Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

:bow::bow::bow::bow::bow:...

Du ska ha en stor eloge till detta......ja det var djurplågeri och du såg till att det slutade.......
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Tycker det var bra gjort av dig, om du inte hade gjort något hade jag tyckt tvärt om kan jag säga.
Det är vid dessa tillfällen man SKA lägga sig i enligt mig, och det är få personer som har det mod du hade!
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Så fantastiskt av dig! :love:
Tänk om flera var som du !
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Bra gjort !! behövs fler modiga människor som dig som vågar säga till när det går fel till!
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

:bow::bow::bow:

Härligt civilkurage!! Önskar att fler sa ifrån som du gjorde! Hoppas ponnyn trivs hos dig och att du hittar en familj som tar väl hand om hästen :)

Jag hoppas även att anmälan leder någonstans, för så där gör man bara inte :devil:
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Åh fy bubblan! Det finns ju människor till allting. All heder åt dig! :bow: Hoppas du får ett roligt år med ponnyn och att han sedan kan få komma till ett trevligare hem.
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Nu står "Brunte" hemma hos mig. Står just nu på box i väntan på vetrinär. Såret på nosryggen är megaäckligt! Blivit en stor bula & de varar något så kopiöst. :/ Sen är han väldigt svullen i höger bak antagligen kom efter vurpan i fredes. Lilla ponny :( Ska gå över tänder, böja & känna av rygg. Vet bes + lite mer. Ägarna får stå för allt :devil: Vill se att han är ok så att man med gott samvete kan börja med honom sen. Men först ska han få bete i 4 veckor med unghästarna & bara få vila. Har han nog inte fått göra på länge.
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Wow! Jag beundrar verkligen ditt mod och att du tog tag i det precis i rättan tid. Jag trode verkligen inte i min vildaste och galnaste föreställningsvärld att man skulle kunna göra något sådant mot ett djur:eek:
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Håll oss gärna uppdaterade om hur det går för er :):bump:
Hoppas ponnyn mår bättre snart!
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Nu står "Brunte" hemma hos mig. Står just nu på box i väntan på vetrinär. Såret på nosryggen är megaäckligt! Blivit en stor bula & de varar något så kopiöst. :/ Sen är han väldigt svullen i höger bak antagligen kom efter vurpan i fredes. Lilla ponny :( Ska gå över tänder, böja & känna av rygg. Vet bes + lite mer. Ägarna får stå för allt :devil: Vill se att han är ok så att man med gott samvete kan börja med honom sen. Men först ska han få bete i 4 veckor med unghästarna & bara få vila. Har han nog inte fått göra på länge.

man blir gråtfärdig när man läser sånt här:crazy:
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Uusch, stackars pålle! Heja dej, bra gjort!

Djurskyddslagen, 17 §:
"Djur får inte tränas för eller användas vid tävling på sådant sätt att de utsätts för lidande. Detsamma gäller vid film-, videogram- eller televisionsinspelning och föreställning eller annan förevisning som anordnas för allmänheten."

Och ur L101:
6 § Utrustning som används till hästar ska vara väl anpassad, utformad och
anbringad samt i sådant skick att den inte orsakar skador eller sjukdom.

Hejhopp, där ser man ;)
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Jag säger som MimiFly, var snäll och uppdatera oss om ett tag! Heja dig och heja Brunte! :bow:
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

:bow::bow::bow::bow:
Självklart gjorde du rätt, tänk om det fanns fler som du!
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

nu e jag dryg...

men jag har faktiskt jätte svårt att tro på den här historian... faktiskt..

staplar upp allt.

1. ägarna plågar sin häst
2. du ger dig in i ett "bråk" med ägarna på ett "aggresivt" sätt och tar kommandot över deras häst och anmäler din bekanta/vän för djurplågeri
3. ni pratar ut, vilket resulterar i att du ska ha hästen på foder
4. du basunerar ut allt på internet trotts att ni pratat ut.
5. du har "roligt" åt att ägaren får stå för alla veterinärskostnader (syftar på din ":devil:")

Näe, jag tycker det låter lite väl konstigt faktikst... men om det nu är sant, så är det ju jätte bra för ponnyn.. men för ponnyns skull, tycker jag du ska sluta "snacka skit" om ägarna på internet, Buke är ett stort forum, och det är väldigt lätt för ägarna, ägarnas bekanta, gemensamma bekanta eller andra som känner er eller ponnyn, att hitta hit och se den här tråden och bli tokförbannade på dig. Det kan ju resultera i att du blir av med ponnyn och att den far illa ut igen...
 
Sv: Vanvett, djurplågeri eller jag som är känslig?

Som vanligt på buke så finns de alltid folk som ska tycka de & de. Och de får du så gärna göra. Men så är storyn.
Jag tyckte de var värt att berätta för de finns SÅ många hästar & ponnys som far illa pga av okunskap.
Jag har inte lagt ut namn eller någonting. Har skrivit ut ett påhittat nam,n för ponnyns riktiga namn känner nog många igen här.


Tyvär fick vi tråkiga besked av vet. Hälta på båda bakbenen & en ömmande rygg. Enligt ägarna är den här hältan något som kommer tillbaka då & då men som inte brukar hålla i sig eller verka "besvärande" .. Folk ska fan inte ha häst! I vilket fall ligger Kissing spines i maggropen & oroar så de blir klinik nästa vecka för mer utredning.

Känns som att de ligger ganska när till hands. Vet ju att han varit mycket het & han trycker gärna bort rygg. Får se var de bär av. Lilla ponny.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 426
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 871
Senast: Happimess
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 050
Senast: cirkus
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 118
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp