De e jobbigt o va små o busiga :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_8411.jpeg
    IMG_8411.jpeg
    293,3 KB · Visningar: 188
Billigare än att en veterinär tar samma plåtar och gör en egen bedömning för att kolla om valpen har hd-risk. 😅 Det kostade över 10K förra året (då utan att sedering var inkluderad i det priset). PennHip hade kostat typ 3600 + 1500 för avläsning.
Jag tycker det är dyrt med 5000kr för PennHip och sen typ 3000kr till för HD och ED. Ganska mycket pengar 😅 Men bra att det finns såklart.
 
Jag tycker det är dyrt med 5000kr för PennHip och sen typ 3000kr till för HD och ED. Ganska mycket pengar 😅 Men bra att det finns såklart.

Det var jatte dyrt for PennHip tycker jag. Jag gjorde det pa Tate nar han var ungefar ett ar bara for att flera stycken i min traningsklubb tyckte att han for runt (och hoppade allt han sag bara for att han ville och utan att bli tillsagd) och jag maste se till att han inte rorde sig sa mycket.

Utfallet blev att han ligger i "90 percentile" vilket innebar att han ligger bland de "tightest" 10% av rasen. Veterinaren skrattade och sa att han aldrig sett en hund med sa bra resultat.
 
Nu är tiken parad som min kompis önskar valp ifrån. Får hon där så blir det troligen så att hon hoppar av där vi båda står i kö och då har jag ju mkt större chans! Win win för oss båda.

Nästa vecka är Lemmys tjej beräknad till. Fick bilder igår, hon är allt en tjockis nu! Så spännande. Hoppas allt går fint. Då blir det valpgos sen :love:
 
Jag har hälsat på uppfödaren. Träffade tiken som ska paras och hennes dotter (haft en kull innan). Jättefina. Min erfarenhet av att köpa hund är ju begränsad (har iofs ganska stor erfarenhet av häst så lite koll ändå tänker jag) men tyckte allt kändes bra och vettigt. Uppfödaren sa innan jag åkte att hon tyckte att det kändes bra och att om det blir en hane så är den min 😍. Än så länge vet vi ju inte ens om det blir valpar, och sen vill jag kunna ställa ut (lär inte vara ett jättestort intresse men nu när det blir en ras som jag kan ställa ut så vill jag ha möjligheten) så måste se ok ut av det man kan se vid så ung ålder.

Om det inte skulle bli valpar så skulle hon hjälpa mig att få tag i en annan. Känns skönt att ha blivit "godkänd" och att ha kontakt med en uppfödare nu som jag uppfattar som seriös och vettig.
 
En sak som jag verkligen gillar med M är att hon gärna kryper upp i famnen och gosar. På ett liksom lugnt och mysigt vis. Inte som mina andra brötar där ”gos” är mer av en brottningsmatch för att de ska åla runt och ha sig :laugh:

Hon verkar också få riktigt bra päls, och mycket :D

IMG_2300.jpeg
 
En sak som jag verkligen gillar med M är att hon gärna kryper upp i famnen och gosar. På ett liksom lugnt och mysigt vis. Inte som mina andra brötar där ”gos” är mer av en brottningsmatch för att de ska åla runt och ha sig :laugh:

Hon verkar också få riktigt bra päls, och mycket :D

Visa bifogad fil 143564
Precis så gör denna tösen också. Kan gå från att ha fullständigt fnatt till att smälta in i famnen när man tar upp henne och gosar med henne. Skönt med en tydlig av och på knapp.
 
Precis så gör denna tösen också. Kan gå från att ha fullständigt fnatt till att smälta in i famnen när man tar upp henne och gosar med henne. Skönt med en tydlig av och på knapp.

Ja, av- och påknapp har de andra också, det är mest att de gosar så hårdhänt 😆 det ska liksom gnidas och ålas runt i knäet på en. Den här fröken gör precis som du beskriver - smälter in i famnen!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 178
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 718
Senast: Fetaost
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
72 73 74
Svar
1 478
· Visningar
48 146
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
398
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp