Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du - jag kan inte heller springa! Men visst leker vi Oskar och jag. Och visst kan vi träna inkallning och många andra saker.

Det må låta klämkäckt men hitta på sånt du KAN göra istället för att sörja det som inte funkar.

Oskar tycker jag är en skitkul typ. Trots att jag inte springer
Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
 
Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
Vet du, man behöver inte göra alla övningar som det tipsas om på valpkursen. På vår valpkurs så var det mycket fokus på övningar som skulle hjälpa en till en lugn hund. För oss med en lugn valp som vi gärna vill gasa upp så kommer inte de övningarna vara i fokus. Det vi tyckte var bäst med valpkursen var att kunna ställa frågor och träna vår valp på att fokusera på oss i en miljö med andra valpar.

Tänk på allt du lär dig och kan öva på istället ❤️
 
Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
En uppfödarkollega sitter i rullstol och hon har superbra kontakt både med valparna hon föder upp och sina vuxna hundar, så du behöver inte vara ledsen och tro att det faktum att du sitter i rullstol kommer att påverka din och valpens kontakt och relation negativt.
 
Vet du, man behöver inte göra alla övningar som det tipsas om på valpkursen. På vår valpkurs så var det mycket fokus på övningar som skulle hjälpa en till en lugn hund. För oss med en lugn valp som vi gärna vill gasa upp så kommer inte de övningarna vara i fokus. Det vi tyckte var bäst med valpkursen var att kunna ställa frågor och träna vår valp på att fokusera på oss i en miljö med andra valpar.

Tänk på allt du lär dig och kan öva på istället ❤️
Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.
 
Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.

Jag förstår att det är jättetråkigt, du har såklart rätt att vara ledsen.
Hade jag gått kursen hade jag varit jättebesviken om kursledaren är oförmögen att anpassa övningarna efter ens olika begränsningar och visa alternativ om man inte kan/har svårt utföra vissa saker 😕.
 
Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.
Det var ABSOLUT INTE meningen att vare dig höra dig ledsen eller upprörd.

Om du uppfattade det så ber jag väldigt mycket om ursäkt.
 
Nu har valparna börjat flytta hemifrån. 4 har flyttat och 4 är kvar. En ska vi behålla själva och övriga tre väntar in att deras nya familjer ska kunna hämta.
Den sista av dom åker 16/6 och dom andra innan dess 😊
 

Bifogade filer

  • IMG_1588.jpeg
    IMG_1588.jpeg
    368,4 KB · Visningar: 63
Igår hämtade vi Bayli! Han var jätteduktig i bilen, satt upp första halvan av resan, sen la han sig ner och kopplade av. Skönt att bara åka 50 minuter för att hämta valp istället för hundratals mil som varit fallet med de senaste tre valparna.

Hemma fick han hälsa på de andra tre hundarna en i taget. Det gick bra, de är alla jättesnälla även om Bayli tyckte att beauceronerna var väldigt stora.

Han har sovit lugnt hela natten, i sängen så klart, det är ju en whippet ;) och det var inte han som väckte oss imorse, utan det var Griseo, som är sjukt morgonpigg.

Idag har vi tagit ett par korta promenader, sen har vi mest varit på innergården och låtit hundarna lära känna varandra. Lite otippat var det Griseo som lekte bäst med Bayli, genom att Griseo fick springryck och Bayli jagade honom. Griseo är, trots sin storlek och brötighet , förvånansvärt smidig och duktig på att svänga och stanna så det var aldrig någon fara att Bayli skulle bli trampad på eller nersprungen.

Sammantaget är han hittills en lättsam, glad och busig men samtidigt rätt sansad valp. Vi älskar honom redan och jag tror att han blir ett fint tillskott till vår flock. ❤️

Blir bara en bild just nu då jag sitter och skriver på mobilen, får lägga in fler sen.

Han blir 4 månader i början av nästa vecka. Rätt praktiskt att han hunnit bli lite större, med tanke på våra andra stora grabbar.

20230526_195940.jpg
 
Igår hämtade vi Bayli! Han var jätteduktig i bilen, satt upp första halvan av resan, sen la han sig ner och kopplade av. Skönt att bara åka 50 minuter för att hämta valp istället för hundratals mil som varit fallet med de senaste tre valparna.

Hemma fick han hälsa på de andra tre hundarna en i taget. Det gick bra, de är alla jättesnälla även om Bayli tyckte att beauceronerna var väldigt stora.

Han har sovit lugnt hela natten, i sängen så klart, det är ju en whippet ;) och det var inte han som väckte oss imorse, utan det var Griseo, som är sjukt morgonpigg.

Idag har vi tagit ett par korta promenader, sen har vi mest varit på innergården och låtit hundarna lära känna varandra. Lite otippat var det Griseo som lekte bäst med Bayli, genom att Griseo fick springryck och Bayli jagade honom. Griseo är, trots sin storlek och brötighet , förvånansvärt smidig och duktig på att svänga och stanna så det var aldrig någon fara att Bayli skulle bli trampad på eller nersprungen.

Sammantaget är han hittills en lättsam, glad och busig men samtidigt rätt sansad valp. Vi älskar honom redan och jag tror att han blir ett fint tillskott till vår flock. ❤️

Blir bara en bild just nu då jag sitter och skriver på mobilen, får lägga in fler sen.

Han blir 4 månader i början av nästa vecka. Rätt praktiskt att han hunnit bli lite större, med tanke på våra andra stora grabbar.

Visa bifogad fil 119940
Gud vad fin😍
 
Ibland blir man sådär löjligt lycklig över de enklaste saker. Idag har Caspian (4,5 månader) varit ensam hemma i drygt tre timmar. Jag hade grannar på stand by med kameraövervakningen medans jag skrev tenta så jag hade en back up plan men allt gick över förväntan.

När jag kom hem låg han i sin bädd och sov, tittade upp på mig med en stor gäspning och kom sedan lugnt och sa hej innan han gick ut och kissade. Inga tecken på att han röjt eller gnagt på något han inte borde och han har nu självmant gått och lagt sig utomhus när jag sitter kvar inne. Maken till trygg och kanske aningens för självständig valp har jag aldrig varit med om. Jag må tycka att han är lite småtråkig emellanåt men egentligen är han bara en väldans cool grabb :heart .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 398
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp