Bukefalos 30 år!

RIP Sverige, bara för en annan och lägga benen på ryggen och fly nya mellanöstern......Sorgligt. Nåja, förmodligen blir det ett extraval/nyval då Magda aldrig får ihop en regering. Hur ska hon kunna styra ett land när de inte ens kan enas? Dödsdömt.
Det är en katastrof för Sverige. Men ingen jävel som har röstat för detta ska sen gnälla om gruppvåldtäkter, höjda priser på precis allt, företag som flyr landet, ökande arbetslöshet samt en skenande invandring.

Det är en katastrof för Sverige. Men ingen jävel som har röstat för detta ska sen gnälla om gruppvåldtäkter, höjda priser på precis allt, företag som flyr landet, ökande arbetslöshet samt en skenande invandring.

De ska verkligen knipa igen kakhålet. Obegripligt att man vill ha det såhär igen. Men den där regeringsbildningen de ska försöka få ihop blir väl samma fiasko som sist så ett nyval blir det nog....

Man får stå för det val man gjort, man har inte rätt att gnälla sen (gäller väl ändå oavsett sida, eller hur?)
Jag tycker allt att man har rätt att gnälla så länge man utnyttjar sin rösträtt. Inget parti kommer få igenom exakt allt det de lovat i valrörelsen så länge de inte har över 50% av rösterna och därför kan man väl verkligen ha åsikter om vilka frågor de ger upp tillexempel. Om man däremot inte röstar alls tycker jag det är svårt att gnälla.

Jag tycker allt att man har rätt att gnälla så länge man utnyttjar sin rösträtt. Inget parti kommer få igenom exakt allt det de lovat i valrörelsen så länge de inte har över 50% av rösterna och därför kan man väl verkligen ha åsikter om vilka frågor de ger upp tillexempel. Om man däremot inte röstar alls tycker jag det är svårt att gnälla.
Där håller jag med dig! Flera i min omgivning pallra sig inte ens iväg och då kan man nöja sig. Självklart att man röstar, tycker jag- men nej inte enligt alla.

Hur tänker du kring det faktum att arbetslösheten ökat med nästan en procentenhet de senaste fyra åren. Eller är det också röda sidans fel?
Nu var inte frågan till mig men svarar också. Om det är så oroande med den nuvarande (ja det är det ju!) hur ska rödgröna eländet få ordning på det när egenföretagare lär kasta in handduken pga bränslet? FLER arbetslösa som ställer sig i kön till arbetsförmedlingen?

Det kanske kommer som en chock för vissa men sexuellt våld har funnits i Sverige sedan väldigt lång tid tillbaka, inklusive gruppvåldtäkt, att låtsas som om sexualbrott helt enkelt inte existerar när det är "rätt" gärningsmän, eller för den delen "rätt" typ av våldtäkt, hjälper inte brottsoffer överhuvudtaget.

Det kanske kommer som en chock för vissa men sexuellt våld har funnits i Sverige sedan väldigt lång tid tillbaka, inklusive gruppvåldtäkt, att låtsas som om sexualbrott helt enkelt inte existerar när det är "rätt" gärningsmän, eller för den delen "rätt" typ av våldtäkt, hjälper inte brottsoffer överhuvudtaget.
Ja det är klart att de alltid har funnits. Men vi måste ju inte ta in fler män som anser det vara normalt att våldta kvinnor och barn.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12