Bukefalos 30 år!

Det enda vi kan göra är att vänta och se. Läste precis en artikel där en imam i rosengård förbjöd svenska flaggan. Alltså vad? Det är bara början. Jag hoppas innerligt att jag har fel för jag vill inte leva under hamas och sharialagar osv.
Mig veterligt är en imam i Rosengård inte lagstiftande organ i Sverige, och har således inget mandat att förbjuda något. Dvs det står oss alla fritt att flagga så mycket eller lite vi känner för.

Det enda vi kan göra är att vänta och se. Läste precis en artikel där en imam i rosengård förbjöd svenska flaggan. Alltså vad? Det är bara början. Jag hoppas innerligt att jag har fel för jag vill inte leva under hamas och sharialagar osv.
Jag googlade för att se vad det var för nyhet du hittat. Det verkar som den där imamen var verksam redan 2021 och uttalandet om svenska flaggan kom i somras?

Berätta mer om vad det har med denna mandatperiodens början att göra?

Det är ett obekräftat rykte som sprids i social medier. Imamen har inte förbjudit svenska flaggan, det är , som sagt, ett rykte.

Jag är inte lantbrukare men mitt boende gör att jag ser dem varje dag, och har kontakt med dem ofta. Det blir väldigt tydligt hur verksamheterna fungerar och vilka villkor de har , för att få maten producerad. Så jag tänkte inte på lantbrukarna själva, utan hur nära man är dem och de anställda som sköter verksamheten. Som ett enskilt exempel.
Jag har alltid levt nära jordbruket genom min min bakgrund och min sommarbostad. Jag vet inte om det har format mig politiskt, jag tror inte det.

(Närheten till en grisbonde är väl snudd på att göra mig till vegan, om något.)

Det låter inte som att du är så sugen på att sätta din fot inne på en moské ändå, så om det obekräftade ryktet visat sig stämma så skulle det inte påverka ditt liv alls.

Jag tänker, med tanke på huruvida det är hemskt eller inte att personer med olika religionstillhörighet eller etnicitet tillhör vår riksdag, regering och andra styrande organ, så tänker jag att en stor fördel är att personer som levt i länder med hotad demokrati eller utan demokrati har mer kompetens kring att kämpa för demokratin än vi ”fredsskadade” svenskfödda har. Jag tänker ofta när jag hör politiker som själva eller genom släktingar erfarit diktatur, förtryck och folklig frihetskamp har kompetens och stringens som vi ”unga” (ehhh hrm host) som växt upp under det svenska folkhemmets storhetstid inte har. Att vi har en stor importerad kompetenspool kring att hålla vårt land demokratiskt och att den gruppen sällan framhålls på samma sätt som den låga andel kriminella och/eller islamister gör. Denna grupp människor känns som en tillgång nu när normaliseringen av rasism, islamofobi och diskriminering av minoriteter vinner mark i våra styrande organ.

Är du säker på att de artiklar som du läser är sanna och seriösa? Kände en gång en som delade många sidor med sånt innehåll som du verkar ta till dig, men många var fejk och skapade för att driva med folk med xenofobi.

Det är ju svårt att låta bli att dra ett motsatt påstående utan källor där någon i blåbruna ligan gjort eller sagt något vansinnigt och följa upp med "vi får väl se" när man blir ifrågasatt 😁

Titta på storbritannien....
Hej hej från Storbritannien, här har jag bott i 15 år och inte märkt av varken sharialagar eller Hamas-närvaro. Flagga får man också göra lite hur man vill, såvitt jag vet. Kan du vara snäll och specificera vad det är du menar är så hemskt här hos oss, och som du är rädd ska spridas till Sverige? Eller jag ska kanske vänta och se tills jag bott här i 15 år till? :D

(ber om ursäkt för att jag raljerar, men nu börjar jag faktiskt bli lite trött på detta vilda svingade du ägnat dig åt de senaste dagarna)

Har de infört sharialagar?
UK är väl inget, det riktiga skräckexemplet måste nog vara woke-sharia i Mamdanistan?

Jag tycker f.ö att vi har bland de tråkigaste flaggorna, och några små ändringar skulle göra stor skillnad.

ChatGPT Image Sep 14, 2026, 08_56_24 PM.webp

Hej hej från Storbritannien, här har jag bott i 15 år och inte märkt av varken sharialagar eller Hamas-närvaro. Flagga får man också göra lite hur man vill, såvitt jag vet. Kan du vara snäll och specificera vad det är du menar är så hemskt här hos oss, och som du är rädd ska spridas till Sverige? Eller jag ska kanske vänta och se tills jag bott här i 15 år till? :D

(ber om ursäkt för att jag raljerar, men nu börjar jag faktiskt bli lite trött på detta vilda svingade du ägnat dig åt de senaste dagarna)
OT men är det 15 år redan?! Shit vad gammal jag känner mig nu 😐

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur