Status
Stängd för vidare inlägg.
D5D25D09-E2F0-4CCE-AE03-9C77966DEF9C.jpeg

”Rund är också en form” som uppfödaren sa 😅❤️
 
Här kämpar vi på med rumsrenheten. Nu är hon fyra månader men kissar fortfarande inne om hon får chansen.
På nätterna har hon sedan igår fått börja med komposthage då hon annars ibland kunde gå upp mitt i natten för att kissa. Hon var så snabb så jag aldrig han vakna tillräckligt snabbt för att bära ut henne. Något dumt beteende bara då hon har noll problem att sova igenom hela nätterna annars.
Det var inga problem med hagen i alla fall, hon somnade fort och sov hela natten utan gnäll.
Ena kullsystern är tydligen också så, trots att de bor så att de har trädgård.

Igår fick hon äntligen bli av med valplurvet också. Vi fick skjuta på valptrimningen när alla var dåliga i magen men nu var det dags! Hon har jättebra päls och skötte sig bra. Hon försöker hugga kardan och ullkammen här hemma men hade varit väldigt duktig hos uppfödaren. Pipit men inte bitit eller huggit 😝
Nu ska jag dock dra ned på maten för under allt lurv döljde sig en rejäl ölmage 😂🙈

13A44A4A-B36A-4B14-9F6A-01BA8C457362.jpeg
 
2E9A21D1-61C3-4186-9441-F3ACB501E7E8.jpeg

Försökte ta en uppställningsbild, eller försökte iaf träna lite på att ens ställa upp henne :o Jag har bara haft hundar som har friställts förut, sjukt svårt att veta hur den här ska hållas. Hur långt fram/bak ska huvudet vara? Hur högt ska svansen hållas? Hur långt bak ska bakbenen ställas? Får försöka skaffa en spegel som jag kan träna framför för att få in känslan :) Svårt att se när man själv håller i hunden. Och hon var ju inte direkt samarbetsvillig..:angel:

Vi har hunnit med ett besök hos veterinären redan :arghh: hon har haft en böld på huvudet som sprack. Inga bakterier i det eller så, så just nu tvättar vi bara så får vi se vart det tar vägen. Det har kommit ut lite hår, så funderar på om det kanske är något inåtväxande..
 
E658B806-8F50-41C6-B0E5-8759E81E217D.jpeg

Imorse kom dom! Tyvärr har det inte gått jättebra 😔
Fyra fina valpar som lever, hanar allesammans. Tre kom ut döda, moderkakorna släppte eftersom det gick för långsamt (så uppfattade jag det från uppfödaren men jag kan ha missuppfattat), och en är fortfarande kvar i magen. Kommer den inte ut snart måste det kanske bli snitt. Håll tummarna att det inte blir så ❤️
 
Visa bifogad fil 70800
Försökte ta en uppställningsbild, eller försökte iaf träna lite på att ens ställa upp henne :o Jag har bara haft hundar som har friställts förut, sjukt svårt att veta hur den här ska hållas. Hur långt fram/bak ska huvudet vara? Hur högt ska svansen hållas? Hur långt bak ska bakbenen ställas? Får försöka skaffa en spegel som jag kan träna framför för att få in känslan :) Svårt att se när man själv håller i hunden. Och hon var ju inte direkt samarbetsvillig..:angel:

Vi har hunnit med ett besök hos veterinären redan :arghh: hon har haft en böld på huvudet som sprack. Inga bakterier i det eller så, så just nu tvättar vi bara så får vi se vart det tar vägen. Det har kommit ut lite hår, så funderar på om det kanske är något inåtväxande..

Stackars Nike, så trist med böld! Utställningsbiten ska jag inte uttala mig om, jag har varit på utställning max 3 ggr i mitt liv, 2 av dom som arrangör. :angel:
 
Stackars Nike, så trist med böld! Utställningsbiten ska jag inte uttala mig om, jag har varit på utställning max 3 ggr i mitt liv, 2 av dom som arrangör. :angel:
Haha jag löser det nog :D Jag är trots allt trogen vänstervarvare, även om jag bara haft raser som friställs tidigare :D jag har en målbild, så ni ska vi bara träna oss dit :D

Och för er icke vänstervarvare så kan jag tala om att valpen har en fantastiskt av och på-knapp, helt amazing! Hon har också fattat att man kissar o bajsar utomhus, så bara vi har dörren öppen så är hon ”rumsren” :) Har också börjat träna in liten grunder till lydnaden som jag hoppas vi ska kunna hålla på med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 414
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 109
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 710
Senast: mysboll
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp