Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi spårade idag på valpkursen, mina förväntningar var låga men herregud vad duktig han var😍. Han tyckte det var superkul, och jag också. Definitivt något jag kommer testa hemma!

Måste bara fråga tränaren om man måste vara på "orörd" mark nu i början eller om man kan gå spår ute på baksidan - vår tomt gränsar till ett stooort grönområde där folk korsar då och då.
 
Jag kände mig lite modig och tänkte anmäla till utställning, men han är ju för liten i sommar! Var från 6 månader och han är bara fyra i juli. Får se om jag fortfarande känner mig modig om några månader!
 
Tror jag har en spökålder på G. Eller så börjar han bara bli mer självsäker och modig. Han är född i slutet av oktober så det är väl dags..

Jag har en grävling som gräver efter borrar i gräsmattan om nätterna. Så det finns mängder av spår med doft överallt. Han har knappt tid att morgonkissa utan rejsar runt runt på gräsmattan och vill gärna försvinna mot skogen. Så det är slut med att stå i tofflor på altanen och vänta på att han ska kissa :banghead:
 
Jahapp. All tveksamhet över. Han ÄR i spök och slyngelåldern. Promenerade idag med en vindflöjel som var intresserad av allt, överallt.

Kommer hem och när vi är inne på tomten och släpper loss kopplet vänder han på en femöring och rusar ut mot vägen, ner i diket och följer det längs 70-vägen. Efter en bit slänger han sig in i skogen. Jag stapplar efter och försöker locka. Till slut stannar han och luktar på en granrot. Där får jag fatt i honom och kan bära in honom. Kopplet på ända in i farstun. Morr.

Irriterad på mig själv som inte såg det komma. Vi får väl fortsätta nöta på med koppelträningen -dvs att han inte ska fara hit och dit och överallt. Målet är slakt koppel. Känns långt borta.

Kul med djur :meh:
 
Alltså Bog, vilken fin liten valp! Vi åkte bil till skogen, var ute och gick (han blev mest buren såklart) och så hem igen, han sov snällt i bilburen, sen kom vi hem och jag bara la honom i sin korg och han somnade direkt. Medens sambon duschade och jag gick och handlade så har han inte rört en fena. Bara tittar upp lite när någon går förbi och då är han inte ens i valphagen. :love: Så skönt att han är så trygg efter 5 dagar att han kan ligga och snusa i ett rum själv utan att vara orolig.

Har också börjat öva på att uppmuntra att han lägger sig och tar det lugnt när jag varit i köket och donat, så varje gång han lägger sig så får han en godis. Nu när jag går in i köket och han följer med lägger sig och stirrar på mig - "vart är mitt godis, jag ligger ju ner". :laugh:
 
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för SKK att registrera mig som ägare? Jag skickade in blanketten för flera veckor sedan nu, men det finns fortfarande ingen registrerad ägare på min hund. Borde jag skicka in på nytt eller brukar det ta ett tag?
 

Bifogade filer

  • C256322D-44F4-4692-BB46-0EC98B55A33F.jpeg
    C256322D-44F4-4692-BB46-0EC98B55A33F.jpeg
    42,9 KB · Visningar: 37
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för SKK att registrera mig som ägare? Jag skickade in blanketten för flera veckor sedan nu, men det finns fortfarande ingen registrerad ägare på min hund. Borde jag skicka in på nytt eller brukar det ta ett tag?
Det tar minst 2-3 veckor just nu.
 
Livets första fästing för valpen 😵. Läste om fästingmedlet han har "NexGard dödar loppor inom 8 timmar och fästingar inom 48 timmar."
Den måste just ha fast sig, och verkade de
dö av sig själv när jag fått bort den.
 
Nästa vecka flyttar världens underbaraste lilla jaktlabbepojk hit 😍 ett halvår tidigare än jag tänkt men det känns verkligen som att det var meningen att våra vägar skulle korsas💙 så lycklig att jag svävar på moln nu. Har så länge drömt om en hund att kunna satsa på!
 
Nästa vecka flyttar världens underbaraste lilla jaktlabbepojk hit 😍 ett halvår tidigare än jag tänkt men det känns verkligen som att det var meningen att våra vägar skulle korsas💙 så lycklig att jag svävar på moln nu. Har så länge drömt om en hund att kunna satsa på!
Åh vad roligt! 😃
 
Pixie är på 24 h-semester hos dottern och 2 av katterna i hushållet är smått skeptiska till den lilla prylen som kommit på besök 😂

1686422152649.jpg


De andra 2, Marodören och hans dotter har ju bott här, så de bryr sig föga i en valp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 495
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 409
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp