det ju coronan som man är beroende av istället. Blah. Så mycket osäkerheter - hoppas verkligen att allt faller på plats SNART!
 
Åååh, så roligt! Grattis! :love: Ser fram emot bildbombning med valpbilder! Vilken kennel får du hem valp från?
Tack! Det ska bli kul, min första springer. Det är en import :) Blir ju nyfiken på vad du har tittat på för kullar? :D jag var i princip garanterad en tikvalp från en svensk uppfödare som skulle ha en kull nu i vår, men hon bestämde sig för att para till hösten istället. Sen fick jag erbjudande om en tikvalp hos en uppfödare som jag haft span på länge utomlands så då blev det så!:)
 
Tack! Det ska bli kul, min första springer. Det är en import :) Blir ju nyfiken på vad du har tittat på för kullar? :D jag var i princip garanterad en tikvalp från en svensk uppfödare som skulle ha en kull nu i vår, men hon bestämde sig för att para till hösten istället. Sen fick jag erbjudande om en tikvalp hos en uppfödare som jag haft span på länge utomlands så då blev det så!:)
Haha så det blir import ändå? Du som ville ha en 8 veckors :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 845
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 728
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp