Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

En blanding Alaskan malamute och en Siberian husky blir aldrig en Alaskan husky ,många tror de eftersom de låter så på namnet!

En Alaskan husky är avlad för långdistans med en uthållighet som inte kan nämnas bland Siberian Husky och framför allt inte bland Alskan malamute hundarna som endast är avlade för kort och grov distans.
Sh är avlad för medel disstans.

Varför jag är så nyfiken och frågar så ska de enbart ingå Polara raser för att de ska kalas Alaskan Husky.
Tycker de ser ut att vara andra raser i den här killen..
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Alaskan Husky är ingen ras utan en korsning mellan polara raser grupp 5 därav min fråga =)
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Då var väl uppfödaren oseriös då...för hon sa då att det var Alaskan Husky!

Vad e det för raser i våran lilla Zacko då?? Förutom Sibirien Husky som vi redan vet då!
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Jag kan inte veta vad de är för raser i er hund, de vet ändas uppfödaren.
Men en Alskan Husky ska ändas ha polarhunds raser isig de vill säga Grupp 5..
Sen finns de Alskan med jakthundar klassas som samma blandning men de har kommit på senare år ,vilket som där av rätt eller fel kan inte jag svara på.
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Det sägs då att det är en Alaskan Husky så då borde det ju vara det...både hans mamma å pappa springer då i hundspannen som hon har...såg itne en skymt av någon jakthund där inte...förutom hälleforsarna som hon oxå födde upp....
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Åh vilken sötis.
Jag hade själv alaskan husky för en tid sedan. Himla trevliga hundar.
Smyger in en bild på henne.:angel:

26272566.jpg


26272564.jpg
 
Sv: Valpen Screem Zacko :) *bilder*

Ja alldeles underbar.
Tyvärr bor hon inte hos mig längre:cry:
Min gamla hund tyckte inte om henne så jag fick omplacera henne.
Men som tur va så fann jag världens bästa hem till henne o hon mår sååå bra där.
Men jag saknar henne oerhört mycket.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 691
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 760
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 683
Senast: Lhas
·
Hundträning Om några veckor flyttar det förhoppningsvis hem en liten valp. Då det är min första valp funderar jag mycket över den första tiden med...
2
Svar
22
· Visningar
2 916
Senast: pocreator
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp