Bukefalos 28 år!

Var är tråden??

happyrider

Trådstartare
Skrev ett inlägg i en tråd som handlade om Akriboriavkommor igår morse. Tråden låg under dressyr.
Senare på kvällen när jag skulle titta i den var den puts väck.
Har även tittat på min egen statistik för att se om jag kan hitta mitt inlägg men inte ens där syns det att jag svarat i denna tråd.

Nog för att jag är glömsk men jag tror inte jag drömt detta...:)
 
Sv: Var är tråden??

Det enkla svaret är väl att inlägget och/eller tråden har raderats. Om hela tråden raderas ex.vis pga att den bryter mot reglerna försvinner även inlägg som kanske var ok.
Fundera gärna på om det kan handla om regelbrott, om det verkar otroligt kan man skicka ett PM till huvudmoderatorn för det forumet, som troligen är den som kan svara. Om man anser att moderatorn gjort fel får man mycket gärna skicka ett PM till mig.
 
Sv: Var är tråden??

Tråden var från 2007 så var nog därför, varför inte starta en ny tråd ist..
 
Sv: Var är tråden??

Samma sak hände mig för några månader sedan. Svarade i en tråd, for till skolan och när jag kom hem och såg fram emot att fortsätta diskutera i tråden var mitt svar borta. Kontaktade de moderatorer som var ansvariga för forumet för att få en förklaring (hade inte brutit mot några regler eller betett mig olämpligt så det fanns ingen anledning att ta bort svaret) men båda två menade att den inte raderat något från tråden.
 
Sv: Var är tråden??

Tråden var från 2007 så var nog därför, varför inte starta en ny tråd ist..

Fast uppmanas man inte alltid till att söka i gamla trådar först? Tycker jämt moderatorerna svarar att man ska söka och inte skapa nya trådar.
 
Sv: Var är tråden??

Fast uppmanas man inte alltid till att söka i gamla trådar först? Tycker jämt moderatorerna svarar att man ska söka och inte skapa nya trådar.

*OFFTOPIC, har INGET med trådskaparens fråga att göra eftersom jag inte vet vad som skett i just den frågan. Den frågan får bollas vidare till respektive forums moderator. Utan mitt inlägg är bara ett svar på just DETTA inlägg*

Det där med att söka i gamla trådar, är ju något av en fingertoppskänsla. För några år sedan, bad jag ofta folk titta i gamla trådar... Jag var till och med så vänlig moderator att jag sökte fram 8-10 trådar som var 2-3 veckor gamla, som handlade om JUST det personerna i fråga, frågat om.

Däremot, kan det vara känsligt om det släpas fram trådar, där hästar brutit benet eller stendött, efter utsläpp, då de galopperat ut i hagen, gjort bocksprång och dött i luften och fallit platt till marken... Och någon skriver fin häst, hur mår den ... utan att egentlgien ha läst vad tråden handlar om 7-8 år efter att hästen är död och begraven.

Det krävs helt enkelt lite lästeknik på vilket innehåll trådarna har och hur gamla de är som sagt, innan man ställer en fråga, vid fel tillfälle. :)

God fortsättning, med vänliga hälsningar

Moderator, som inte vill hitta en av sina gamla trådar om utrustning, hästvård eller liknande, när min häst är död och borta sen många år. Vilket jag hoppas att bukefalister kan respektera och förstå :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Var är tråden??

Som moderator säger jag att det beror på vilket ämne det är. Frågar du på avel om någon hingst kan du få den uppmaningen men plockar du fram en flera år gammal tråd om folks avelsston stänger eller slänger jag den eftersom den är inaktuell.
 
Sv: Var är tråden??

*OFFTOPIC, har INGET med trådskaparens fråga att göra eftersom jag inte vet vad som skett i just den frågan. Den frågan får bollas vidare till respektive forums moderator. Utan mitt inlägg är bara ett svar på just DETTA inlägg*

Det där med att söka i gamla trådar, är ju något av en fingertoppskänsla. För några år sedan, bad jag ofta folk titta i gamla trådar... Jag var till och med så vänlig moderator att jag sökte fram 8-10 trådar som var 2-3 veckor gamla, som handlade om JUST det personerna i fråga, frågat om.

Däremot, kan det vara känsligt om det släpas fram trådar, där hästar brutit benet eller stendött, efter utsläpp, då de galopperat ut i hagen, gjort bocksprång och dött i luften och fallit platt till marken... Och någon skriver fin häst, hur mår den ... utan att egentlgien ha läst vad tråden handlar om 7-8 år efter att hästen är död och begraven.

Det krävs helt enkelt lite lästeknik på vilket innehåll trådarna har och hur gamla de är som sagt, innan man ställer en fråga, vid fel tillfälle. :)

God fortsättning, med vänliga hälsningar

Moderator, som inte vill hitta en av sina gamla trådar om utrustning, hästvård eller liknande, när min häst är död och borta sen många år. Vilket jag hoppas att bukefalister kan respektera och förstå :bow:

nu slapp jag svara :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 284
Senast: Cambrie
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 224
Senast: Smoothi
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: Mauen
·
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp