Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Hej hag har lantbruk och söker hund till mjölkbesättning" är en bättre start än 3 A4 om hur någons sambo är alfahane i familjen enligt deras papegoja och hur lägenhetslivet nog ändå passar en BC, för den får hänga med på frisbeegolf ibland. (exempel ur verkligheten).
:rofl::rofl::rofl:
Igenkänning på den.

Men helst kryddad med utförliga beskrivningar på oturen att ha haft flera hästar i rad som fått ledskador, ryggproblem etc etc.
Nej tack.
Men tack för informationen. Du får aldrig köpa häst från oss.
 
Hörrni vad tycker ni om uppfödare som svarar med några få ord?
Jag skrev ett långt mejl och berättade om mig själv och vad valpen skulle få för liv här osv.
Fick svaret "det blir valpar nästa år".

Jag har lite svårt för sånna oengagerande svar personen verkar råkat ut för många som hoppar av tidigare då det står på hemsidan att man inte kan boka valpar innan födsel då hon är trött på folk som hoppar av.

Men kan man åtminstone inte svara lite mer engagerat än "vi får valpar nästa år"

Jag kommer leta vidare såklart tänkte bara höra vad ni andra tycker om den typen av svar?
Sånt hade gått fetbort för mig. Jag vill ha ett nära samarbete med min uppfödare och det måste vara en bra människa lixom.
 
Hörrni vad tycker ni om uppfödare som svarar med några få ord?
Jag skrev ett långt mejl och berättade om mig själv och vad valpen skulle få för liv här osv.
Fick svaret "det blir valpar nästa år".

Jag har lite svårt för sånna oengagerande svar personen verkar råkat ut för många som hoppar av tidigare då det står på hemsidan att man inte kan boka valpar innan födsel då hon är trött på folk som hoppar av.

Men kan man åtminstone inte svara lite mer engagerat än "vi får valpar nästa år"

Jag kommer leta vidare såklart tänkte bara höra vad ni andra tycker om den typen av svar?

Beror på, känner uppfödare som har intressant uppfödning som de noga följer upp och meriterar med intressanta linjer som inte är vanliga och skulle utan tvekan ta valp från dem fast de liksom inte är särskilt socialt kompetenta :D.
De jag känner är dessutom helt usla på att göra reklam för sina uppfödningar eller försöka pracka valp på nån, det behöver de inte heller för deras uppfödningar säljer sig själva. Har man redan en lång lista med valpköpare som väntar på valp så kanske man inte orkar med att ha kontakt med ytterligare eventuella valpköpare utan man tar det sen när det finns valpar och försöker då hitta bästa hemmet till rätt valp medans andra har ett kösystem långt innan man har aktuella valpar att sälja.
Uppfödare är precis som alla andra människor, väldigt olika. Vissa är väldigt ointresserade av att besvara en miljon frågor om valpar om inga finns att tillgå medans andra verkar ha hur mycket tid och intresse som helst att dela med sig av hunderiet.
 
Ja. Jag förstår att folk vill göra intryck osv, men när man får 2-3 A4 med irrelevant info om gamla husdjur, civilstatus osv men inte ett enda ord om varför de valt att visa intresse för just MIN avel, då blir det mest tidsödande. Massutskick är inte smickrande.

"Hej hag har lantbruk och söker hund till mjölkbesättning" är en bättre start än 3 A4 om hur någons sambo är alfahane i familjen enligt deras papegoja och hur lägenhetslivet nog ändå passar en BC, för den får hänga med på frisbeegolf ibland. (exempel ur verkligheten).

Oj, herregud. :laugh: :rofl:
 
Pirrig väntan. Ev kommer han nästa vecka - som är full av möten etc. Gör mig inte mindre nervig.

Har plockat fram hundsaker och ska rota fram en matskål.
Torsten vägrade ju äta ur skål. Det var bara fint porslin som dög, alternativt direkt från golvet. Så skålarna ligger nånstans inne i nån skrubb, obs nånstans.....😁

Ska städa i bilen också. Har inte gjorts på skämmigt länge. Ska jag åka långt vill jag åka i en skapligt ren bil.

Herregud - snart är jag med hund igen. Peppar, peppar

(jadå, går allt vägen så kommer det att finnas bilder)
 
Pirrig väntan. Ev kommer han nästa vecka - som är full av möten etc. Gör mig inte mindre nervig.

Har plockat fram hundsaker och ska rota fram en matskål.
Torsten vägrade ju äta ur skål. Det var bara fint porslin som dög, alternativt direkt från golvet. Så skålarna ligger nånstans inne i nån skrubb, obs nånstans.....😁

Ska städa i bilen också. Har inte gjorts på skämmigt länge. Ska jag åka långt vill jag åka i en skapligt ren bil.

Herregud - snart är jag med hund igen. Peppar, peppar

(jadå, går allt vägen så kommer det att finnas bilder)

Längtar efter bilder 😍 och så glad för din skull!!
 
IMG_0947.jpeg

En kollegan somnade när han satt med på min arbetsmiljökurs 😏

Hoppas att dom blir riktigt jobbiga dom är sista 3-4 veckorna - kommer bli sorg här hemma när dom flyttar. Tror dock alla hamnar runt där vi bor så man kan hålla koll 😅🥰
 
Sååå…. Med risk för reaktioner ville jag ändå lägga in en bild eller två på lite valpmys från när jag på kosläpp igår.
Ja, det är blandras och ja, jag vet vad många här tycker om det. Men jag hade ändå så mysigt så jag kunde inte låta bli att dela nån bild iaf :love: , jag behöver inte vara delaktig i tråden sedan och jag hoppas det inte behöver bli en diskussion om blandraser. Det finns så många trådar om det här redan. Jag får njuta av valplivet irl istället sen när den är leveransklar.
5 av 7 valpar kröp upp i knäet när det var vilodags :love1:
Mina ben somnade och jag hade det allmänt obekvämt, men inte kan man flytta på sig i ett sånt läge :D

IMG_4674.jpeg
 
Närbesläktade raser iallafall, inte så orimligt i mina amatör ögon.

Nä, precis. Det är lite det jag tycker också. Alla tre raser har retriever i sig, plus att wachtel även har lite stötande så det är väl den som är lite sådär. Men eftersom det är så lite procent så tror jag inte det kommer märkas så mkt.
 
Nä, precis. Det är lite det jag tycker också. Alla tre raser har retriever i sig, plus att wachtel även har lite stötande så det är väl den som är lite sådär. Men eftersom det är så lite procent så tror jag inte det kommer märkas så mkt.
Jag hade en wachtelkorsning på en av mina specialsökskursen jag gick, sjuuuuukt duktig, riktigt bra arbetsmoral dessutom. Ska du ha en så fundera på någon söksport! Labbar är ju också grymma.
 
Jag hade en wachtelkorsning på en av mina specialsökskursen jag gick, sjuuuuukt duktig, riktigt bra arbetsmoral dessutom. Ska du ha en så fundera på någon söksport! Labbar är ju också grymma.

Vad roligt att höra :) Tack för tipset!
Det är tiken som har wachtel i sig och henne träffar jag regelbundet och hon är väldigt trevligt och mysig, därför det blev en valp nu när hon fick en kull.
Jag ska ha den på sista bilden, med det skrynkliga ansiktet :D
Har faktiskt funderat på en nosework-kurs. Är en i grannbyn som håller kurser inne på lagret i en typ lantmannabutik. Har varit lite sugen på att prova med den gamle men inte blivit färdig att anmäla.
Blir kanske med denna istället då :up:
 
Vad roligt att höra :) Tack för tipset!
Det är tiken som har wachtel i sig och henne träffar jag regelbundet och hon är väldigt trevligt och mysig, därför det blev en valp nu när hon fick en kull.
Jag ska ha den på sista bilden, med det skrynkliga ansiktet :D
Har faktiskt funderat på en nosework-kurs. Är en i grannbyn som håller kurser inne på lagret i en typ lantmannabutik. Har varit lite sugen på att prova med den gamle men inte blivit färdig att anmäla.
Blir kanske med denna istället då :up:
Jag läser som en kratta ibland, väldigt söta!
Det som är bra med sökkurser är att man ofta kan börja tidigt utan att ha så mycket krav, jag gillar det åtminstone. 😊
 
Jag läser som en kratta ibland, väldigt söta!
Det som är bra med sökkurser är att man ofta kan börja tidigt utan att ha så mycket krav, jag gillar det åtminstone. 😊

Läser som en kratta? Nu hänger jag nog inte med 🙈 Du har ju inte skrivit nåt konstigt eller fel?

Han har ju iofs mest golden i sig, vet du hur de är i sök?
 
Läser som en kratta? Nu hänger jag nog inte med 🙈 Du har ju inte skrivit nåt konstigt eller fel?

Han har ju iofs mest golden i sig, vet du hur de är i sök?
Förstod det som att det var mamman som hade 25% wachtel när du skrev till mig, och tänkte att jag missförstod. Men det var valpen som hade 25% såg jag när jag läste nu igen (förvirrad så här på kvällen).
Jag kan inte tänka mig något annat än att alla 3 raserna är bra på nosarbetet och är det jaktlinjer från början så lär de ha bra arbetsmoral också. Han kommer nog vilja apportera också. :)
 
Förstod det som att det var mamman som hade 25% wachtel när du skrev till mig, och tänkte att jag missförstod. Men det var valpen som hade 25% såg jag när jag läste nu igen (förvirrad så här på kvällen).
Jag kan inte tänka mig något annat än att alla 3 raserna är bra på nosarbetet och är det jaktlinjer från början så lär de ha bra arbetsmoral också. Han kommer nog vilja apportera också. :)

Jaha, då hänger jag med 😃
Jo, apportera räknar jag faktiskt med att han kommer gilla. Jag är glad för retrievers, tycker om när de gillar att bära saker så att jag kan ge dem hjälpande uppgifter i vardagen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 288
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 391
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp