Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu i veckan beräknas det valpar ur en kull som jag är intresserad av :nailbiting: Uppfödaren har planerat för denna kull i flera år och har garanterat flera bra köpare att välja bland, så jag känner mig lite "sista minuten" med mitt intresse (även om jag hörde av mig redan när tiken parades) och räknar inte med att det blir någon valp till mig just här. Men jag hoppas :D
 
Blir nog ingen valp för mig ur den kullen jag lämnade intresse på. Uppfödaren hade fått väldigt många seriösa intressen (vilket jag förstod och förväntade mig). Det visar sig hur många valpar som föds. Känns på ett sätt lite snopet, hittills när jag har köpt valp har jag alltid haft första tjing att få välja så det är en annorlunda känsla :angel: Men det är inte hela världen, hade inte planerat någon valp utan lämnade intresse eftersom det dök upp en spännande kull bara.

Kanske blir det någon annan valp, kanske inte. Beror på vad som dyker upp. Är som vanligt sugen på att testa någon ny ras men är kluven om vad.
 
Min kollega berättade idag att hon lämnat intresse på en Bolonka-valp :love: Inte född ännu, men en bild på båda föräldrar fick mig att smälta. Så sjukt söta!
Någon gång ska jag ha en liten långhårig hund :heart
 
Jag har precis anmält intresse för mas valp till nästa år! (dock ingen specifik kull). Uppfödaren verkar vettig, gör mental tester och hälsoundersökningar på princip alla sina avelsdjur, ordnar valpträffar osv. Får se om det blir nåt 😃
Jag har funderat mycket på Sheltie också (som jag har skrivit i ett annat inlägg här) dock har jag tyvärr inte hittat någon uppfödare jag fattat tycke för, men kanske blir även en intresse anmälan för sheltie valp också om jag letar vidare på uppfödare.
 
Här ska vi leta efter en svart mopsvalp (nej jag har inte valt den för färgen,men dom är enkelpälsade o jag är allergiker) och Gissa är rasist o gillar inte fawn mopsar, då Gissas mops ska flytta över regnbågsbron.

Och jag vill ff ha en dobbis, för typ 5e året i rad,men dom är fan så svåra att hitta.
 
Jag har precis anmält intresse för mas valp till nästa år! (dock ingen specifik kull). Uppfödaren verkar vettig, gör mental tester och hälsoundersökningar på princip alla sina avelsdjur, ordnar valpträffar osv. Får se om det blir nåt 😃
Jag har funderat mycket på Sheltie också (som jag har skrivit i ett annat inlägg här) dock har jag tyvärr inte hittat någon uppfödare jag fattat tycke för, men kanske blir även en intresse anmälan för sheltie valp också om jag letar vidare på uppfödare.

Låter som min favorituppfödare 😊
Har hon en kull just nu? 😁
 
Låter som min favorituppfödare 😊
Har hon en kull just nu? 😁
Ja det har hon. Såklart alla valpar supertingade sedan länge. Mas har tydligen exploderat i popularitet på senaste och corona ökar ju efterfrågan ännu mer, hon får säga nej till 90% av de som anmält intresse. Inte för att de är dåliga valpköpare utan för att valparna räcker inte till. Så jag får hålla tummarna att jag har turen att bli utvald för en valp 2021 🙂 Men oavsett så känns det ju värt väntan att få en valp från en bra uppfödare, även om det tar lite längre tid än vad man planerat!
 
Ja det har hon. Såklart alla valpar supertingade sedan länge. Mas har tydligen exploderat i popularitet på senaste och corona ökar ju efterfrågan ännu mer, hon får säga nej till 90% av de som anmält intresse. Inte för att de är dåliga valpköpare utan för att valparna räcker inte till. Så jag får hålla tummarna att jag har turen att bli utvald för en valp 2021 🙂 Men oavsett så känns det ju värt väntan att få en valp från en bra uppfödare, även om det tar lite längre tid än vad man planerat!

Ja, tyvärr så har den ju blivit väldigt populär. Känns som folk avlar på vad som. Men tror du gör rätt i att vänta på valp från henne.
Hon är sjukt trevlig och vettig när varje gång jag skriver med henne 👌
 
Bara en snabb fråga, en tanke som jag fått nu när jag letat ras och uppfödare. Varför gör inte fler uppfödare mental tester på sina avelsdjur? Kan väl knappast finnas några nackdelar med det...? Även de som inte gör hälsokoller som rekommenderas men inte är ett krav för rasen, tycker det är så himla märkligt.
 
Står på kö i 4 valpkullar just nu, för valp till nästa år måste jag ha helt enkelt annars kommer jag go crazy utan hund. 🤪
Hoppas dock att det finns en valp i första kullen som föds vid årsskiftet då det är den kullen som tilltalar mig mest
ACD igen? 😊
 
Står på kö i 4 valpkullar just nu, för valp till nästa år måste jag ha helt enkelt annars kommer jag go crazy utan hund. 🤪
Hoppas dock att det finns en valp i första kullen som föds vid årsskiftet då det är den kullen som tilltalar mig mest
Vad glad jag blir! Klart du ska ha en hund :love:
 
Nej Schäfer, dels för att det är större utbud. Vill både ha ACD och Kooiker igen men just nu vågar jag inte för min egna skull även om jag har blivit erbjuden valp från både Briams och Fennas uppfödare.
Ska väl tillägga att tilltänka hunden ska fungera för IGP, är helt fast efter att jag hamnade på IGP spåret av en ren slump med Briam.
 
Senast ändrad:
Min kollega berättade idag att hon lämnat intresse på en Bolonka-valp :love: Inte född ännu, men en bild på båda föräldrar fick mig att smälta. Så sjukt söta!
Någon gång ska jag ha en liten långhårig hund :heart

Åh, känner två uppfödare av rasen. Trevlig ras :love: Uppfödaren har möjligtvis inte Lhasa apso eller Schäfer också i sin uppfödning?
 
Nu i veckan beräknas det valpar ur en kull som jag är intresserad av :nailbiting: Uppfödaren har planerat för denna kull i flera år och har garanterat flera bra köpare att välja bland, så jag känner mig lite "sista minuten" med mitt intresse (även om jag hörde av mig redan när tiken parades) och räknar inte med att det blir någon valp till mig just här. Men jag hoppas :D
Två stora, fina tikvalpar blev det av detta! Uppfödaren kommer eventuellt att behålla båda två :p Jag söker vidare :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 475
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 181
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 465
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 713
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp