Väntans tider, del 2!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 528
  • Visningar Visningar 44 042
Sv: Väntans tider, del 2!

GRATTIS! :)
Vilken liten fining! Är det ett stoföl?
Kallblodstravare?

Usch jag börjar blir orolig att det inte kommer ngt föl, juvren är inte alls mkt fyllda och ingen mjölk kommer,men hon är ju tjock rejält och det rör sig.Ingen tendens till värkar eller ngt har inte sett henne ligga ner. Hur länge kan man vänta egentligen...
Ps så söta fölisar man ser på era bilder,åhh..

Tack:) Japp det är en kallblodstravare! Dock inte mitt sto, lånar henne bara så fölet ska ägaren ha:)

Alltså ja:o Det är lite pinsamt för jag vet inte exakt! Lite svårt att komma nära då modern är lite ilsken av sig:angel: Men hingsten har bara gett stoavkommmor detta år, så det är inte omöjligt att det är ett sto, men det är inte omöjligt att det är en hingst heller! Ser lite ut som både och:crazy:

Var tyvärr inte med när ägaren var och kollade på mor + föl så jag vet ej vad han har sagt...

Usch jag börjar blir orolig att det inte kommer ngt föl, juvren är inte alls mkt fyllda och ingen mjölk kommer,men hon är ju tjock rejält och det rör sig.Ingen tendens till värkar eller ngt har inte sett henne ligga ner. Hur länge kan man vänta egentligen...
Ps så söta fölisar man ser på era bilder,åhh..

Hur länge kan en häst gå över tiden? Tre veckor står det i "Att bli med föl". Det har du ju passerat. Men det kan kanske variera mera, någon som vet?

*knapplån*

Sällar mej till skaran...

Min märr brukar vara "stadig" på 334 dagar (iaf de två avkommor jag fött fram har båda kommit på de dygnet)... men nu har den dagen passerats med 10 dagar och inget tyder på en snar framtid med föl...
Dräktig är hon def då vi sett fölet leva "fan" i magen ;) Juvret är inte "slappt" men inte heller i närheten av "sprängfyllt"... Vaxproppar är inte ens med på listan över att va i närheten... Och hon har dessutom inte ens släppt muskulaturen i korset... :mad:
Så här nattvakas det inte ens. Men hon står på stall på nätterna och pappa har som tur semester och är hemma på dagen...
men som sagt... Det är låååååångt kvar :(

Ja, varje dag är som en evighet, vilket i för sig är bra, min semester blir längre då. Fast jag skulle vilja glatt mig åt min fölis och inte oroat mig så mycket, törs ju inte åka nån längre runda. Hoppas någon av oss får sitt efterlängtade föl i natt.

Jag pratade med min vet idag, hon sa att det finns hästar som gått över 400 dagar och fortfarande fött ett levande föl. Hoppas jag slipper vänta så länge...

Slemproppen har gått!
Jag vet att det kan dröja, men det är så kul att något händer i alla denna väntan.

Vet ringde tillbaka idag och berättade att det längsta hon hade hittat i sina data var 412 dagar (!!!) lång dräktighet med levande födsel.

Kan du inte ta ut en veterinär som känner på stoet då?

Ifjol gick jag och väntade på att mitt kallblodstravarsto skulle föla.
Hon var rejält stor om magen, hade stort juver och vitblaskig mjölk i flera veckor.
När hon hade gått mer än två veckor över tiden, tog jag ut veterinären. Hon kände på henne (rektalundersökning), men kunde inte hitta något föl... :(
Så tyvärr var mitt sto skendräktig.

Jag körde henne till hingst igen, och efter ett par veckor började hon brunsta och betäcktes.
I år kunde hon säkert ha lurat mig igen. Dräktighetskollades i somras och i höstas = dräktig.
Tog blodprov i januari = Icke dräktig. :(
Så då blev det bantning och motionering som gällde. Nu är hon betäckt igen, så får vi se vad ultraljudet visar till veckan.

Så dom kan allt luras, de söta "små" stona... :smirk:

Usch, nu blir jag orolig, kanske får jag ringa vet ändå.Men kan det verkligen röra sig så inne i magen om de är skendräktiga.Min har nu gått 359 dagar..

Här kommer en bild på mitt sto, inte världens bästa bild , men man ser ju magen och även revbenen, vi matar på med pellets+havre nu för att hon inte ska magra av mer.

Marng.jpg

Du måste lägga ut bilden på nätet, för att den ska kunna ses här.
Jag har mina bilder på photobucket.com Där kan man ladda upp sina bilder från datorn! :)

Hur går det för er tex Fria, inget nytt under solen ? Jag börjar tappa modet nästan och tro att det inte blir ngt,juvren är ju lika små bara lite svullna, men det är ju rörelserna i magen..Måste ringa vet ändå på måndag.

Hej,
Dags för ännu en vaknatt i stallet. Inget nytt, fortfarande två förvärkar på natten men inget mer. Hittade en häst som gick 388 dagar förra året, se

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=701617&page=15

Tänk att behöva vänta så länge.

Vet tyckte inte att hon behövde komma eftersom slemproppen gått, förr eller senare kommer de ut sa hon. Funderar ändå på att ta ut henne bara för att få 100% bekräftat att det finns ett levande föl.

Vit mjölk sipprar ut!
Den tidigare genomskinliga mjölken har grumlats och är nu vit, det närmar sig!
Hur går det för er Armaani och Corzette?

Men äntligen!! :)

Då måste det ju vara på gång snart!
Hoppas vi får läsa om ditt nya föl imorgon då! :)

Undrar oxå hur det går för Armaani & Corzette??

SAKTA sakta sakta går det nog mot fölning... :cool:
Hon har börjat släppa mer i korset men inte "helslapp" ända bak, men som sagt något slappare än tidigare ... Juvret är NGT mer fyllt men vi pratar millimeter mer (känner ju varje dag så man kan ju juvret vid de här lagret) dock inte i närheten av att va fölningsdags än... :crazy: Men men de innebär ju bara fler nätter i egen säng istället för tältsängen i stallet... Men de sista 2 dagarnas värme har gjort liiiiiite skillnad iaf och om hon gör mer "framsteg" till i morron kväll blir det nog dags att sova i stallet trots att hon inte fått vaxproppar, för man vet ju aldrig, de e ju ändå olika från gång till gång hur de "visar" när tiden e inne...

Hon har vid de fölningar jag vetat om vart klockren på 334: e dygnet men nu är hon inne på dygn 351 ...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 332
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
53 984
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka