Valp och jobb

Men herregud :eek: du kan inte mena allvar med inlägget du skrev :mad:
Det var det mest bisarra jag någonsin hört från en person som själv har/har haft hund.

Det måste vara så att du skriver det här enbart för att döva ditt egna mkt dåliga samvete för att du lämnat din hund ensam alldeles för mycket. Någon annan logik i det hela finner jag inte :confused:
 
ok, det verkar som om vi har genomgått olika skolor och att våra ståndpunkter skiljer sig väldigt mycket. Inget fel med det. Hoppas bara det inte leder till att denna tråd spårar ut!

Kanske var min hund ett undantag, kanske inte. Kan bara säga att hon var en mycket harmonisk, psykiskt stark och intelligent (med mycket egen hjärna) hund som fick beröm av såväl veterinärer, tränade och andra hundägare. Men vem vet, kanske var hon (enligt ditt resonemang) bara ett undantag.
 
du tycker inlägget var bisarrt? Tja, beror väl på motagaren antar jag.

Ja, jag menar allvar med inlägget. Och nej, jag har inget dåligt samvete för jag vet att min hund mådde bra. Hon var en harmonisk, intelligent och psykiskt stark hund.

Tyck istället synd om din hund, som av ditt inlägg att döma inte klarar av att vara borta från matte under längre stunder. Det borde du ha dåligt samvete för, att du gjort honom såpass beroende av dig.
 
Har hon skrivit att hennes hund inte klarar av att vara själv hemma längre stunder? Det är nog snarare så att Dean inte bara tänker på sig själv utan på sin hund i det här fallet dvs genom att inte lämna den själv hela dagarna.

Man kan ju undra för vems skull du hade hunden, för inte kan det vara för hundens skull i alla fall? Varför skaffar man hund överhuvudtaget om man knappt har tid att umgås med den?
 
Du är precis en sådan jag aldrig skulle sälja valp till *ryser*. Tack och lov är vet jag få människor idag som har hunden ensammen hela dagarna. Folk har börjat inse att det inte är ett värdigt hundliv...
 
Jag lämnar inte mina hundar ensamma mer än max 2-3 timmar. Oftast inte ens det. Eftersom vi arbetar hemma så behöver vi bara lämna dom när vi är och handlar mm. Visst dom kan va ensamma längre om det skulle behövas. Varför lämna en hund ensam 9 - 10 timmar varje dag? Jag skriver samma ska som nån annan här inne gjorde... varför skaffa en hund när man knappt har tid att umgås med den? :confused: är den dessutom ensam hund så kan det knappast va bra för hunden. :confused:
 
Precis!

Hon kissade inne varje natt på tidningarna vid dörren, fram tills för ca 3 veckor sedan. Då bara var det torrt när jag vaknade en morgon och har varit det sen dess :D
Det kommer naturligt när dom KAN hålla sig så länge..

Den här natten är ett bra exempel. Jag somnade vid 23 ungefär och tog då med henne in på rummet såklart. Vaknade vid 12 av att snorungarna i grannskapet har fått tag på dessa s.k bomber, så att fönstrena skakar.. Klär på mig, går upp och går ut med henne. Inte en kissdroppe inomhus! :love:

(Min är inte grå, utan svart, men hon är underbar ändå ;)

Tuki's (?) inlägg tänker jag inte ens kommentera eftersom hon inte verkar vilja lära sig något nytt utan kör på bara.
 
Egentligen så har jag inte ens lust att ödsla min energi på att svara en sån som du, men jag kan bara inte låta bli.

För det första så är det precis som Zoya skrev. Vart har jag skrivit att min hund inte klarar av att vara ensam längre stunder? Citera gärna!
Min hund ska inte behöva vara ensam längre stunder själv. Jag skaffade honom inte för att vara med honom när det passar mig. Jag skaffade hund för att ha ett liv tillsammans med min hund.

Om igen så passar inte alla människors liv för att ha hund, så är det bara. Har man inte tid till att ge en hund ett liv i välbefinnade så ska man inte heller ha hund. Jag kan inte hålla med om att en hund som lämnas 8-9 timmar/dag har ett välbefinnande liv, även om den stimuleras resten av tiden.
Det är inget annat än kvalificerat djurplågeri att lämna hunden ensam så mkt!!!

En sak till...
Helt ärligt, tror du att det finns någon seriös uppfödare som någonsin skulle sälja en valp till dig om du berättar om hur du vill att hundens liv ska se ut?
Ensam 8-9 timmar/dag om den inte klarar av det så är den handikappad. :confused:

Lycka till i framtiden (hoppas bara att ingen mer hund kommer in i ditt liv)
 
Tuki's (?) inlägg tänker jag inte ens kommentera eftersom hon inte verkar vilja lära sig något nytt utan kör på bara.

:bow: Kan inte annat än att hålla med...tyvärr...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 993
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp