Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir nog en spännande öronhistoria.

Floki tyckte valpen var jättefin ute. Inne vill han vara ifred och inte bli klättrad på och Bog är väldigt duktig och lyssnar och går bort. Så skönt att han vuxit upp med många vuxna hundar!

(Ja, sambon ligger och sover på madrassen bakom 😂 Vi har sovit på golvet med Bog då vi har en superhög säng.)
IMG_1877.jpeg
 
Blir nog en spännande öronhistoria.

Floki tyckte valpen var jättefin ute. Inne vill han vara ifred och inte bli klättrad på och Bog är väldigt duktig och lyssnar och går bort. Så skönt att han vuxit upp med många vuxna hundar!

(Ja, sambon ligger och sover på madrassen bakom 😂 Vi har sovit på golvet med Bog då vi har en superhög säng.)
Visa bifogad fil 120627

Alltså nosen ❤️😍
 
Han skulle nästan heta Gert/Hjärt istället för Bog. :D :love:
Hjärtrud (med den stavningen) om det hade varit en tik.

Var tvungen att döpa honom ett par veckor innan uppfödaren valde valp. Fick nog reda på vilken jag skulle ha typ 5 dagar innan jag åkte och hämtade honom. :laugh: Vi hade tänkt Bug, pappan har insekts-namn, men det var störigt att säga och då bestämde sambon att han skulle heta Bog. Enkelt ska det vara. :laugh:
 
Var tvungen att döpa honom ett par veckor innan uppfödaren valde valp. Fick nog reda på vilken jag skulle ha typ 5 dagar innan jag åkte och hämtade honom. :laugh: Vi hade tänkt Bug, pappan har insekts-namn, men det var störigt att säga och då bestämde sambon att han skulle heta Bog. Enkelt ska det vara. :laugh:
Wasp?
 
Har kommit på att min valp älskar att leka kurragömma😻 = jag gömmer mig och säger PIP. Meeeen han blir så sjukt glad och uppskruvad när han hittar mig = smärtsamt 🙈 Tips på hur jag kan möta honom i hans glädje och berömma honom med intakt hud?

Vi har hittat bra balans när vi leker kamplekar vilket är det han vill göra med leksaker, men hade gärna velat leka med lite variation utan att blanda in kamplek. Testat med godis också!

Vi har haft lite "bekymmer" med att han på glada valpars vis älskar alla människor och hundar och vill fram och hälsa och pussa, men med en snusburk leverpastej kan vi passera en hel förskola och hundflockar med fokus på mig, så duktig! Det största bekymret är nästan att uppfostra andra människor och tala om att valpen är under träning och inte kan klappas.
 
Kasta lite godis på golvet när han hittar dig?
Missade att skriva det! Har testat det, men bara med torrfodret! Kanske ska testa med lite godare godis! Tar gärna emot fler strategier, ibland blir det lite spontana gömningar inomhus och då har jag inte alltid godis i fickan på samma sätt jag har ute.
 
Tappade bort Oskar tidigt imorse
Vaknade och hittade ingen hund.

Så jag ropade
Det visade sig att han låg mellan kudden och sänggaveln. Helt dold. Undrade varför jag hojtade. Klappade lite och la mig för att somna om.

Tydligen kan lite över 2 kg hund totalt försvinna i en 1,20-säng :rofl:
 
Hoppar in i tråden då planerna kanske blir lite annorlunda än vad jag tänkt från början... Hade räknat med valp till vintern, alltså 2024, har planerat länge och stått i valpkö hos en uppfödare som jag varit väldigt sugen på att köpa ifrån. Men idag ramlade jag lite smått över en valp som är precis det jag söker, dessutom i grannkommunen så kändes lite som att det var meningen... Och jag kände att jag och uppfödaren klickade direkt när vi pratades vid på telefonen. Kruxet är att han är 7 veckor idag :eek::nailbiting: är inte alls förberedd för valp nu och jag som är kontrollfreak och inte alls spontan får nog lite svårt att sova nu :laugh: vi ska dit och hälsa på på lördag. Vi får se vart det leder :eek: var 11år sen jag hade valp senast. Hjälp typ :laugh:
 
Hoppar in i tråden då planerna kanske blir lite annorlunda än vad jag tänkt från början... Hade räknat med valp till vintern, alltså 2024, har planerat länge och stått i valpkö hos en uppfödare som jag varit väldigt sugen på att köpa ifrån. Men idag ramlade jag lite smått över en valp som är precis det jag söker, dessutom i grannkommunen så kändes lite som att det var meningen... Och jag kände att jag och uppfödaren klickade direkt när vi pratades vid på telefonen. Kruxet är att han är 7 veckor idag :eek::nailbiting: är inte alls förberedd för valp nu och jag som är kontrollfreak och inte alls spontan får nog lite svårt att sova nu :laugh: vi ska dit och hälsa på på lördag. Vi får se vart det leder :eek: var 11år sen jag hade valp senast. Hjälp typ :laugh:

Det kommer gå hur bra som helst om det blir så 😄
mitt lilla spontanköp blir snart 4 månader -jag fick dryga 2 v på mej att anpassa mej och livet 🫣😆 o 2 resor på 70mil 😇
 
Det kommer gå hur bra som helst om det blir så 😄
mitt lilla spontanköp blir snart 4 månader -jag fick dryga 2 v på mej att anpassa mej och livet 🫣😆 o 2 resor på 70mil 😇
Ja det väl helt enkelt så att om man måste lösa det så gör man det 😁 har rätt bra lösningar och dessutom alldeles snart semester. Är mest att jag inte hänger med i huvudet riktigt 🤯😂 och att det helt plötsligt känns som att jag inte vet ett skit om att ha valp fast jag haft det massor av gånger och det har faktiskt blivit folk av alla till slut😂
 
Missade att skriva det! Har testat det, men bara med torrfodret! Kanske ska testa med lite godare godis! Tar gärna emot fler strategier, ibland blir det lite spontana gömningar inomhus och då har jag inte alltid godis i fickan på samma sätt jag har ute.
Nu är ju min hund av en helt annan typ och med så mjukt bett att vi fått kämpa med oss själva att inte uppmuntra henne till att använda våra händer som bitleksaker. Men jag har jobbat mycket med att så fort hon biter tag i oss så blir vi jättetråkiga. Typ helt stilla, och det verkar fungera.
 
Ja det väl helt enkelt så att om man måste lösa det så gör man det 😁 har rätt bra lösningar och dessutom alldeles snart semester. Är mest att jag inte hänger med i huvudet riktigt 🤯😂 och att det helt plötsligt känns som att jag inte vet ett skit om att ha valp fast jag haft det massor av gånger och det har faktiskt blivit folk av alla till slut😂

Det händer många av oss 😁 Man glömmer snabbt valptiden mellan gångerna!
 
Han är en så roligt liten valp! Väldigt framåt och glad i människor. Första instinkten för konstiga ljud eller saker är att anfalla med lek. Ju mer något skramlar desto mer fest. 😅 Blir han rädd så ska han sen fram och undersöka. 😃 Han är dock världens huggis och biter ALLT.

Är dessutom min första matglada valp!


Floki har börjat inse att valpen är en hund som man kan leka med och tycker att det är lite mysigt. När Bog somnar går han ibland och väcker honom genom att slå lite försiktigt med tassen för att han ska vakna och leka. 🫶

IMG_2153.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 200
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 329
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 282
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp