Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att det också är en möjlighet att det var några gynnare som gömde sig bakom sina syskon på UL 😍
Vet inte hur väl det stämmer, men har hört att det kan vara väldigt svårt att avgöra antalet valpar på just UL, att det mest är "dräktig/inte dräktig" som man säkert kan konstatera då? Min uppfödare har tex inte sagt något om hur många valpar de såg på UL, det bara konstaterades att det är "normalstor" kull (vad nu det ska betyda... :cautious: )
 
Vet inte hur väl det stämmer, men har hört att det kan vara väldigt svårt att avgöra antalet valpar på just UL, att det mest är "dräktig/inte dräktig" som man säkert kan konstatera då? Min uppfödare har tex inte sagt något om hur många valpar de såg på UL, det bara konstaterades att det är "normalstor" kull (vad nu det ska betyda... :cautious: )
Beror väl på när i dräktigheten det görs UL och hur duktig den som gör UL är. Har hört mer och mer att det räknas på UL och att antalet stämmer rätt bra, det diffar nån valp, när valparna väl kommer. Men vet även om en tik som det gjordes 2 UL på där båda sa tom men matten trodde inte på det så när det va nån enstaka dag kvar gjordes ett nytt UL eller om de röntgade och dagen efter föddes 9 valpar.
 
Beror väl på när i dräktigheten det görs UL och hur duktig den som gör UL är. Har hört mer och mer att det räknas på UL och att antalet stämmer rätt bra, det diffar nån valp, när valparna väl kommer. Men vet även om en tik som det gjordes 2 UL på där båda sa tom men matten trodde inte på det så när det va nån enstaka dag kvar gjordes ett nytt UL eller om de röntgade och dagen efter föddes 9 valpar.
Oj, missar de 9 valpar måste de ju kollat på helt fel ställe i tiken? :cautious:
 
Jag har precis fått nya bilder på alla valparna från uppfödaren. Tre veckor gamla (fyra veckor idag faktiskt!) och med rultiga små valpmagar och valptassar och valpnosar och... :love::love::love: Roligt att de har lämnat marsvinsstadiet och börjar se ut lite som folk! :angel::love:

Valp har också blivit anmäld till valpkurs. :angel: Hoppas att det ger oss möjlighet till bra träning jämte andra hundar! Och kanske lite nyttig feedback också!

31 dagar tills vi får träffa honom....
 
Sparven är så jäkla söt i skogen :rofl: Han tycker inte om att ha löv och bös mellan bakbenen och under magen, och hans lösning mot detta är att lägga sig ner, vilket gör att mer löv fastnar i pälsen :rofl: Kommer nog få hålla honom kortklippt om inte vuxenpälsen är lite mer motståndskraftig mot löv :p
 
Precis pratat med uppfödaren. Valpen kommer nästa vecka, onsdag eller torsdag :love: Det är sååå näääära nu :love::love::love:

Bjuder på en gammal bild, 6 veckor där. Imorgon skulle uppfödaren försöka fota nya bilder :love:
273DA69E-59D9-450D-827E-7C0AB2773EE4.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 960
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 410
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 882
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp