Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmmm
Igår såg jag något jag hoppades skulle dröja lite
Yoshi stod och sniffade på Melkers snopp samtidigt som han torrjukade i luften......
Melker är kastrerad

Hoppas han inte blir en såndär jobbigt individ när det gäller löptik osv. Det sätter mitt tålamod på prov till det yttersta
Det gjorde Toke redan första veckorna här 😅
 
Surar över att jag för snart 8 veckor sen beställde (och betalade) ett koppel till Toke av en som tillverkar själv. Hittar hon/han bara på Instragram och finns inga andra kontaktuppgifter än dm där(och finns bara ett "företagsnamn"). 4000 följare och verkar seriöst. Dom har lagt upp mycket bilder på koppel som gjorts tidigare och så. Jag har skickat massor med meddelanden och frågat vart mitt koppel är. Fått svar en gång för typ 3 veckor sen att det är skickat och att hon ska kolla varför det inte kommit fram. Sen inget mer.
Får väl helt enkelt beställa någon annanstans 😒
 
Hm, tror inte de har då.Visa bifogad fil 128604

Känner mig osäker på om jag ska ringa inför besöket, kanske hade varit bäst att göra eventuella röntgenundersökningar innan veterinärträffen. Han behöver ändå sederas för att låta sig undersökas🙁

(Tränat med örondroppar rätt mycket idag, nu kan han vistas nära flaskan utan att bitas!)

Slöinge har CT :)
Eller har i alla haft. Jag har CT-röntgat hund där, för typ 7-8 år sen.
 
Surar över att jag för snart 8 veckor sen beställde (och betalade) ett koppel till Toke av en som tillverkar själv. Hittar hon/han bara på Instragram och finns inga andra kontaktuppgifter än dm där(och finns bara ett "företagsnamn"). 4000 följare och verkar seriöst. Dom har lagt upp mycket bilder på koppel som gjorts tidigare och så. Jag har skickat massor med meddelanden och frågat vart mitt koppel är. Fått svar en gång för typ 3 veckor sen att det är skickat och att hon ska kolla varför det inte kommit fram. Sen inget mer.
Får väl helt enkelt beställa någon annanstans 😒
Vill du skriva ut vilket företag? Jag köpte från valleydogs och det tog betydligt längre tid än jag trodde det skulle ta, men hon verkar oandra sidan vara snabb att svara på pm.
 
Men vad bra, tack! Vad dåligt jag letade😬

Nu är han dock inte längre, väldigt knepigt! Däremot har han kräkts några nätter, men är precis som vanligt hela dagarna och innan och efter. Ska ringa dem idag och höra vad jag ska göra 🥺

Men vad konstigt att det vandrar så!
Jag var där och utredde min yngsta labbe när han var halt som knappt 1-åring. Då var det en annan ortoped som jobbade, men han har tyvärr slutat. Har ingen erfarenhet av den nya.

L:s hälta konstaterades vara en inflammation i en sena i bogen, med symptom att den kom och gick, värmde ur osv. Var säker på att det var ocd 😅 men det var det tack och lov inte.
 
Men vad bra, tack! Vad dåligt jag letade😬

Nu är han dock inte längre, väldigt knepigt! Däremot har han kräkts några nätter, men är precis som vanligt hela dagarna och innan och efter. Ska ringa dem idag och höra vad jag ska göra 🥺
Vår förra hund, en tik, kräktes på nätterna när hon var hungrig.
Hur mycket äter han på kvällen? Visst hade du bytt foder ganska nyligen? Tänker att kräkning enbart på natten kan vara på grund av att magen blir för tom..
 
Men vad bra, tack! Vad dåligt jag letade😬

Nu är han dock inte längre, väldigt knepigt! Däremot har han kräkts några nätter, men är precis som vanligt hela dagarna och innan och efter. Ska ringa dem idag och höra vad jag ska göra 🥺
Om det är pågrund av tom mage så brukar en bit torkad lunga vid läggdags fungera väldigt bra.
 
Har varit till klubben med Toke på förmiddagen tillsammans med en agilitykompis. Hade bara tänkt miljöträna samtidigt som jag snackade skit och hjälpte henne bygga bana. Men blev lite introduktion för Toke och vilken valp han är 😍 finns ingen broms eller rädslor över huvudet taget. Tunneln sprang han igenom direkt och tyckte den var väldigt lattjo 😅 skickade honom genom några hinderstöd med låg bom och han fattade direkt hur man skulle göra och sökte sig mot hindrena. Efteråt ville han inte hoppa in i bilen, han som älskar att åka bil men det var alldeles för kul på agilityplanen 😅 jag som hade lagt ner planerna på att satsa på agility 😂
 
Missade att svara på detta! Jag delar upp givan på tre, ska testa att ge lite senare kanske.

Håller på att byta, blandat i Magnussons i nuvarande foder men tycker han bajsar så jävla mycket nu så känner mig inte så säker på att jag vill fortsätta med det. 😫
Vår förra hund, en tik, kräktes på nätterna när hon var hungrig.
Hur mycket äter han på kvällen? Visst hade du bytt foder ganska nyligen? Tänker att kräkning enbart på natten kan vara på grund av att magen blir för tom..
 
Missade att svara på detta! Jag delar upp givan på tre, ska testa att ge lite senare kanske.

Håller på att byta, blandat i Magnussons i nuvarande foder men tycker han bajsar så jävla mycket nu så känner mig inte så säker på att jag vill fortsätta med det. 😫
Min sket som en häst av Magnussons ångkokta.
Jag tar bort matskålen på kvällen annars måste han ut mitt i natten. Snabb omsättning....
 
Blev tvungen att morgonrasta halv sex imorse. Pannlampa och reflexjacka resp täcke
Mörker är OTÄCKT, och av nån anledning ville han gå mitt i vägen. Nix, inte på en rejält trafikerad 70-väg.
Han stannade flera gånger och ville inte gå. Lilla plutten ;)
Tror inte uppfödaren bodde helt utan gatubelysning?
 
Två promenader med munkorgen nu. Skönt att inte behöva vaka över honom varje meter men jag känner mig som en skitmatte:( är i alla fall åter igen glad för att han är så orädd och enkel. Lite irritation på munkorgen i mellan åt men inte mer än så. Ser verkligen nu hur mycket han faktiskt knyckt åt sig i farten. Nu stannar han vid varje grej han vill äta och försöker lirka in i munkorgen, förut högg han ju allt innan jag ens hann se. Tur på så sätt att den är tät, men svår att belöna med.
Min fina :heart hoppas att den gör nytta så vi kan sluta med den sen utan att beteendet kommer tillbaka
 
Två promenader med munkorgen nu. Skönt att inte behöva vaka över honom varje meter men jag känner mig som en skitmatte:( är i alla fall åter igen glad för att han är så orädd och enkel. Lite irritation på munkorgen i mellan åt men inte mer än så. Ser verkligen nu hur mycket han faktiskt knyckt åt sig i farten. Nu stannar han vid varje grej han vill äta och försöker lirka in i munkorgen, förut högg han ju allt innan jag ens hann se. Tur på så sätt att den är tät, men svår att belöna med.
Min fina :heart hoppas att den gör nytta så vi kan sluta med den sen utan att beteendet kommer tillbaka
Du är INTE en dålig matte. Du använder ett bra verktyg för att hidra honom från att skada sig själv. Du kan ju fortfarande använda socialbeöning, med gemensam lek som att puttas och brottas lite om han gillar det.
 
Testade att ge sista målet senare igår, och lite torkad lunga innan läggdags, och i natt kräktes han inte.

Han är också vad jag kan se helt ohalt nu. Ingen markering efter vila alls. Jag som ringt och skickat filmer inför besök.

Sett att monster sensitive valp (utan kyckling) är tillgängligt i en butik nära mig så tänkte kika närmare på det. Kan ju vara en slump men de oerhörda mängderna bajs som blivit sedan jag började fasa in Magnusson hade varit skönt att slippa. Blir i så fall ytterligare ett foderbyte och snart ett till när han fyller ett, men vad ska man göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 201
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Glass
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp