Valp 2023 -den andra

Tam blev två år igår. Tråkig födelsedag utan jobb, men idag ska det iaf bli en lång skogspromenad och en tur till fåren.
 

Bifogade filer

  • IMG_7343.jpg
    IMG_7343.jpg
    94,4 KB · Visningar: 56
Toke går väldigt bra i koppel nu när vi är själva. Men ikväll gick vi med en granne(utan hund) och då var han som ett ånglok. Tänk att det gör så mycket att han märker att jag inte har fullt fokus på honom eftersom jag samtidigt ville ha försöka ha ett samtal 🙄 tycker ju ändå själv att jag beter mig som vanligt men han var som en annan hund😅
 
Toke går väldigt bra i koppel nu när vi är själva. Men ikväll gick vi med en granne(utan hund) och då var han som ett ånglok. Tänk att det gör så mycket att han märker att jag inte har fullt fokus på honom eftersom jag samtidigt ville ha försöka ha ett samtal 🙄 tycker ju ändå själv att jag beter mig som vanligt men han var som en annan hund😅
Så var min JRT. Hon var en klocka att ha lös alltid, men pratade jag i telefon eller någon var med mig gjorde hon lite som hon ville😁. De är rätt smarta!
 
Eftersom jag inte kom in på för-agilitykursen så testade vi att anmäla oss till något som heter hoopers. Någon som har erfarenhet av den?
 
Idag var vi på rallydag på grannklubben. Debut för Selma då våra klubbar är helt stängda under vintern. Så hon har chillat i buren medan jag satt på föreläsning en timme. Sedan har vi träffat pappa hund på avstånd vilket såklart var jättekul. Sedan suttit och ätit godis i solen runt alla hundar och människor. Och vi fick till liiite lek också. Vi har helt tappat bort hur man leker ihop utomhus så att jag ens fick till liiite lek är riktigt bra. Nu har jag en trött liten skogsvalp bredvid mig i soffan.
 
Sixten var på en inoff idag. Vi kan fortfarande inte gå med nån sorts koncentration men så fort vi står still är han jätteduktig 😅. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas få till fokuset för han ignorerar helt godis så fort han är i rörelse. Så hittar som inget bra belöningssystem. Han gick dock att få lite mer kontakt med och jag kunde leka lite med honom medan vi väntade på att domaren skulle skriva kritik (vi var ensamma I ringen). Han fick beröm för sin päls och bett vilket gjorde mig lite extra glad!

Måste säga att detta är ett nytt sätt att ha hund för mig! Min Tyra var min ständiga följeslagare, med överallt osv men iom ett överbett var utställning aldrig med på kartan. Tycker detta är orimligt roligt! Vill ha en eller två PK till att ställa ut😁. Kommer nog allt bli så när jag bara har en häst kvar!
Screenshot_20240421_142733_Gallery.jpg
 
Har fortsatt valla ungefär tre gånger i veckan med Bog nu, men nu blev det lite kaos igår, så vi fick gå tillbaka till rundfållan och jobba lite på kommunikation och att han ska flanka istället för att tänka in i fåren. :) Det fungerade superbra och Bog kändes nöjd och glad efteråt.
 
Mycket lättad efter att ha fått resultat från HD-röntgen för Fridolf. En A-höft och en B-höft, så B totalt. Han går som en påse nötter, passar ovanligt mycket till och med för att vara spaniel och många har kommenterat att han måste ha dåliga höfter. Så det har varit några nervösa dagar i väntan på resultatet men nu är lättnaden total.
 
Mycket lättad efter att ha fått resultat från HD-röntgen för Fridolf. En A-höft och en B-höft, så B totalt. Han går som en påse nötter, passar ovanligt mycket till och med för att vara spaniel och många har kommenterat att han måste ha dåliga höfter. Så det har varit några nervösa dagar i väntan på resultatet men nu är lättnaden total.
Har också en som passar mycket trots a höfter.

Men det beror troligtvis på att jag håller ganska högt tempo på promenaderna, och pass är bekvämt för dem när det går lite för fort för att gå och lite för långsamt för trav.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 969
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 538
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 726
Senast: CaisaCax
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 825
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp