Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste man lägga in massa bilder eller får man skriva här om man har en valp som är född i år?
För jag kanske inte kommer lägga in så jätte många bilder men jag har iallafall en valp ❤️
Som är en flat coated retriever som är åtta veckor nu ❤️ Men han bor hemma hos mina föräldrar justnu så jag kommer inte träffa honom så jätte mycket ibörjan men ska iallafall vara med på valp kurs och så. Men sen så är planen att såfort han är rums ren och kan vara ensam i iallafall kanske två timmar så ska han bo med mig ❤️ Så jag längtar sååå mycket tills det men jag vet att det kan ta ett tag!

Vad härligt, låter som en jättebra plan också. Kan inte se någon anledning till att man skulle vara tvungen att lägga in bilder. Det är ju mest för att det är mysigt att titta på valpbilder, inte för att man måste visa dem
Är lika roligt att läsa om vad som pågår i allas valpliv.
Så tänker jag iaf. :)
 
Måste man lägga in massa bilder eller får man skriva här om man har en valp som är född i år?
För jag kanske inte kommer lägga in så jätte många bilder men jag har iallafall en valp ❤️
Som är en flat coated retriever som är åtta veckor nu ❤️ Men han bor hemma hos mina föräldrar justnu så jag kommer inte träffa honom så jätte mycket ibörjan men ska iallafall vara med på valp kurs och så. Men sen så är planen att såfort han är rums ren och kan vara ensam i iallafall kanske två timmar så ska han bo med mig ❤️ Så jag längtar sååå mycket tills det men jag vet att det kan ta ett tag!
Vill vill väldigt gärna att du uppdaterar oss om valpen.
Du har skrivit så mycket att åtminstone jag är supernyfiken!

Vad ska ni kalla den? Tik eller hane?
 
Jag vill inte skriva här vad han ska heta som vardags namn liksom men det är en hane iallafall ❤️
Det är väl helt OK att du kallar honom för "hunden" eller "valpen" När du skriver om honom här.

Jag har ett sexmånaders glädjepiller på väg hit i dagarna. Kommer säkert att skriva massor om honom - för att jag inte kommer att kunna låta bli

Skriv så mycket du vill. Det behöver inte vara problem eller trassel.
Man får gärna skriva om att den är superduktig, gullig eller vad som helst. Eller en ligist med alligatortänder (det är en valp ju?
Alla hundmänniskor kommer att fatta :love:
 
Idag har jag träffat MIN valp första gången som han är MIN 💙
Såklart så är han världens gulligaste och finaste valp 💙 Och han börjar redan lära sig lite att vara rums ren och så 💙 Men såklart så KAN han inte det än men han är inte ens 9 veckor än 💙
Och han och våran ena hund är kompisar så dom leker lite men den sura hunden har inte fått hälsa än för han måste få mera tid på sig och så. Men tror iallafall att han kommer vänja sig med valpen också.
Men ja som nog alla valpar så fick han som ett ryck och bara ville bitas jätte mycket i ansiktet och då blev jag ganska ledsen. Alltså jag VET att det är normalt och att domflesta valparna är så och det växer bort och så. Men blev ändå som o säker att tänk om han kommer bli en sån hund som bits när han blir stor och att jag inte kommer klara av han. Men jag TROR inte det men det bara blev jobbigt då.
Men ja här är en bild iallafall 💙
 

Bifogade filer

  • DSC_1295~2.JPG
    DSC_1295~2.JPG
    210,8 KB · Visningar: 180
Idag har jag träffat MIN valp första gången som han är MIN 💙
Såklart så är han världens gulligaste och finaste valp 💙 Och han börjar redan lära sig lite att vara rums ren och så 💙 Men såklart så KAN han inte det än men han är inte ens 9 veckor än 💙
Och han och våran ena hund är kompisar så dom leker lite men den sura hunden har inte fått hälsa än för han måste få mera tid på sig och så. Men tror iallafall att han kommer vänja sig med valpen också.
Men ja som nog alla valpar så fick han som ett ryck och bara ville bitas jätte mycket i ansiktet och då blev jag ganska ledsen. Alltså jag VET att det är normalt och att domflesta valparna är så och det växer bort och så. Men blev ändå som o säker att tänk om han kommer bli en sån hund som bits när han blir stor och att jag inte kommer klara av han. Men jag TROR inte det men det bara blev jobbigt då.
Men ja här är en bild iallafall 💙

Jösses vad nöjd han ser ut där :love:
 
Som det ser ut nu har vi två valpar kvar att hitta hem åt. Det är inte helt bestämt vem som flyttar vart, men 6 hem är till 99% färdiga (inkl oss själva då)

Mammahund börjar bli sitt härliga vanliga jag igen, och hon är ju finast i världen …
 

Bifogade filer

  • IMG_1327.jpeg
    IMG_1327.jpeg
    474,9 KB · Visningar: 113
Helt nya upplevelser.
Vi gick och la oss. Tänkte att han kunde ligga i komposthage nedanför sängen.Det tyckte han var en usel idé.

Så jag lyfte upp honom och han la sig ovanför mitt huvud, på min kudde. Efter några timmar blev han orolig så vi gick ut. Sen kunde han ligga i hagen resten av natten.

Han har två lägen - utforska och busa, eller sova i mitt knä. Svansen viftar konstant. Kul med en hund som tigger om att få komma upp i knä. :love:
 
Jag skulle gärna vilja vara med i tråden! Har en otroligt härlig liten staffordshire bullterrier på nio veckor, en dröm sedan länge!

Jag skulle gärna ta emot tips på hur jag kan leka på ett bra sätt med honom. Han triggas lätt och börjar bita, riktigt hårt. Piipa som jag gjort med min förra valp fungerar inte. Brukar försöka avleda med leksak, men det funkar sådär, det är nog egentligen inte så att han leker med den utan hugger den istället för mig för att jag stoppar den emellan. Testat gömma händerna men då går han på någon annan kroppsdel. Provat lyfta bort honom med lugna händer men han kommer i retur som en hungrig piraya. Lyfta upp och hålla honom verkar vara det mest effektiva hittills.

Har testat godis i toarulle, kastat ut på matta och i huset, pipleksak och diverse olika bitleksaker. Det gillar han men så fort han är klar så kommer han galopperande med spetsade huggtänder. Jag har behövt placera honom bakom galler för att freda mig och känner mig som en kass hundägare. (I direkt anslutning till mig såklart)

Tips? Pepp?
Vissa hundar biter mer än andra och min erfarenhet (om än ganska liten) är att staffar är en ras som biter mest. :D
Jag hade börjat med att all lek tar slut bums tänderna kommer fram och så kan han få vara själv bakom kompostgaller (med ett ben eller så) men att han ska fatta att biter han vill inte matte mer.
Alltid leksak i fickan du kan trycka in och när han blivit lite äldre så hade jag lagt till att säga åt honom när han gör fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 901
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 215
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 377
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp