"Var är gilla-knappen?"

darkblonde

Trådstartare
Nu har den retoriska (hoppas jag verkligen) frågan blivit så vanlig att jag i alla fall måste föreslå att något görs.

Mina förslag:
1) Gör en snygg programmering som automatiskt raderar inlägg som frågar efter gilla-knappar.
2) Gör en gilla-knapp som de Facebookbesatta kan använda. Gärna utan att knapptryckningen registreras som ett nytt inlägg i tråden, eftersom man då kan tro att någon har skrivit något intressant och luras att öppna den.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Gärna utan att knapptryckningen registreras som ett nytt inlägg i tråden, eftersom man då kan tro att någon har skrivit något intressant och luras att öppna den.

(alt. 3, sätt alla som skriver "var är gilla-knappen?" på ignore - automatiskt :D)

Två mycket bra förslag. Det är förbannat irriterande att öppna en intressant tråd för att där kommit ett nytt inlägg - där det bara står var är gillaknappen när man behöver den. Tyck något, slöisar.:devil:

(Det finns bara ett slags inlägg som är mer irriterande att öppna och det är Skriver några kråkor här så att jag hittar tillbaka. Är inte tråden mer intressant än att man kommer ihåg den så behöver man väl inte bekymra sig om den...)
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

(Det finns bara ett slags inlägg som är mer irriterande att öppna och det är Skriver några kråkor här så att jag hittar tillbaka. Är inte tråden mer intressant än att man kommer ihåg den så behöver man väl inte bekymra sig om den...)

Ja, och dessutom kan man ju använda sig av prenumerationsfunktionen utan att någon behöver läsa om det. :mad:
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Fast vem ska gå tillbaka till ett inlägg man skrev för länge sen för att se att tio personer gillat det? Vad är själva funktionen med att ha en gilla-knapp?
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

det fattar inte jag heller! Håller med om att man gott kan skriva något och tillföra något i tråden snarare än att behöva en gilla-knapp... fast å andra sidan använder inte jag facebook heller så jag missar kanske hela poängen :p
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Darkblondes poäng är gissningsvis att eftersom folk inte kan sluta skriva var är gilla-knappen så är det bättre att skaffa en, så att vi andra slipper öppna tråden för innehållslösa inlägg.

Att var är gilla knappen-inlägg automatiskt skulle raderas är nog bara en önskedröm...
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Precis så. "To dreeeeam the impossible dreeeeeam..."

Vad händer nu, sitter vi bara här och gnäller eller är tanken att det, eftersom tråden ligger under Om Bukefalos, ska komma in någon och svara något? *lagom vag*
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Vi sitter nog mest och gnäller. Och sen kommer det nog in några från dressyr och klagar på antingen forumindelningen eller modereringen och så blir det krig i fjorton dagar.

Så brukar det i alla fall vara här inne.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Det är jättebra att ni "gnäller". Alla åsikter läses av mig och rätt ofta försöker jag förändra och förbättra utifrån det som skrivs här. Inte alltid dock. Men om inga åsikter kommer in här blir det svårare för mig att veta vad som behöver prioriteras.

När det gäller gilla-knappar så kan jag lova att det kommer i samband med ett byte av forumsystem, när det bytet kommer är betydligt svårare att sia om, jag har utlovat det tidigare men av olika skäl ansett det lämpligt att vänta. Jag skulle dock gärna se att det kunde genomföras i år och gärna innan hösten.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Så bra!

Det vore jättebra om knappen inte var kopplad till Nya inlägg - alltså att någons gillande inte markeras som nytt inlägg i tråden.

Ser fram emot detta:laugh:
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Men va underbart... Då räcker det ju att en svarar på en tråd och 73 pers som trycker på en gilla-knapp... Verkligen fantastiskt. Man behöver ju inte ens formulera sig.

Begränsad budget - gilla knappen.
Plötslig avlivning - gilla knappen.
Hjälp min pojkvän har dumpat mig! - gilla knappen.
Elak kommentar - gilla knappen.

Och ingen vill stå till svars på vad de gillar. Nej för de skrev inte det _ursprungliga_ inlägget.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Men va underbart... Då räcker det ju att en svarar på en tråd och 73 pers som trycker på en gilla-knapp... Verkligen fantastiskt. Man behöver ju inte ens formulera sig.

Begränsad budget - gilla knappen.
Plötslig avlivning - gilla knappen.
Hjälp min pojkvän har dumpat mig! - gilla knappen.
Elak kommentar - gilla knappen.

Och ingen vill stå till svars på vad de gillar. Nej för de skrev inte det _ursprungliga_ inlägget.
Alla sambo som trådar då, ska man trycka på gilla knappen då :confused:. Nej, skit i gilla knappen. Folk kan gott skriva "tio gilla tio" istället :cool:
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Nu har den retoriska (hoppas jag verkligen) frågan blivit så vanlig att jag i alla fall måste föreslå att något görs.

Mina förslag:
1) Gör en snygg programmering som automatiskt raderar inlägg som frågar efter gilla-knappar.
.

Jag toppar det med att istället föreslå automatisk avstängning ;)
Skapandet av den vaqrärgillaknappen-frågan tyder på något...efterblivet.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Kl
Det är ju fint om den som trycker gilla, registreras med användarnamn, så att det inte blir anonymt.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Hatar sådana inlägg. Och av alla voteringssystem som finns på internet måste ju "Gilla knappen" vara det absolut sämsta alternativet, speciellt funktionsmässigt.
 
Sv: "Var är gilla-knappen?"

Jag dör inte utan en, men jag kan se en funktion med en :) Om någon har skrivit ett svar där jag håller med om allt kan jag istället för att upprepa allt igen eller skriva *håller med* bara gilla!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 675
Senast: lilstar
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 953
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 871
Senast: bollen__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 911
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp