Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, älskar verkligen den här valpen, han är helt underbar och så vidare.

MEN HAN DRICKER NUMERA UR TOALETTEN.

OCH har lärt sig öppna dörrar, så idag låg han i sängen (och sov väldigt gulligt) som han kan hoppa upp i men inte ta sig ner utan att slå ihjäl sig. 😬


Det är tur att han är glad, godmodig och väldigt lättsam. :laugh:
 
Min tik, 15 år, kissar enbart sittande när hon drabbades av balanssjuka. Annars har benet åkt upp i alla år.

Min gamla rottis tik, Miss Mandy kissade nastan alltid med ena benet uppe.

I natt kom det upp en strumpa :meh: fattar inte vart han fått den ifrån. Vi har sjuklig koll på våra strumpor numera. Dessutom en av min mans strumpor så den var stor. Andra grejer inne som han får tag på har han börjat komma och vill lämna i handen i stället. Så tänkte nog börja träna med strumpor och någon riktigt gottig belöning så kanske det går att få honom att vilja lämna dom i handen istället :crazy: får väl leta fram någon riktigt lång gammal ridstrumpa att börja träna med så jag hinner få tag på den innan han sväljer om han får för sig det :cautious:

Det ar inte bara labbar som ater allt, aven rottisar gillar att ata. Princess Diva, som ar 10 1/2 ar, ater verkligen ALLT, hon satte i sig kompisen's glasogon, vi hittade ett halvt glas. Diva har varit inlagd for observation tva ganger nar hon haft stopp, men bada gangerna lostes det upp under natten eller morgonen efter.
Diva kommer numera ALLTID med strumpor och kladesplagg, men hittar hon en disk trasa, en tygbit, eller nagot liknande sa ats det fortfarande upp. Just nu ramlar det paron fran paron tradet, jag far leta under innan hon gar ut sa jag kan portionera ut ett paron i taget da hon nu standigt ar lite halv los i magen.
Livet med en hund som ater allt kan vara lite jobbigt ibland.

Min har snoppen riktad rakt fram. Antar att det har att göra med att han är så smal, med uppdragen buk?
Lika illa vare sig han valpkissar eller lyfter på benet. Det blir blött.
Igår kissmarkerade han bilen, för första gången. :D

Min malle ar 7 ar och kissar fortfarande pa frambenen ibland. I vanliga fall star han som ett C nar han kissar, men om han ar ivrig eller uppmarksam pa nagot kissar han pa ena frambenet.🙄
 
Hade tänk valp 2024 så skrivit i andra tråden men eftersom valpen är leveransklar 21 november så får det bli 2023 istället :D.

Valparna är snart 2 veckor och fick veta efter första veckan att där är en tik till mig :heart. Blir en bc denna gången :D.

Ska bli super spännande men är lite av en skräckblandad förtjusning att få hem en 8 veckors valp igen. Sitter just nu och klurar väldigt mycket på valpens namn, då jag vill det ska matcha med Hexas namn.
 
Jahapp då var det min tur med halt valp
Tyckte jag såg en lite avvikelse på hans rörelsemönster igår på kursen, men var väldigt difust
Sen när vi kom hem och han sprang efter storebror så blev det tydligt

Halt troligtvis på vänster fram. och ännu mer halt när han går i singeln på gårdsplanen, troligtvis något i tassen då kanske?

Blir att kolla med veterinären
 
Jahapp då var det min tur med halt valp
Tyckte jag såg en lite avvikelse på hans rörelsemönster igår på kursen, men var väldigt difust
Sen när vi kom hem och han sprang efter storebror så blev det tydligt

Halt troligtvis på vänster fram. och ännu mer halt när han går i singeln på gårdsplanen, troligtvis något i tassen då kanske?

Blir att kolla med veterinären
Stackare. Sånt jäkla skit och man blir så orolig. Tycker att Bog är halt hela tiden för att jag inbillar mig saker för att jag blivit så nojjig. 😬
 
Stackare. Sånt jäkla skit och man blir så orolig. Tycker att Bog är halt hela tiden för att jag inbillar mig saker för att jag blivit så nojjig. 😬
Nojjig är ett milt ord :(

Fick du någon diagnos på Bog?
Jag tycker jag får en liten reaktion på ena tån när jag böjer lite, men vågar inte hålla på för mycket. Kanske något varmare också, men ingen svullnad
Men är rätt säker på att det är en låg hälta som sitter i tassen, eftersom han blir kraftigt halt i singel. sen minskar det på plan mark.

Storebror fick en fraktur på ett sesamben som unghund, och detta känns något bekant.
 
Nojjig är ett milt ord :(

Fick du någon diagnos på Bog?
Jag tycker jag får en liten reaktion på ena tån när jag böjer lite, men vågar inte hålla på för mycket. Kanske något varmare också, men ingen svullnad
Men är rätt säker på att det är en låg hälta som sitter i tassen, eftersom han blir kraftigt halt i singel. sen minskar det på plan mark.

Storebror fick en fraktur på ett sesamben som unghund, och detta känns något bekant.
Första sa ju OCD, men sen tittade två radiologer och en till ortoped och sa att det som syns är normalt för hans ålder, fick ingen diagnos i slutändan då man inte kan hitta någonting alls på röntgenbilderna.

Kan han fått någon sticka eller något litet sår i trampdynan/mellan tårna?
 
Första sa ju OCD, men sen tittade två radiologer och en till ortoped och sa att det som syns är normalt för hans ålder, fick ingen diagnos i slutändan då man inte kan hitta någonting alls på röntgenbilderna.

Kan han fått någon sticka eller något litet sår i trampdynan/mellan tårna?
Tur du kollade med fler då, för den är ju ingen kul diagnos :/
Kan varken se eller känna att där sitter något. Är ju en önskan att det vore så enkelt
Tid bokad imorgon kl 1330. ska hållas fastande ifall de vill röntga
 
Tur du kollade med fler då, för den är ju ingen kul diagnos :/
Kan varken se eller känna att där sitter något. Är ju en önskan att det vore så enkelt
Tid bokad imorgon kl 1330. ska hållas fastande ifall de vill röntga

Det var så himla underligt. Hon hörde aldrig av sig sen heller - hon skulle höra av sig efter att en radiolog skulle kolla bilderna. :meh: Men hon pratade också om att det var farligt att hoppa ner från soffan och att ge färskfoder, så hon kändes väldigt old-school i tänket kring OCD. Kände mig inte helt trygg med bedömningen efter det.


Håller tummarna för er!
 
Lider verkligen med er som har halta hundar då det inte alls är roligt :(.

Jag döpte ju Hexa till hennes namn lite i ironi då mina 3 tidigare hundar med "fina" namn blivit skadade och fått tas bort.
Hexa är iallafall hittills frisk "ta i trä" och känner därför jag inte vill jinxa valpen så försöker hitta ett liknande namn.
Är just nu inne på Wicca, Magi, Demon eller Houdini.
 
Lider verkligen med er som har halta hundar då det inte alls är roligt :(.

Jag döpte ju Hexa till hennes namn lite i ironi då mina 3 tidigare hundar med "fina" namn blivit skadade och fått tas bort.
Hexa är iallafall hittills frisk "ta i trä" och känner därför jag inte vill jinxa valpen så försöker hitta ett liknande namn.
Är just nu inne på Wicca, Magi, Demon eller Houdini.
INTE Demon eller Houdini. De kan bli självuppfyllande.

En bekant tog sig en andra schäfer som hon kallade för Itchie. Tror ni den fick klåda? Japp.

Grannen tog en valp från hannens parning och kallade den för Luzifer. Mest påhittiga och kaxiga hund hon haft av den rasen. ;)

Så välj med omsorg så inte karma träffar dig :rofl:
 
INTE Demon eller Houdini. De kan bli självuppfyllande.

En bekant tog sig en andra schäfer som hon kallade för Itchie. Tror ni den fick klåda? Japp.

Grannen tog en valp från hannens parning och kallade den för Luzifer. Mest påhittiga och kaxiga hund hon haft av den rasen. ;)

Så välj med omsorg så inte karma träffar
 
INTE Demon eller Houdini. De kan bli självuppfyllande.

En bekant tog sig en andra schäfer som hon kallade för Itchie. Tror ni den fick klåda? Japp.

Grannen tog en valp från hannens parning och kallade den för Luzifer. Mest påhittiga och kaxiga hund hon haft av den rasen. ;)

Så välj med omsorg så inte karma träffar dig :rofl:
Ligger något i det
Storebror heter Melker, och han har alltid varit en riktigt farbror :heart
 
INTE Demon eller Houdini. De kan bli självuppfyllande.

En bekant tog sig en andra schäfer som hon kallade för Itchie. Tror ni den fick klåda? Japp.

Grannen tog en valp från hannens parning och kallade den för Luzifer. Mest påhittiga och kaxiga hund hon haft av den rasen. ;)

Så välj med omsorg så inte karma träffar dig :rofl:

Lite det som är meningen ;). Tänker att då kan inget ont hända hunden.

Hexa är en väldigt trevlig och söt tik trots sitt namn, så tror inte riktigt på det :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 748
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 352
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp