Bukefalos 28 år!

Valpögon?

Aliide

Trådstartare
Min hund har som många vet varit väldigt dålig i magen i lite över en vecka. Nu börjar jag få lite kontroll på hans mage och han äter enbart överkokt ris. Detta kommer han äta i ca 7-10 dagar till. Men jag funderar lite på hans ögon. Jag tycker dom ser lite "grumliga" och röda ut. Inte sprängröda men lite. Kan detta beror på trötthet eller är det ngn form av infektion? Han är superpigg, busig och allt är som vanligt.
 
du kan prova att spola ögat med ögonskölj (kan köpas på apoteket) eller fysiologisk koksaltlösning och se om det blir bättre.
 
Hejsan!

Våran hund fick likadant i den åldern. Vad är det för ras? Är det en spaniel eller retriver eller liknande? För de är ju raser med "hängande" ögon och det kommer ju lätt in smuts och liknande då.

Köp ögonrengörning!

Lycka till!

/Frida

____________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Detta är en Beauceron. De har inte direkt hängande ögon :crazy:

Kan han inte ha ngn inflammation i kroppen eller ngt? Eller då kanske han borde vara slö?
 
Ring och kolla med veterinär! De kan avgöra om du bör åka in med hunden eller inte!
 
på veterinärstationer säljer dom föresten ett medel mot "magsjuka" för hundar, min pappas fd sambos golden fick det och magen blev bra på en dag bara....

Prova tvätta ögonen... kommer det gegga ur ögonen? Det finns ögonsalva receptfritt på apoteket som är för hundar om der irriterar i ögonen.... Fast du borde ju märkt om vovven vill klia sig i ögonen, det brukar dom göra när det är något fel i dom.
 
Nej han kliar sig inte märkbart i ögonen. Det kommer vanlig "sovgegga". Jag vet inte om det är mkt eller lite, men jag får pilla bort det ganska ofta.

Jag ska prata lite med uppfödaren imorgon och se vad han säger. Focus verkar inte störas av sina ögon men jag är väldigt paranoid :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
817
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
865
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 313
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 843
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp