Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
2C9DB78E-44A4-4991-8788-1C344257C42D.jpeg

Vaaar Ă€r Toste? 🙈😂
 
613AB6A5-F24F-4E9E-9144-01468F3A28AF.jpeg
Vi kommer fÄ hem en valp nÀr vi kommer hem frÄn semestern. SÄ torsdag nÀsta vecka flyttar denna vackra tjej hem till oss. Som vanligt min mans upptÄg som jag efter lite funderande gÄr med pÄ. Vi har ju redan tvÄ Rhodesian Ridgeback, men en tredje ryms ju
 men sedan Àr det fullt i bilen.

LÄnad bild frÄn uppfödare Ave Caesar Ridgebacks
 
Vi planerar och har oss, kullen Ă€r inte född Ă€n men man vet ju aldrig och förberedd mĂ„ste man ju vara! Jag har 7 veckor semester/förĂ€ldraledigt att ta, sambon har ocksĂ„ lite semester att koordinera med, kanske varva med lite jobba hemma mot slutet av sommaren


VÄr vuxna hane Àr i hundgÄrd ett par timmar pÄ dagen ett par gÄnger i veckan om jag och sambon jobbar, det Àr inte varje vecka heller men ibland. Den tÀnker jag att vi kommer kunna anvÀnda Àven sen, men nÀr det vÀl blir dags för löp i framtiden mÄste vi kunna dela av sÄ det blir ju en punkt pÄ checklistan att fixa.
 
Varit ute och trĂ€nat bomullstussen pĂ„ att Ă„ka kollektivt med allt vad det innebĂ€r utan att sitta i en vĂ€ska för första gĂ„ngen. Största utmaningen var nog för matte som behöver blocka alla mĂ€nniskor som försöker ta kontakt med henne 🙄 och som tom börjar ta kontakt efter att jag sagt nej.
 
Eventuellt blir det valp i höst om jag gÄr med pÄ det, sambon tjatar hÄl i huvudet pÄ en till sÄ det Àr jag som drar i tyglarna. Fennas upf ska eventuellt ha en intressant kooikerkull till hösten men jag Àr osÀker, vill gÀrna ha en Kooiker men vet inte om jag vÄgar. Dessutom vill jag ha en till SchÀfer i framtiden och jag vill ju helst inte ha mer Àn tvÄ hundar hemma sÄ lÀnge vi bor i lgh. :cautious:
 
Idag fick Sessan lÄna en av barnens urvÀxta tröjor till tÀcke, dÄ det var vÀl kallt under morgonrastningen. Elaka matte har nÀmligen inte köpt nÄgot eget till den snabbvÀxande valpen.

Det var inte sÀrskilt att sÀtta pÄ det, hon morrade friskt. Men klart bra att ha nÀr det vÀl kom pÄ plats.
 

Bifogade filer

  • 6C7E3781-466C-4118-907D-5A94D1B8522F.jpeg
    6C7E3781-466C-4118-907D-5A94D1B8522F.jpeg
    397,1 KB · Visningar: 120
Idag fick Sessan lÄna en av barnens urvÀxta tröjor till tÀcke, dÄ det var vÀl kallt under morgonrastningen. Elaka matte har nÀmligen inte köpt nÄgot eget till den snabbvÀxande valpen.

Det var inte sÀrskilt att sÀtta pÄ det, hon morrade friskt. Men klart bra att ha nÀr det vÀl kom pÄ plats.

Men sÄ söt! :love:
 
Idag fick Sessan lÄna en av barnens urvÀxta tröjor till tÀcke, dÄ det var vÀl kallt under morgonrastningen. Elaka matte har nÀmligen inte köpt nÄgot eget till den snabbvÀxande valpen.

Det var inte sÀrskilt att sÀtta pÄ det, hon morrade friskt. Men klart bra att ha nÀr det vÀl kom pÄ plats.
Men gulle dÄ, sÄ krÀnkt man kan se ut!
 
FÄr man kliva in i trÄden fast man tÀnker skaffa valp 2023?

Scannar nÀtet och lÀser för att fÄ en uppfattning om uppfödare och deras hundar. Ska dessutom besöka nÄgra utstÀllningar i vÄr och sommar.

Stötte pÄ en uppfödare som hade ett gÀng vÀldigt olika raser. Spontant kÀndes det inte sÄ seriöst men vad vet jag? Men buke kanske vet ;)

Hur skulle ni resonera kring det?
 
FÄr man kliva in i trÄden fast man tÀnker skaffa valp 2023?

Scannar nÀtet och lÀser för att fÄ en uppfattning om uppfödare och deras hundar. Ska dessutom besöka nÄgra utstÀllningar i vÄr och sommar.

Stötte pÄ en uppfödare som hade ett gÀng vÀldigt olika raser. Spontant kÀndes det inte sÄ seriöst men vad vet jag? Men buke kanske vet ;)

Hur skulle ni resonera kring det?
Ett gÀng lÄter ju mycket, men jag tror inte det Àr helt ovanligt att man har ett par tre raser iaf. Vad letar du efter? Samma?
 
Ett gÀng lÄter ju mycket, men jag tror inte det Àr helt ovanligt att man har ett par tre raser iaf. Vad letar du efter? Samma?
Fyra, sÄvitt jag kan se.

Ja samma. Men frisk.
KÀnns som att jag fÄr leta lÀnge för att fÄ ytterligare en pappis med rÀdslor, kronisk magkatarr, usla bakknÀn och sÄ pass grav kroppslig integritet. ;)

SÄ en frisk papp Àr önskemÄlet. Plus hane och inte för liten. Borde finnas. :)
 
FÄr man kliva in i trÄden fast man tÀnker skaffa valp 2023?

Scannar nÀtet och lÀser för att fÄ en uppfattning om uppfödare och deras hundar. Ska dessutom besöka nÄgra utstÀllningar i vÄr och sommar.

Stötte pÄ en uppfödare som hade ett gÀng vÀldigt olika raser. Spontant kÀndes det inte sÄ seriöst men vad vet jag? Men buke kanske vet ;)

Hur skulle ni resonera kring det?
Varför skulle det vara oseriöst med flera olika raser? Jag Àr inte uppfödare men har haft flertalet olika raser. Kan tÀnka mig Ànnu fler raser Àn de jag redan haft/har.
 
Varför skulle det vara oseriöst med flera olika raser? Jag Àr inte uppfödare men har haft flertalet olika raser. Kan tÀnka mig Ànnu fler raser Àn de jag redan haft/har.
Blir det inte vÀldigt mÄnga valpar att jobba med om man avlar pÄ sÄ mÄnga tikar?
Speciellt nu nÀr efterfrÄgan sjunker?
Tittade pÄ en planerad parning med helt omeriterad Àldre tik. Hanen vÀr meriterad.
 
Blir det inte vÀldigt mÄnga valpar att jobba med om man avlar pÄ sÄ mÄnga tikar?

Är ju ovanligt att man skulle para flera tikar samtidigt. Alternativt sĂ„ kanske man inte har aktiv uppfödning pĂ„ samtliga hundar man har i huset.
 
Fyra, sÄvitt jag kan se.

Ja samma. Men frisk.
KÀnns som att jag fÄr leta lÀnge för att fÄ ytterligare en pappis med rÀdslor, kronisk magkatarr, usla bakknÀn och sÄ pass grav kroppslig integritet. ;)

SÄ en frisk papp Àr önskemÄlet. Plus hane och inte för liten. Borde finnas. :)
Jag har en vÀn som Àr hyffsat insatt i pappisvÀrlden. Om du vill kan jag höra med henne om hon har nÄgra tips pÄ vettiga uppfödare.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 547
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kÀnde mig sÄ jÀvla pepp pÄ att fÄ sÀtta tÀnderna i husrestaurering och trÀdgÄrdsomvandling inkl odling sÄ att jag nÀstan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 171
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 269
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursÀkt för en vÀgg av text men jag kÀnner att jag vill fÄ lite extern input. Jag har medvetet inte nÀmnt namnet pÄ ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 193
Senast: dobbis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Valp 2023 -den andra

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp