Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
6952E2B1-8687-459B-9558-A6E7FE7171CE.jpeg

Ja đŸ„° VeterinĂ€ren rĂ€knade till sju smĂ„ pumivalpar 😳 SĂ„ nĂ„nstans dĂ€r ! BerĂ€knas födas andra advent, men platsar nog mest i den hĂ€r trĂ„den Ă€ndĂ„ đŸ€©
 
Vi har lite planer pĂ„ att para Zoe i höst. Men, vi stĂ„r ocksĂ„ mitt i planen att flytta till Norge i sommar sĂ„ det finns reell risk att vi inte har fĂ„tt ordning pĂ„ allt nĂ€r hon löper, sĂ„ dĂ„ blir det 2024 istĂ€llet. Hanhunden börjar dock bli till Ă„ren sĂ„ vi Ă€r en aning stressade 😬
 
Vi har lite planer pĂ„ att para Zoe i höst. Men, vi stĂ„r ocksĂ„ mitt i planen att flytta till Norge i sommar sĂ„ det finns reell risk att vi inte har fĂ„tt ordning pĂ„ allt nĂ€r hon löper, sĂ„ dĂ„ blir det 2024 istĂ€llet. Hanhunden börjar dock bli till Ă„ren sĂ„ vi Ă€r en aning stressade 😬
Vad spÀnnande! Av nyfikenhet, vad har Zoe för stamtavla och vill du berÀtta vilken hane du funderar pÄ?
 
Det Ă€r sĂ„ lĂ„ngt kvar sĂ„ jag gĂ„r inte ut med info om parningen Ă€n. Har redan 7 valpar tingade sĂ„ behöver inte direkt marknadsföra 😅

Zoe Àr efter Kozagans Zeven och Annelie Wallins Blake.
:D Nej det förstÄr jag!
 
Vi har lite planer pĂ„ att para Zoe i höst. Men, vi stĂ„r ocksĂ„ mitt i planen att flytta till Norge i sommar sĂ„ det finns reell risk att vi inte har fĂ„tt ordning pĂ„ allt nĂ€r hon löper, sĂ„ dĂ„ blir det 2024 istĂ€llet. Hanhunden börjar dock bli till Ă„ren sĂ„ vi Ă€r en aning stressade 😬

Kanske kan ni tappa honom och frysa om det gÄr över tiden?
DĂ„ fĂ„r ni ju bĂ€ttre koll pĂ„ spermans kvalitet, ev prostataproblem som kan stĂ€lla till det osv ocksĂ„ :) Även om det inte Ă€r gratis direkt

 
Kanske kan ni tappa honom och frysa om det gÄr över tiden?
DĂ„ fĂ„r ni ju bĂ€ttre koll pĂ„ spermans kvalitet, ev prostataproblem som kan stĂ€lla till det osv ocksĂ„ :) Även om det inte Ă€r gratis direkt

I vÀrsta fall fÄr det bli sÄ, men vi vill gÀrna fÄ till en kull iaf 2024! HanhundsÀgaren vill ocksÄ ha valp frÄn kombinationen.
 
VÀntar och vÀntar pÄ löp. Har bestÀmt mig frÄn en valp frÄn en viss kennel och Àr helt instÀlld pÄ den, sÄvida inte tiken gÄr tom, dÄ fÄr det bli plan B.

Men har lÀnge drömt om hund frÄn denna kennel, dÄ de generellt har vÀldigt trevligt hundar bÄde arbetsmÀssigt och i temperament
 
Jag rĂ€knade fel med veckor och mĂ„nader om mars, utan vi hĂ€mtade vĂ„r lilla valp i februari. En liten bomullstuss med en högst resonabel instĂ€llning till allt frĂ„n att bli rumsren dĂ€r hon redan verkar förstĂ„ konceptet till kloklippning 💕
 

Bifogade filer

  • IMG_20230208_185024894.jpg
    IMG_20230208_185024894.jpg
    109,9 KB · Visningar: 97
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kÀnde mig sÄ jÀvla pepp pÄ att fÄ sÀtta tÀnderna i husrestaurering och trÀdgÄrdsomvandling inkl odling sÄ att jag nÀstan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursÀkt för en vÀgg av text men jag kÀnner att jag vill fÄ lite extern input. Jag har medvetet inte nÀmnt namnet pÄ ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 216
Senast: dobbis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • DiarrĂ©

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp