Bukefalos 30 år!

Ska på partiets valvaka. Har köpt biljett till middagen, så får jag se hur länge jag orkar vara kvar. Tror den slutar innan min sista buss går hem, så kommer nog avrunda dessförinnan oavsett. Allt beror nog lite på dagsform, ska ju jobba dagen efter.

Tror inte jag kommer orka vara bland folk i morgon, är för orolig för hur det kommer bli.
Jag kan inte förstå att så många människor inte ser riskerna med att rösta för nedmontering av demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde 😥
Exakt, precis så!!

Imorgon är det val och därmed också valvaka. Så oavsett vilka känslor man går till valvakan med är jag nyfiken på hur ni ska spendera den.

Hemma i soffan? Med ert parti?

Vad äter och dricker man på den perfekta valvakan?

Valvakor ni minns?

Berätta allt!

Jag har semester en vecka och åker upp till stugan imorgon så det blir valvaka med hundarna. Det blir så klart ett glas RÖTT 💪 till valvakan.

Jag minns främst förra valvakan. När jag gick och lade mig så trodde jag att det skulle bli en rödgrön regering, så chocken på morgonen var brutal. Risken är väl överhängande att samma sak upprepar sig.

Jag ska rösta när de öppnar vallokalen i morgon, fortsätta i mitt förråd och strunta i tv och nyheter vad som än händer. Det tar jag en annan dag. Jag har ångest inför valet och att det ska bli 4 år till med samma skit så jag vill inte sitta och oroa mig alls. den tiden den sorgen.

Valvaka med partiet =)

Vi har fått så mkt bra feedback när vi kampanjat att vi är taggade till tänderna... Hoppas vi ökar med minst 1 mandat =)

Jobbar kväll veckan som kommer så kommer nog följa SR. Pallar inte valvaka med partner och TV för mådde så dåligt efter förra valet. Vill hellre vara hemma själv då.

Men först ska jag gå och rösta på valdagen! Det kommer kännas bättre.

Jag brukade följa valvakan när jag bodde i Sverige.

Men det blir ju missinatta från Australien nu så jag kommer sova.
Vi är 8h före här så kl 20 svensk tid är 04.00 på måndag morgon här.
Jag brukar gå upp runt 06.30 och ha min kaffe och cigg på verandan innan 07 och då brukar jag kolla in nyheter från Sverige.
Så det blir ju mitt i valvakan!
Men sedan börjar kneget igen fr o m 08....

Tror inte jag kommer orka vara bland folk i morgon, är för orolig för hur det kommer bli.
Jag kan inte förstå att så många människor inte ser riskerna med att rösta för nedmontering av demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde 😥
Jag känner samma. Ska gå och rösta nu på förmiddagen och sen vill jag helst ligga under ett täcke resten av dagen (och eventuellt resten av livet beroende på utfallet).

Jag fyller år idag så vi ska ut och äta. Sen kommer det bli en rysare och jag är så nervös, vet inte ens om jag vågar kolla. Ta ut något i förskott kommer jag verkligen inte göra med tanke på hur det gick sist. Nä usch och fy!
Nu ska jag strax iväg och rösta - VÄNSTER

Jag tror aldrig jag valvakat! Har aldrig varit på en IRL och jag vet inte om jag ens haft TV:n på... kanske i nått av de första valen jag fick rösta i? Jag är inte tillräckligt intresserad för att förstå grejen att glo på tv om det, får ju veta resultatet sen ändå :)

Jag kommer inte följa någon valvaka. Troligen spelar jag Anno 1800 och kollar till räkningen några gånger. Valvakor brukar vara rätt tråkiga tillställningar.

Vi kommer nog kolla på SVT och äta lite snacks och prata. Jag vet inte om jag kommer att hålla mig vaken till det finns ett säkerställt resultat, eller om jag somnar innan - jobbet kallar för partner imorgon och jag är lite snuvig så sömn känns viktigt att prioritera trots spänningen.
På mitt jobb kommer det sedan pratas MYCKET om resultatet och vad det eventuellt innebär för vår verksamhet; jag ser framför mig veckor och månader av spekulationer.

Men först iväg och rösta alldeles strax!

Jag ska titta ikväll. Troligen på SVT. Helgen har tillbringats på SM i fotboll i Skänninge/Linköping så under dagen är jag med sju kollegor i en bil söderut.

Jag har som alltid förtidsröstat redan. Planerar inte att kolla på valvakan utan det blir nog att jag tar en snabb titt hur läget ser ut innan jag går och lägger mig.

Jag kommer inte syssla med någon valvaka, som mest blir det väl att jag kollar då och då. Finns det inget jag kan göra åt saken ser jag personligen ingen mening med att stressa över det. Då finns det mer produktiva saker för mig att göra.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn